Fordomme-dag!

syntes som sådan ikke vi render ind i nogen fordomme hvad angår vores katte og så alligevel.

mange siger at hankatte altid lugter af kattepis og er fede, det passer så ikke. har osse hørt folk spørge os om hvordan vi kan holde ud at ha 2 katte, for i kattehjem lugter der altid af kattepis.
folk bliver så noget overrasket når de kommer i vores hjem for her kan man knap lugter at her bor katte, det eneste der gør man ka se det er et kattehjem er de synlige ting, kattemad,kradsemiljø, kattebakker og kattelegetøj overalt

“Siamesere er ondskabsfulde… bare se Lady og Vagabonden!”

Ha! Den hører jeg faktisk en del fra familien for tiden:-)))

Endda fra en animator jeg kender, som laver tegnefilm. Men okay - han er jo også “ekspert”… på DISNEY!

:-))))

Og kattene i filmen… tjae… har i hørt om Tara? hahahhaha

Huskatte : Gadekryds…Der er mange andre forums hvor de ikke bliver regnet for rigtige katte fordi de ikke har stamtavler og er af ren race…men vil da vove at påstå at hvis mine katte ikke er katte, hvad i alverden er de der hårløse tingester så…

Nååårh jo så er der jo også den om at gråstribede katte er kedelige, sort-hvide katte ligeså og så er sorte katte jo farlige og især min sorte satan ser viiiiildt ond ud fordi han er så stor og fordi han sjældent spinder(når han endelig gider så er det heller ikke særlig højt, men sådan er han nu altså bare)

hmm perserkatten er en enspænder, der absolut ikke gider at kæle med nogen.

Det er nu ikke tilfældet hos min-høhø

Katte er dumme, de kan ikke trænes ligesom hunde - :fuck: Ofc kan de det, det kræver bare mere:ok:

[quote=Leopolds mor;85408]Jeg hører tit og ofte, når jeg snakker Hittekilling med nogen. Tager i penge for dem, vi kan jo få dem gratis ved landmanden.
Har man kæmpet for en killing, som jeg gjorde med Xena, ja så får man bare lige det her smidt i hovedet. Hvorfor gav du den ikke en med en skovl, det skravl er der sgu nok af.

Sådan kan jeg blive ved,. Først blev jeg ked af det, men nu enten overhører jeg dem og tænker, ja ja de ved ikke bedre eller de få læst lektien både forfra og bagfra, fordi jeg bliver så vred når jeg hører sådan noget bavl.
Når jeg er færdige bliver folk underlige tavse og siger ikke så meget.
Knus ELin[/quote]

Kære Elin…
Jeg gider heller ikke mere “forsvare”,
hvorfor mine “går løse”.

Når folk så efterfølgende ser, hvordan de bor.

Så hedder det pludselig - sikke da et herligt misse-liv,
som de har. :inlove:

Folk har i al almindelighed en mening om alt.

Mange gode jule-tanker:julestjerne
Mona

[quote=Justice;85531]Ved ikke om det er en fordom - men hører tit;

"Hvilken race er det?

… det er en Maine Coon…

“Nååerh sådan en slags Norsk Skovkat?”

:eek::eek::eek::eek:

-LOL[/quote]

Kære Mette…
Så ved de da i det mindste,
at den er med hår.

Jeg er blevet spurgt, om den er uden hår?

Kærlige jule-tanker :snemand
Mona

Fordomme om birmaen er tit at de er så søde og yndige, at de kun er til pynt, og det er ganske enkelt frygteligt, for de er rigtige katte og har brug for at lege og blive stimuleret, ikke bare en satinpude at ligge på.

Jeg kender desværre en del der har fået birma killinger retur, pga. at de legede og var aktive. :uha: Derfor gør vi også meget ud af at høre hvad killingekøberens forventninger er, for at finde ud af, om det virkeligt er en birma de skal have.

KH

Sofie

ja min mors veninde står og skal af med sin birmakilling nu fordi hun skal skilles og hendes mand mener ikke han gider lægge hus til den fordi den ikke er en “rigtig” kat som deres norske skovkat…hvor dum er man så?!

Kan din mors veninde så ikke bare tage den med :?

åbenbart ikke, det er noget med at hun flytter i lejlighed og ikke kan få katten med…men jeg har sagt til min mor at hun bør sige at veninden skal sætte den til salg herinde for her ved man da at en evt køber vil være god ved den og ved hvad man går ind til med sådan en kat.s