Foredrag om klikkertræning, adfærd el. lign med Ayoe... interesseret?

Jeg snakker med Ayoe i aften, eller det vil sige jeg forsøger at få fat i hende også vender jeg tilbage med pris og datoer :)… også finder vi ud af hvilken dag der passer bedst hvis folk stadigvæk er interesserede.

Gucci: Super. Ja opsamling i Tåstrup kunne være en fin idé :slight_smile: Hvis det kun bliver os to, så vil jeg også sagtens kunne hente dig i Smørum. Ved du hvor mange man skal være for at få grupperabat med dsb? Min mors bil kører ikke så langt på literen, så tur/retur fra Tåstrup til Slagelse vil koste ca 200 kr. Men det bliver jo hurtigt en del billigere end dsb - bare vi er 2 eller 3 er prisen faktisk ganske rimelig :smiley:

Jeg kunne muligvis godt være interesseret - jeg bliver hængende på sidelinjen, og følger med i pris-udspil og ikke mindst hvad Ayoe regner med at tage op på dagen (Helles oplæg var meget basis-indføring, og hvis man allerede er i gang med klikkeren, som jeg, men også forfærdeligt ukreativ når det kommer til tricks, som jeg, kunne det være rart med noget mere praktisk … ala klik din kat til tyve tricks … så hvis man kunne “target’e” flere stadier i klikkertræningen, kunne det være fantastisk … og det her må nu officielt være verdens længste parentes!). :slight_smile:

… Og så synes jeg jo, at Slagelse er verdens navle (eller nowet) - jeg er nemlig oprindeligt fra Væææstsjælland og ville kunne kombinere det med en tur til enten egen familie eller svigerfamilie. :smiley:

MissPil, du hænger bare på og så ser vi om vi ender med noget der kan bruges :slight_smile:

Jeg skal snakke med Ayoe senere idag så jeg regner med at der opdateres engang i aften… to be continued… :wink:

Jeg kunne godt være interesseret - der er ikke så langt fra Odense til Slagelse, og hvis det bliver en dag der kan kombineres med en anden tur til sjælland, så kan det også økonomisk svare sig. Hvis det ikke bliver alt for dyrt at deltage.

Nu er jeg da også ved at blive gammel oppe i hovedet :olding:
Var sikker på at jeg havde postet et indlæg i går aftes…men det har Ayoe så lige gjort mig opmærksom på at jeg ikke har, så nu prøver jeg igen.

Prisen for et arrangement med Ayoe bliver 1226kr, inkl. transport, for max. 4 timer incl. pauser.

Datoerne der er i spil er: 7. juli, 21. juli eller 28. juli. Gå ind på følgende link og marker hvilke dage du kan: http://www.doodle.com/4egdxkq6yctmgmra

Ja, det er midt i sommerferien, men ellers er vi helt henne i oktober før det kan lade sig gøre. Men nu prøver vi lige og se hvor mange der stadigvæk er interesserede!

Nu må jeg vist også lige give mit bidrag :slight_smile:

Jeg forestiller mig vi starter med mit foredrag om teorien bag klikkertræning - det tror jeg vil tage ca. en time. Dernæst er der egentlig frit spil med hvad vi kan gøre, f.eks.:

  • Tale videre om hvad klikkertræning kan bruges til, både sjove tricks (agility, diskriminations træning for eksempel) og mere i dagligdagen (lære katten - næsten - ikke at være på køkkenbordet, kloklipning, gå i transportkasse og lignende).

  • Afprøvning af ideerne på Carinas intetanende katte :høhø:

  • Tale om brug af klikkertræning i adfærds behandling.

  • Tale mere generelt om spørgsmål der måtte være om katteadfærd.

  • …andre ting - det er op til jer - kom gerne med ideer, forslag, og så må vi se hvordan vi kan få det til at passe sammen.

Naturligvis afbrudt af ordentlige pauser så vi lige kan trække vejret og snakke om helt andre ting.

Jeg kan forestille mig vi starter ved 10-11 tiden om formiddagen, som det passer med togene fra København (der er et ca. hver halve time), og som sagt vil jeg sætte max 4 timer af, inkl. pauser.

:slight_smile:

Ayoe

Det lyder super spændende, og ganske fornuftigt det i har tænkt jer, der skal foregå, da jeg er helt ny med en klikker i forhold til katte, kunne vi i hvertfald godt være interesseret i, bare en meget kort gennemgang af hvordan man starter op med at lære hvad et klik betyder.

