Jeg forstår godt at den kat har fået adfærdsproblemer
Hvor er det synd for den…
Jeg forstår godt at den kat har fået adfærdsproblemer
Hvor er det synd for den…
Hej mester - og velkommen til Kattegale. Jeg ser dig ikke som en troll, men der var forskellige ting i dit første indlæg, der triggede mange. Tonen kan godt være ret kontant herinde, men det skyldes først og fremmest, at man vil kattene det så godt som muligt.
Jeg håber ikke, du lader dig afskrække af den barske modtagelse, men i stedet bliver hængende og drager fordel af den enorme viden, der også findes herinde. Ingen af os er født med at vide alt om katte, men har måttet lære os det hen ad vejen. Og der er også mange her, der end ikke anede, at de var kattemennesker, før efter lang tids samvær med de spindende firbenede. Forhåbentligt finder du også en løsning, så du kan beholde katten.
Det eneste praktiske, jeg kan byde på er: Katten er åbenbart en semilanghårsblanding, og sådanne kan have temmelig lang pels bagi. Da vi havde Norsk Skovkat, var vi nødt til jævnligt at klippe hende kort deromme, for ellers hang der små kugler fast, når hun havde været på bakken. Og jeg er helt enig i, at det ikke er det mest spændende at finde i sin seng…
find et nyt hjem til katten og køb et hamster ell. lign til dine børn.
Det er super simpelt - din kat skal have et nyt hjem!!! fordi
1: du forstår ikke dyret og du tager hensyn til dig selv før dit dyr - det går ikke… det er dyret ikke tjent med og det gør det utrygt, stresset og så kommer der adfærdsproblemer
2: du har alt for store problemer med de ting der nu engang kan følge med at have dyr - tiden , ressourcerne og nu de små uheld i sengen… jeg har også prøvet uheld i mine møbler da mine var syge - det er hvad der sker og når det går dig SÅ meget på - så dur du altså ikke som katteejer…
Du kan sikkert lide dyrene, i giver dem jo mad og vand og husly - men det er på ingen måde nok… overhovedet…
så for kattens skyld - find den et nyt hjem!!! omgående
Stakkels kat synes du med det samme skal finde et godt hjem til den…At man kan blive SÅ vred på et dyr, som tydeligt
ikke trives - går over min forstand
Uha… ja jeg er nok vant til den slags følelsesmæssige udbrud fra ejeren via mit job så jeg læste det hele helt roligt. Hvis du ønsker en snak eventuelt om at finde et andet sted til katten, da relationen er kørt i hårdknude for jer, eller hvis du ønsker nogle råd er du velkommen til at skrive til mig på [email protected]
Du kan også finde mig her www.nemokatoghund.dk
Urenlighed er faktisk ikke det mest udbredte problem længere. Det er aggression iflg seneste opgørelse, men lad nu det ligge.
Ang. sagen her - så ganske kort:
Jeg kan heller ikke tolerere urenlighed, og jeg elsker katte. Jeg kan sagtens forstå ejerens reaktion, og at han opsøger hjælp bør han ikke klantres for. Der er intet der tyder på, at kattene har savnet noget i deres liv - mange katteejere i DK har kat på denne måde - det kan vi herinde så forsøge at påvirke i en anden retning, men vi må også forholde os til virkeligheden derude - og disse katte er både neutraliseret og mærkede, og de ser fra min stol ud til at have levet og lever gennemsnitskattelivet i DK anno 2013. Der er ikke meget tilgængelig viden om katte for disse ejere, og mange ved ikke hvor de skal finde den. Så når der nu kommer en af dem her på kattegale, så synes jeg vi skal pakke følelsesregistret lidt væk og svare proff. Det når man simpelthen flest med
Og kan man ikke nå ejeren så er det sådan set lige meget hvad man ved om katte - for så når man heller ikke katten.
Og her har vi en i mine øjne helt normal reaktion fra en ejer, der er der, hvor stort set alle de ejere, jeg kommer hos er. Nogle tager adfærdsproblemer mere roligt, men langt de fleste er lige præcis i så stor afmagt som trådstarter. Nogle gange er familier tæt på skilsmisse pga katten, og jeg har siddet i hjem, hvor den ene part pludselig gik i vrede og forlod samtalen. Så ja - jeg kan godt rumme dig trådstarter og du kan bare skrive - jeg tror det du skal overveje er om du ønsker at beholde katten eller om et nyt hjem vil være det bedste for begge lige nu. Min erfaring siger mig, at hvis ejeren VIL arbejde med et problem så er ca 60 % af det løst - men vil ejeren ikke, så er 100 % af det uløst på forhånd.
