for et lille års tid siden gav jeg efter for mine døtre og anskaffede to katte
de bor hos mig hver anden uge i mit hus med have
jeg er egentligt mest til hund, men har ikke tid til at gå ture dagligt osv, er tit bortrejst et par dage og en ven overbeviste mig om at katte nærmest passede sig selv, idet vi har mulighed for at lave en “kattelem” så de kan gå ind på mit badeværelse på 1 sal når vi er ude, kunnde de godt ved en nabos hjælp være alene hjemme ind imellem
vi fandt to søde hus/skov killinger, to søstre der flyttede ind hos os i september sidste år
de første par måneder boede de indenfor i køkkenet i stueetagen i en kurv, med en kattebakke (som jeg ikke syns er noget specielt charmerende møbel) de fandt hurtigt ud af at hoppe op i den og lave det de skulle
da de blev store nok til det, kom de udenfor og bo hvor de fik et lille hus de kunne være i tørvejr i, men deres mad og vand står stadig i køkkenet hvor den opholder sig i dagtimerne og når den ellers kan få lov
den ene (der er totalt frygtløs og nysgerrig) begyndte at strejfe og har været borte ialt 14 gange, hvor vi har cyklet rundt med plakater og eftersøgt hende, meget meget tid er brugt på den kat…
de er begge tatoveret og neutraliseret, men for 2 måneder siden kom hun ikke hjem igen og vi har givet lidt op på hende, hvis hun hellere vil bo et andet sted er det vel cool…
den anden er meget meget forsigtigt og forlader nærmest ikke matriklen, hun kan godt li mad og li at sove
jeg er ikke den store kæler, og det var ikke en del af planen at jeg skulle kæle med de katte, de skulle ligesom passe sig selv, lege med hinanden, og så kunne mine børn kæle med dem og jeg skulle bare levere mad, vand og omgivelser
men det er jo søde dyr, og en af de gange hvor den sorte var væk, syns jeg det var synd for den anden at hun savnede sin søster, hun er jo stadig bare en lille killing, og lod hende komme op på 2sal hvor jeg arbejder og har soveværelse, (et sted de normalt ikke kommer, det er kattefrit område) sad med hende og nussede lidt ved mit arbejdsbord, og senere lå hun i sofaen da jeg så tv, en meget hyggelig dag
på et tidspunkt om aftenen imens vi ligger i sofaen ser jeg godt at hun kommer ned oppefra 2 sal, ligger sig på mit skød og slikker sig i røven
jeg tænker ikke over det før senere, da jeg træt går i seng
jeg ser lidt tv og kan mærke noget ved mine føder, slår dynen til side og der ligger så 8 små klamme kattelorte, whauuuuuuuu
det er noget at det klammeste og mest forfærdelige der er sket nogensinde, det er jo helligbrøde, tabu, min seng min borg, jeg kan slet ikke rumme det og har seriøst lyst til at skyde den forbandede kat, fy for helvede hvor er det for meget
det har taget meget lang tid at genopbygge min tillid til hende, jeg ku slet ikke tilgive uanset hvor rationel jeg er i min hjerne, der må være en grund til hun har gjort det, det er første og eneste gang den har skidt indenfor udover i bakken, og hun er kun et dyr der følger sit instinkt og alt det der, ja det kan godt ske, men hun skal ikke skide i min seng, basta
det er jo en vanskelig sag, man kan jo ikke straffe et dyr, det gir jo ikke mening, men der var ikke særlig meget god energi imellem os i lang tid, jeg sendte dårlige wibes til den, det var virkeligt et overgreb på mit inderste, i lang lang tid undersøgte jeg sengen og er stadig paranoid hver gang jeg ser en mørk skygge på dynen, og det gør man tit i et soverværelse…
det har taget lidt tid at få den der “kattelem” sat op til badeværelset på 1sal, den kom op i sidste uge, og i morges kom jeg hurtigt ud af døren, lukkede katten ud som jeg plejer, men glemte at hun kunne komme ind via 1sal
til middag får jeg en sms fra min lejer der bor ved siden af køkkenet i stueetagen at katten har kastet op på gulvet, hun har tørt op, lukket den ud, all cool
da jeg kommer hjem er hun lidt mat og spiser ikke (hun er normalt altid klar til mad) men ellers er alt ok
da jeg gik i seng for lidt siden fik jeg så lige fornøjelsen af en kæmpe klam og våd kattelort på min dyne, denne gang oppe ved hovedet
jeg er så rasende, skuffet og ydmyget, kan slet ikke sove og den eneste løsning jeg kan se er at katten flytter, det her går simpelthen ikke, jeg kan ikke overskue at skulle kontrollere alting, lukke døre og tænke på den kat hele tiden,kan sku ikke sove i rum med kattelort, min dyne skal til rens nu, men mine børn vil hade mig for det og jeg syns vel også egentligt det er hyggeligt nok den bor her, men hvorfor pokker skider den i min seng, det MÅ være et statement, men jeg kan ikke tyde budskabet
og hvordan fortæller jeg den én gang for alle at det der er totalt no go, jeg har seriøst lyst til at sparke den ad h til, den har ingen som helst grund til at behandler mig sådan, det er ik iorden…
så hvad sir I herinde, nogle gode råd, imorgen ryger madskålen udenfor, det er slut med at komme ind i huset hvis det er stilen, men jeg kan ikke tale kattesprog og håber hun forstår min besked !