Vi vender også lige tilbage med hvilke datoer der passer, da jeg lige skal igang på mit nye arbejde, og skal finde ud af hvilke weekender jeg skal arbejde i, men vender tilbage efter den 6. juni, hvilket jeg håber er okay, da vi meget gerne vil med :slight_smile:

Bare til orientering, så er der allerede arrangeret sommerfest hos Regitze den 21. juli og killingenus hos Annie den 28. juli :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;856585]Ihi - og andre plejer at give mig tørt på, fordi jeg har svært ved at komme til udstillinger eller andre katte-arrangementer med off. transport: De fleste sportshaller har meget dårlige fra-tog-til-hal forbindelser, hvis der da overhovedet er en buslinie. Haller er kun for børnefamilier med bil :? Eller nowet :slight_smile:
Men hvis man interesserer sig for klikkertræning, så lyder det da til, at beliggenheden er OK mht off. transport :-)[/QUOTE]

De fleste plejer at bruge enormt meget tid på at forklare dig, hvordan man kommer til hallerne med offentlig transport.

Slagelse ligger sikkert udmærket i forhold til offentlig transport, hvis man bor i København, men det er der mange, der ikke gør, så for mig ville det tage flere timer hver vej med det offentlige (ekskl. evt. ventetid) og selvom jeg synes, det da kunne være meget skægt at prøve sådan et arrangement, har jeg det som Vivi, at det ikke interesserer mig nok til at bruge en hel dag på det :slight_smile:

Men jeg håber da, at dem, der er interesserede, får en rigtig god dag ud af det :slight_smile:

Er sådan noget ikke sjovest når det er ens egne katte??

[QUOTE=Fischer;858882]Det lyder super spændende, og ganske fornuftigt det i har tænkt jer, der skal foregå, da jeg er helt ny med en klikker i forhold til katte, kunne vi i hvertfald godt være interesseret i, bare en meget kort gennemgang af hvordan man starter op med at lære hvad et klik betyder.

Vi vender også lige tilbage med hvilke datoer der passer, da jeg lige skal igang på mit nye arbejde, og skal finde ud af hvilke weekender jeg skal arbejde i, men vender tilbage efter den 6. juni, hvilket jeg håber er okay, da vi meget gerne vil med :)[/QUOTE]
Det er fint nok med mig… det er nok mere Ayoe… det kan jo være begrænset hvor lang tid hun kan holde sin kalender åben :slight_smile: Men det vil jeg næsten tro hun selv svarer på

hm… :gruble:, ja der kan vi selvfølgelig løbe ind i problemer. Tak for oplysninger Mette.
Hvis nogen er jer der har udvist interesse løber ind i en dobbeltbooking her… kan I så ikke lige skrive det… ? Hvis der er mange dobbeltbookinger, så må vi tage den derfra :slight_smile:

Jo, sådan er det jo altid :slight_smile: Men jeg kan ikke have at alle deltager har deres egen kat/katte med herned… for det vil give en del problemer i min lille flok :slight_smile:
Så det var fordi jeg foreslog arrangementet, så ligger jeg både hus og katte til så teorien kan afprøves i praksis :slight_smile: Bagefter tager man hjem og fortsætter/starter op med egne katte.

En ting er teori og noget andet er praksis, og min erfaring også med andre emner end lige klikkertræning er at det også er nemmere når noget der er “fortalt” på et rent teoretisk plan ofte giver mere mening hvis der også er noget visuelt med (det praktiske) :slight_smile:

Jeg har meldt mig som en “måske” til sommerfesten, og ville faktisk rigtig gerne med der nu har vi nemlig fået ændret weekend med knægten hjemme i Jylland, så regner med at min kalender er åben til fæjst

Jeg afventer min vagtplan ffra mit job i højsæson (Akvarier lever af sommerferie) men den burde (!!) være liiige på trapperne.

Skriver du så lige “kan ikke” også inde i Doodle?

Der var også en anden… Fischer mener jeg det var, der først kunne gi endelig besked i juni’s første uge, også grundet en vagtplan

Jeg har skrevet måske til de to første datoer (nej til den sidste), for det kommer an på den samlede pris (transport/samkørsel og selve arrangementet) :slight_smile:

Jeg synes det er helt fint at vente med starten af juni med at bestemme hvornår det endeligt bliver :slight_smile:

Frisk hjemvendt fra pinseferie… skal lige lande ordentlig også vender jeg tilbage :slight_smile:

Jeg kan som sagt ikke i juli. Ellers kanon tiltag og vil helt sikkert gerne med en anden gang.

Ahh… det var dig der ikke kunne i juli. Kunne godt huske der var en som ikke kunne, men ikke hvem (og gad ikke køre tråden igennem), og tænkte at personen nok selv kom på banen :slight_smile:

Jeg går ind og sletter dig på tilmeldingstråden (doodle), der er ikke nogen grund til at du står der.