Jeg vil hvis du skriver starte med at sende dig og katten til dyrlægen til et tjek - sygdom er hovedårsagen til urenlighed. Og derfor kan du lige så godt få den besked her med det samme. Finder dyrlægen ingen fysisk årsag, så står mit tilbud ved magt
lenschow, TAK
jeg har helt ærligt været ret bedrøvet over alle de tæsk jeg har fået herinde, mener jeg var oprigtigt i mit udgangspunkt og er bare blevet svinet af selvfede kattetosser, det kunne jeg godt undvære, prøv at respekter at jeg faktisk søgte hjælp og anderkend mit udgangspunkt, samt at indlægget er skrevet 15 minutter efter den varme lort blev opdaget på puden, træt og fortvivlet, rasende osv ja, men konstruktiv faktisk på trods af negative formuleringer
jeg kan skide godt lide den kat, ellers var den her ikke, kort og godt, og jeg betragter mig selv som et ansvarsfuldt og ordentligt menneske der naturligvis passer de dyr jeg har valgt at tage hånd om, men det er som skrevet så stort et problem for mig at det giver ballade, jeg kan stadig ikke rumme at ha afføring i min seng
og jeg ved godt at jeg ikke kan overføre min egen logik til katttens, men det er mit eneste udgangspunkt og jeg håbede herinde at blive hjulpet på vej i min tankegang, men det tog lige lidt tid inden tråden gik den vej
og ja jeg vil gerne den kat, men jeg bliver nødt til at finde en måde så den ikke laver lort i min seng, og det uden at skulle lukke døre hele tiden og ligge voksdug osv, jeg har et stort hus med en kæmpe have den kan skide i, bare ikke de 12m2 hvor jeg sover
jeg vil lige nævne at jeg før vi fik de to katte, havde en lang snak med mine børn, hvor jeg sagde til dem at det måtte være en prøve om vi sammen kunne få dem til at opføre sig så de passede ind i vores liv, fks skal de ikke være i senge og skabe, de skal have toilet udenfor, de skal børstes hver dag, de skal ha mad på bestemt tidspunkt, frisk vand osv osv vi lånte adskellige bøger og lavede en teambuilding øvelse ud af det, hvilket faktisk er lykkes, (bortset fra den sorte der ikke vil bo her) der er generelt glad energi her, der bliver sunget og grinet og jeg kan se katten trives, det eneste problem er de to gange de har skidt i min seng og ja det er så stort at det gir krise, og nej det er ikke kattens skyld men hvad fanden skal jeg gøre, jeg syns jeg har prøvet alt, så hurra for nemo
Tror grunden til at man her inde reagere så voldsomt er at man på div. kæledyrs fora møder de såkaldte trolls. mennesker uden indhold i livet andet end at skrive “underlige” opslag om deres lortedyr (de ofte er fiktive)der hvis de ikke lige makker ret bare kan få hovedet af. disse opslag har kun et formål nemlig at få andre op i det røde felt hurtigst muligt.
og som du selv siger du skrev i afmagt og dit indlæg lyser langt væk af desparation. men det skrevne sprog er ikke altid så nemt at tolke, og derfor farer kattetosserne ofte i flint, vi vil det bedste for dyrene.
prøv selv at læse dit indlæg igen. sætninger som jeg gav efter for børnene, opholder sig i køkkenet… når de ellers får lov, skyde den forbandede kat, samt de to sidste afsnit.
Jeg tror ikke du er et katte menneske når du kan skrive som du gør i det første indlæg … uanset hvor gal du lige var på det tidspunkt … sorry !
Jeg havde en kat som i meget lang tid var urenlig. Der var simpelthen kattetis over alt. I alle ting, dynen var det mest fortrukne sted.
Hos mig var det et kattebakke valg som ikke passede damen. Og efter jeg skiftede det har det været iorden stortset.
Store tøjbunker frister stadig, med mindre det er i min kurv.
Så vi har en smutter i ny og næ.
Gu’fanden er det klamt. Men vi overlever og jeg elsker min pige.
er din misser blevet tjekket af en dyrlæge om den er rask?
