Foredrag om klikkertræning, adfærd el. lign med Ayoe... interesseret?

Hvem kunne være interesseret i samkørsel? :slight_smile: Jeg kan som sagt muligvis låne min mors bil (med plads til 3 passagerer) og samle folk op omkring Vestegnen/Roskilde/Tåstrup.

Jeg vil gerne med på/i den vogn, så skal jeg bare vide hvad du skal have til benzin/diesel :slight_smile:

Er der noget vi skal have med til selve dagen? Hé laver gerne noge mad af en art, sundt eller usundt, hvad folk e til :wink:

Min mors gaaaamle bil kører ikke så langt på literen, så det vil koste ca 180 kr tur/retur. Dvs hvis det bare er os to bliver det 90 kr pr mand. Hvis vi får en ekstra med, vil det så være 60 kr pr mand :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;878904]
Er der noget vi skal have med til selve dagen? Hé laver gerne noge mad af en art, sundt eller usundt, hvad folk e til ;)[/QUOTE]

Det synes jeg er en rigtig god ide :slight_smile: Jeg har i hvert fald kaffe og The… og vand i hanen ;). Afhænger af hvad der er af tilbud i den uges aviser, er der sandsynligvis også noget andet

Nu ser det ud til at der snart er en plan :slight_smile: Så jeg giver lige mit besyv med igen - undskyld at jeg ikke har været så aktiv i tråden men der har været ‘gang i butikken’ den sidste måned så der har været nok at lave :høhø:

Jeg vil lige gentage hvad jeg forestiller mig vi laver:

Jeg forestiller mig vi starter med mit foredrag om teorien bag klikkertræning - det tror jeg vil tage ca. en time. Dernæst er der egentlig frit spil med hvad vi kan gøre, f.eks.:

  • Tale videre om hvad klikkertræning kan bruges til, både sjove tricks (agility, diskriminations træning for eksempel) og mere i dagligdagen (lære katten - næsten - ikke at være på køkkenbordet, kloklipning, gå i transportkasse og lignende).

  • Afprøvning af ideerne på Carinas intetanende katte :høhø:

  • Tale om brug af klikkertræning i adfærds behandling, hvor jeg efterhånden har gode erfaringer med specielt nervøse katte.

  • Tale mere generelt om spørgsmål der måtte være om katteadfærd.

  • …andre ting - det er op til jer - kom gerne med ideer, forslag, og så må vi se hvordan vi kan få det til at passe sammen.

Naturligvis afbrudt af ordentlige pauser så vi lige kan trække vejret og snakke om helt andre ting.

Jeg kan forestille mig vi starter ved 10-11 tiden om formiddagen, som det passer med togene fra København (der er et ca. hver halve time), og som sagt vil jeg sætte max 4 timer af, inkl. pauser. Dette gælder også en større frokost pause (nu jeg kan se at I planlægger de store kulinariske udskejelser :høhø:).

Jeg håber I kan lide denne plan? Jeg glæder mig meget til at møde jer og ‘tale kat’!

Ayoe

Ps - jeg har selv to klikkere jeg kan tage med - men ellers må I selv sørge for at have klikkere med - helst en med en ‘blød’ lyd (en Karen Pryor I-clicker helst)

Glæder mig,bager gerne noget kage:D

Hvor får man fat i den klikker,Ayoe anbefaler:?

Aha,jeg kan faktisk købe den her i flækken,da vi har en hundeudstyrsbutik:tihi:

Google er min ven:D

Tine

Vi må desværre melde fra, da vi har fået et par store regninger ind af døren, og ikke har penge igen før om et par måneder. :thumbdown:

Havde ellers lige glædet mig som meget til at vi kunne komme igang med noget klikkertræning med de to hoveder her hjemme, men sådan skulle det åbenbart ikke være :frowning:

Men håber i andre får en super god dag, og at vi kan være med en anden gang, for tror vi skal have lidt hjælp før vi kan komme igang med at klikke vores meget overivrige katte :rock:

Kan stadigvæk 7. juli
Vipstøsen
Gucci
Charlotte
Skoglund

Kan ikke 7. juli:
Fischer + kæreste

Jeg har ikke hørt mere fra Amandusen, så jeg ved ikke om hun er på stadigvæk? Amandusen, er du sød at svare tilbage :slight_smile:

Prisen bliver jo så lidt anderledes nu → 245 kr (hvis amandusen stadivæk vil med) og 306,5 kr hvis Amandusen stadigvæk vil med.

Mht frokost tror jeg vi må satse på noget pizza.
Skoglund du må gerne tage kage med.
Gucci og Charlotte… hvad vil I sige til at tage lidt sodavand med evt ?
Ellers kan jeg måske også selv se hvad der er tilbud på sodavand… ?

Hvis der er andre der sidder og læser med skal I være hjertens velkomne til at deltage, der er plads :). Man skal bare være klar over at der nu er bindende tilmelding! Ved flere deltagere bliver prisen for arrangement pr. deltager billigere. Vel mødt

Glemte tidspunkt!!! Jeg vil gerne at vi satser på kl. 10. Jeg vil blive nødt til at holde kattene inde og evt. undlade at morgenfodre dem således at de er sultne og villige til at gøre hvad som helst :slight_smile: Men ellers gør rejer nok arbejdet :slight_smile: De gør som regel alt for rejer … de ædedolke :slight_smile:

Jeg kannæige prøve at høre om der er et par stykker fra studiet der kunne være interesserede hvis det er?