Jeg har lige klippe-klistret lidt i dit oprindelige og dit seneste indlæg for at gøre mine spørgsmål overskuelige - håber det er ok?
[QUOTE=mester;1075649]“de bor hos mig hver anden uge i mit hus med have”
“de første par måneder boede de indenfor i køkkenet i stueetagen i en kurv, med en kattebakke (som jeg ikke syns er noget specielt charmerende møbel) de fandt hurtigt ud af at hoppe op i den og lave det de skulle
da de blev store nok til det, kom de udenfor og bo hvor de fik et lille hus de kunne være i tørvejr i, men deres mad og vand står stadig i køkkenet hvor den opholder sig i dagtimerne og når den ellers kan få lov”[/QUOTE]
Hvor bor de/den resten af tiden? Inde eller ude eller begge dele? Og har de/den kattebakke indendørs der? Adgang til soveværelse der? Og hvor gamle var de da de flyttede ind hos dig/jer?
Den her studser jeg lidt over. Lå dynen henover lortene da du gik i seng? Så katten altså er kravlet ind under dynen for at besørge? Har aldrig hørt noget lignende før, men tænker umiddelbart noget med tryghedsfornemmelse. De/den har ingen kattebakke indendørs overhovedet? Måske de/den ikke føler sig tryg ved at besørge udenfor. Er der mange løse katte i området?
Hvor/hvordan kom katten ind før kattelemmen blev sat op?
Hvor gammel var katten da den første gang sked i din seng, var det før kattelemmen og havde den på daværende tidspunkt ingen indendørs kattebakke?
Det lyder helt ærligt til at din kat her har haft en off-dag som alle katte oplever at have. Så kaster man lidt op, er mat i sokkeholderne, vil ikke rigtigt spise og drikke og får meget ofte dårlig mave. Og har man dårlig nok mave og befinder sig på 2. sal, så er der altså langt for en lille kat ned på 1. sal, ud af en kattelem og ud et sted hvor det føles trygt nok at besørge.
Jeg tvivler på at det hjælper at du kalder os selvfede kattetosser - det øger ikke lysten til at svare produktivt.
Det må derfor være et mønstereksempel på hvorfor man skal tænke før man skriver. Man bliver så let misforstået når man skriver med følelserne og ikke med hjernen. Du virker meget hård og hadsk i dine formuleringer og dit ordvalg i første indlæg og jeg tror det er det, der bliver reageret så kraftigt på.
Som Helle Lenschow så rigtigt skriver - så gå til dyrlæge først og få undersøgt om katten er syg for så er den delvist undskyldt for uheldene og der kan gøres noget ved situationen den vej.
Er katten ikke syg og er det eneste problem vitterligt at den to gange har skidt i din seng, så kan jeg altså ikke se det store drama i at du fremover lukker soveværelsesdøren konsekvent når du går igennem den - både ind og ud. Det er ikke andet end en vane der skal indbygges og hvis du alligevel ikke vil have katten i din seng (for at sove og nusse), så er du alligevel nødt til at lukke døren. Så er det er altså ikke mere uoverskueligt.
Og alt efter hvad du svarer på mine spørgsmål først i indlægget her, så tænk lige over om katten i bund og grund er forvirret…
Mvh en selvfed kattetosse :surrender1:
Hvordan har man indrettet det for katten hos din eks. (går jeg ud fra), når den er der?
Bortset fra det, så er en kat et dyr, man ikke bare flytter frem og tilbage efter behov, så hvis den har det bedre og trives dér, ville jeg overveje at lade den bo der permanent.
Så må børnene undvære den den uge, de er hos dig.