Kære Alle!

Det lyder som et meget hyggeligt arrangement der efterhånden er på banen. Hvis jeg tager toget kl 9 (helst ikke tidligere :)) fra kbh kan vi godt starte lidt over 10. Og så køre til kl 14 inkl pauser.

Jeg begynder at have andre ting der begynder at poppe op nu i juli og vil derfor gerne - senest onsdag i næste uge - vide om foredraget faktisk bliver til noget eller ej. Og derfra er det så bindende.

:slight_smile:

Ayoe

Det skal du være velkommen til Gucci

[QUOTE=Ayoe;880144]Kære Alle!

Det lyder som et meget hyggeligt arrangement der efterhånden er på banen. Hvis jeg tager toget kl 9 (helst ikke tidligere :)) fra kbh kan vi godt starte lidt over 10. Og så køre til kl 14 inkl pauser.

Jeg begynder at have andre ting der begynder at poppe op nu i juli og vil derfor gerne - senest onsdag i næste uge - vide om foredraget faktisk bliver til noget eller ej. Og derfra er det så bindende.

:slight_smile:

Ayoe[/QUOTE]

Jeg synes det er fint at der er åbent for tilmelding til på onsdag. Vi kan ikke blive ved med at holde den gående :slight_smile:

Kære Alle!

Jeg har en veninde der gerne vil med, og som også betaler - så hende kan I godt regne med i ‘regnskabet’ :slight_smile:

Ayoe

Desværre har det ikke været muligt at finde nogle af mine veninder (der for iøvrigt alle er jyder eller svenskere) der har haft lyst til at bruge deres sommer på en ø, så de er fedtet hjem til deres respektive lande/landsdele.

Jeg er dog, hvis det ikke allerede er fremgået, helt klar på en god gang kattegrams og til at suge en masse viden til mig fra Ayoe

[QUOTE=Gucci;881129]Desværre har det ikke været muligt at finde nogle af mine veninder (der for iøvrigt alle er jyder eller svenskere) der har haft lyst til at bruge deres sommer på en ø, så de er fedtet hjem til deres respektive lande/landsdele.

Jeg er dog, hvis det ikke allerede er fremgået, helt klar på en god gang kattegrams og til at suge en masse viden til mig fra Ayoe[/QUOTE]

Ja, det er jo bare ærgeligt at de ikke vil være med :). Jeg har også selv spurgt nogle veninder, men de kunne ikke.

For at summere op:

Kan stadigvæk 7. juli
Vipstøsen
Gucci
Charlotte
Skoglund
Ayoe’s veninde

Kan ikke 7. juli:
Fischer + kæreste

Jeg har ikke hørt fra amandusen.

Prisen nu → 245 kr.

Mht frokost - vi splejser til pizza udefra
Skoglund du må gerne tage kage med.
Gucci og Charlotte… hvad vil I sige til at tage lidt sodavand med evt ?
Ellers kan jeg måske også selv se hvad der er tilbud på sodavand… ?

Ayoes veninde hedder Bente :slight_smile: - og kommer med stor sandsynlighed samtidig med mig.

Hvis I nu alle er sikre på at I deltager vil jeg gerne have dette bekræftet af jer enkeltvis senest i morgen onsdag. Send mig enten en PB herinde eller - bedre - en mail på [email protected]. Så sender jeg jer mit konto nummer. Jeg tager så kvitteringer med til jer hver især på dagen.

Idet jeg ikke har hørt andet fra jer regner jeg med at vi følger den plan jeg tidligere har skrevet i denne tråd.

Glæder mig til at møde jer :slight_smile:

Ayoe… jeg synes din plan er fin.

Hvor lang tid frem kan vi sende forslag til ting vi gerne vil gå igennem efter dit foredrag ? Jeg går pt og vrider min hjerne… den er ikke samabejdsvillig kan jeg godt afsløre :slight_smile:

Så 7 juli er afgjort? Har lige været inde og stemme for 31. august og 1. september :smiley:

Kære Alle!

Jeg vil foretrække at vi nu holder os til den 7/7 - nu aftalen jo NÆSTEN er på plads (selv om jeg kun har fået bindende tilmelding per PB/mail fra en af jer indtil nu) - med mindre I pludselig alle hellere vil den 31. august eller 1. september?

Igen - hvis jeg ikke har hørt fra jer hver især senest i morgen onsdag så bliver det ikke til noget den 7/7 - men det håber jeg det gør :slight_smile: Og hvis der pludselig er stemning for de andre datoer må vi starte forfra :smiley:

Hej fra mig!

Ayoe

Hej med jer :slight_smile:

Jeg har nu tilmelding fra Vipsetøsen, Gucchi og Skoglund, og naturligvis min veninde Bente. Jeg har ikke hørt fra Charlotte.Det vil lige nu er i 4 om at dele prisen.

Det der skal ske i dag er at I skal finde ud af indbyrdes (dvs. Vipsetøsen, Gucchi og Skoglund - og evt. Charlotte hvis hun stadig er med) om det stadig skal blive til noget - også selvom I måske kun bliver 4. Det er helt ok hvis der kommer flere på inden næste lørdag, men jeg skal i dag vide om jer der har meldt jer til stadig vil selvom det måske ‘kun’ bliver jer.

Jeg er ked af at jeg ikke kan ‘trække den længere’ - men jeg har andre ting der efterhånden virkelig begynder at presse sig på :S

:slight_smile: Ayoe