[QUOTE=mester;1076545]lenschow, TAK
jeg har helt ærligt været ret bedrøvet over alle de tæsk jeg har fået herinde, mener jeg var oprigtigt i mit udgangspunkt og er bare blevet svinet af selvfede kattetosser, det kunne jeg godt undvære, prøv at respekter at jeg faktisk søgte hjælp og anderkend mit udgangspunkt, samt at indlægget er skrevet 15 minutter efter den varme lort blev opdaget på puden, træt og fortvivlet, rasende osv ja, men konstruktiv faktisk på trods af negative formuleringer
jeg kan skide godt lide den kat, ellers var den her ikke, kort og godt, og jeg betragter mig selv som et ansvarsfuldt og ordentligt menneske der naturligvis passer de dyr jeg har valgt at tage hånd om, men det er som skrevet så stort et problem for mig at det giver ballade, jeg kan stadig ikke rumme at ha afføring i min seng
og jeg ved godt at jeg ikke kan overføre min egen logik til katttens, men det er mit eneste udgangspunkt og jeg håbede herinde at blive hjulpet på vej i min tankegang, men det tog lige lidt tid inden tråden gik den vej
og ja jeg vil gerne den kat, men jeg bliver nødt til at finde en måde så den ikke laver lort i min seng, og det uden at skulle lukke døre hele tiden og ligge voksdug osv, jeg har et stort hus med en kæmpe have den kan skide i, bare ikke de 12m2 hvor jeg sover
[/QUOTE]
Jeg ved ikke hvor meget erfaring du har med at skrive på forum, men man skal altid trække vejret dybt inden man trykker send, for det er svært at aflæse dine intentioner på skrift. Det folk reagerer på er dine formuleringer, for der er ingen af os, der kender dig.
Prøv at læse dit første indlæg med objektive briller, så kan du nok forstå hvorfor der er nogen der reagerer skarpt. Det er vigtig at vide, at ens formuleringer på skrift opfattes anderledes end hvis du havde talt med os personligt. Vi kan ikke aflæse dit kropssprog og følelser bag en skærm.
Du kan ikke tillægge katten menneskelige intentioner og følelser. Du vil jo heller ikke straffe et lille barn, der kommer til at tisse i bukserne.
Prøve at lægge dine sårede følelser fra dig og læse de kontruktive råd, der er kommet mange af i tråden. Prøv også at læse tråde i underforaet om adfærd.
[QUOTE=Gizzemissen;1076595]Jeg har lige klippe-klistret lidt i dit oprindelige og dit seneste indlæg for at gøre mine spørgsmål overskuelige - håber det er ok?
Hvor bor de/den resten af tiden? Inde eller ude eller begge dele? Og har de/den kattebakke indendørs der? Adgang til soveværelse der? Og hvor gamle var de da de flyttede ind hos dig/jer?
Den her studser jeg lidt over. Lå dynen henover lortene da du gik i seng? Så katten altså er kravlet ind under dynen for at besørge? Har aldrig hørt noget lignende før, men tænker umiddelbart noget med tryghedsfornemmelse. De/den har ingen kattebakke indendørs overhovedet? Måske de/den ikke føler sig tryg ved at besørge udenfor. Er der mange løse katte i området?
Hvor/hvordan kom katten ind før kattelemmen blev sat op?
Hvor gammel var katten da den første gang sked i din seng, var det før kattelemmen og havde den på daværende tidspunkt ingen indendørs kattebakke?
Det lyder helt ærligt til at din kat her har haft en off-dag som alle katte oplever at have. Så kaster man lidt op, er mat i sokkeholderne, vil ikke rigtigt spise og drikke og får meget ofte dårlig mave. Og har man dårlig nok mave og befinder sig på 2. sal, så er der altså langt for en lille kat ned på 1. sal, ud af en kattelem og ud et sted hvor det føles trygt nok at besørge.
Jeg tvivler på at det hjælper at du kalder os selvfede kattetosser - det øger ikke lysten til at svare produktivt.
Det må derfor være et mønstereksempel på hvorfor man skal tænke før man skriver. Man bliver så let misforstået når man skriver med følelserne og ikke med hjernen. Du virker meget hård og hadsk i dine formuleringer og dit ordvalg i første indlæg og jeg tror det er det, der bliver reageret så kraftigt på.
Som Helle Lenschow så rigtigt skriver - så gå til dyrlæge først og få undersøgt om katten er syg for så er den delvist undskyldt for uheldene og der kan gøres noget ved situationen den vej.
Er katten ikke syg og er det eneste problem vitterligt at den to gange har skidt i din seng, så kan jeg altså ikke se det store drama i at du fremover lukker soveværelsesdøren konsekvent når du går igennem den - både ind og ud. Det er ikke andet end en vane der skal indbygges og hvis du alligevel ikke vil have katten i din seng (for at sove og nusse), så er du alligevel nødt til at lukke døren. Så er det er altså ikke mere uoverskueligt.
Og alt efter hvad du svarer på mine spørgsmål først i indlægget her, så tænk lige over om katten i bund og grund er forvirret…
Mvh en selvfed kattetosse :surrender1:[/QUOTE]
det er mine børn jeg mener, jeg er fraskilt og de bor hos deres mor hver anden uge, kattene er her altid, og har en stabil hverdag
kattene var inde i et par måneder med en kattebakke da de var helt små, ingen problemer overhovedet, de tissede ikke ved siden af en eneste gang, og derefter var de ude hele tiden, men deres madskål og vand var inde og de er i køkkenet når det passer og vi er hjemme, men udgangspunktet er at de bor i haven, udover enkelte nætter med meget sne og kulde, og det fungere fint
om morgen kommer de ind og får mad og bliver lukket ud når vi er ude, men da jeg arbejder hjemmefra er den tit inde hele dagen, den har en høj platform med et dejligt uldent tæppe at ligge på i køkkenet og jeg har lavet det ene bordben på spisebordet til kradsebræt
normalt mijaver hun når hun vil ud, den har kun en enkelt gang lavet lort, men det var fordi den ikke kunne komme ud da vi kom sent hjem
kattelemmen er ny, her kan de gå ind og ud igennem et lille vindue i badeværelset på 1sal og et bræt over til et træ og opholde sig i badeværelse, gang og køkkenet i stuen, men jeg havde glemt at lukke døren op til 2sal hvor jeg sover og så gik hun derop og sked i sengen
hun var så gammel at hun bode ude, det var før kattelemen (som kom i sidste uge) og ingen indendørs kattebakke, men som sagt plejer hun at hente mig når hun vil ud
dynen lå som da jeg havde rejst mig, jeg reder ikke seng, i en lille bunke og lorten var inde under dynen som beskrevet, og det er sket imens vi har siddet og nusset i sofaen, så har den lige rejst sig og smuttet op og lagt noget lort i min seng, måske ment som en gave, men bestemt ikke modtaget sådan, og jeg kan ikke andet end at betragte det som et statement, den dag var hun i hvert tilfælde ikke syg…
nej det er ikke særlig konstruktivt, men jeg finder helt oprigtigt jeres reaktioner tossede, jeg har et problem med min kat og henvender mig for at få hjælp, men fordi jeg ikke er kattegal nok og vover at være negativ omkring katte få jeg skæld ud og bliver kaldt et dårligt menneske, troll og hvad har vi, man kan vel ikke måle kærlighed til dyr? at den bor i mit hus og jeg bruger penge og energi på at give den et godt liv er åbenbart ikke nok, kattetosse udbrudet kom efter 20 x tæsk indlæg og to tre neutrale, men alle med afsky, men rigtigt, ikke konstruktivt og min tone har måske været harsk/hadsk/hård men det er altså sådan jeg har det og det må jeg handle udfra, så undskyld hvis jeg har stødt nogen, men jeg mener ca det samme, selvom jeg for 10 minutter siden har kælet med møgdyret og vist den min nyrensede dyne og de rene lagner og fortalt at hun skal holde sig væk, på den pæne måde, men jeg kan slet ikke overskue tanken om hun gør det igen…
jeg anderkender bestemt at hun har haft det skidt den dag, kastet op osv, og hun så også lidt mat ud, det er hun naturligvis ikke slev skyld i, men hvorfor skal det være i min seng
og jeg tror hun er ok, hun spiste ikke i en enkelt dag med er tilbage i kampen, umnidelbart ikke noget at kontakte dyrlæge for, ville heller ikke ha sendt mine børn til lage på den baggrund
og nej jeg finder det ikke iorden at skulle huske at lukke døre osv, i forvejen kan man ikke lade sin aftensmad stå på komfuret imens man henter børn til fodbold, nok er nok, jeg vil kunne have åbne døre i mit hjem uden at skulle sove i kattelort, sat på spidsen må katten flytte, men jeg kan godt lide den (tro det eller ej) og mine børn elsker den, men jeg bliver nødt til at forstå hvorfor det sker, den prøver tit at tale til mig, men jeg forstår intet selvom jeg prøver hårdt
jeg har desuden læst at hvis katte ikke kan lide et menneske, så undgår de dem, og jeg er den eneste der kan få hende til at komme hver gang, tit gider hun ik pigerne, men hvis jeg sætter mig på hug kommer hun og gnider sig op ad mig, så et eller andet godt må jeg sku da ha, eller er det angst/dominans underkastelse eller fordi jeg fodre hende
Prøv at lade katten få en indendørskattebakke…
Og prøv også at tage det helt rolig… uheld sker - især, når man intet har gjort for at forhindre dem.
Jeg tror, du kan komme rigtigt langt, hvis du sætter en bakke op indendørs, for de gange, det er gået galt, har udelukkende været din egen skyld.
Et spørgsmål til: Hvor gammel er katten nu og er den neutraliseret?
PS: Katte stjæler IKKE, men står der noget velduftende mad, spiser den det selvfølgelig, hvis den kan komme til det.
For øvrigt: Hvad fodrer du med og hvor tit?
Lige til orientering, så bør katte have fri adgang til sit foder døgnet rundt, og det anbefales stærkt, at den ud over sit tørfoder også får forskelligt vådmad i dagens løb.
[QUOTE=mester;1076634]
og nej jeg finder det ikke iorden at skulle huske at lukke døre osv, i forvejen kan man ikke lade sin aftensmad stå på komfuret imens man henter børn til fodbold, nok er nok, jeg vil kunne have åbne døre i mit hjem uden at skulle sove i kattelort, sat på spidsen må katten flytte, men jeg kan godt lide den (tro det eller ej) og mine børn elsker den, men jeg bliver nødt til at forstå hvorfor det sker, den prøver tit at tale til mig, men jeg forstår intet selvom jeg prøver hårdt[/QUOTE]
Øh nej - selvfølgelig kan du ikke lade din aftensmad stå på bordet. Altså medmindre du skriver navn på og lærer katten at læse
Jeg synes du enten skal sætte dig lidt ind i, hvordan katte er og hvad du egentlig kan forvente af din kat - og det må du så acceptere (madstjæleri fx, ikke lorten unden dynen) eller du må se i øjnene, at du ikke egner dig til at have kat.
Du henvender dig med et problem, men du vil ikke tage den løsning, der bliver foreslået - synes du selv det er konstruktivt :?
Jeg vil stadig anbefale dig voksdugen for en periode uanset hvor lidt du har lyst til det. Tro mig, jeg har selv været der. Min kat fik teenage nykker da hun var omkring 9 mdr og havde en periode hvor hun syntes min seng var det bedste i verden - læs tis hver dag i 4 dage i træk. Så røg hun ud af soveværelset til jeg fik købt en dug. Dugen på når jeg stod op og efter en måneds tid havde hun glemt alt om den fikse ide og så var dugen ikke længere nødvendig. Jeg beholdte den dog på en 4-5 måneder bare for at være sikker hun ikke startede igen.
Det handler om at fjerne muligheden inden det bliver til en vane. Fjerner du ikke muligheden bliver det umuligt at stoppe katten. Beklager men du er nødt til at bide i det sure æble for en tid for at sikre din seng. Om det er dug eller lukket dør må du om.
igen, det er sket to gange, 2, en to, og begge gange i min seng, det må være et statement og ikke fordi hun ikke kan holde sig eller har adgang til kattebakke
så når jeg ikke er ydmyg og gør præcis som der bliver tilrådet egner jeg mig ikke til at have kat, hmmmm måske egner katten sig ikke til at bo hos mig
den er neutraliseret og næsten ét år gammel
nej den stjæler ikke mad, den spiser det bare, nævner blot en af mange hensyn jeg tar, dørlukning er ikke en mulighed, det har jeg vel alt andet lige lov til at mene i mit eget hjem, selvom jeg så naturligvis slet slet ikke egner mig til at have kat, der skal man åbenbart ha en helt speciel form for accept af ækle ting (ja jeg syns en kattebakke er noget af det klammeste, hvorfor sætter vi ikke bare vores eget toilet i køkkenet) og ikke sætte grænser for at være god nok, beklager jeg er et skidt menneske og mine børn må ha det forfærdeligt, de har sjovt nok også grænser.
jeg bruger dyrlægens tørfoder, og hendes anbefaling er mad morgen og aften, en opmålt portion, men der er frisk vand døgnet rundt
Hvis du ikke vil sætte en kattebakke op, når din kat skider i din seng - tja … så er du sgu nok bare selv ude om det.
Få katten hen i et hjem, der vil acceptere den - det vil vist være den bedste løsning for alle.