Forlovelse

Heei :slight_smile:

Jeg er så heldig at jeg lige er blevet forlovet… Vi valgte at købe ringene samme, så der var derfor intet ned-på-knæ-show…

Hvad gjorde i, eller hvad mener i at en forlovelse er ?

Øh, et løfte om at blive gift (engang)

For mig er en forlovelse et løfte om at det er os to og “måske” giftemål senere hen. Mig og min forlovede har til dec. været forlovet i 16 år og vi gik også ned og købte ringene sammen.

MVH
Gitte

Jeg har aldrig været forlovet… Men for mig så betyder det at man har lovet hinanden ar blive gift inden for max 12 måneder… Da det jo er en for - lovelse af et giftemål…

Ja… Sådan har jeg det også…

Synes bare feterhånden det kan betyde alt ligefra at man skal giftes om en måned, til at man “bare” elsker hinanden…

Og så er der jo det med at gå på knæ og fri… Synes det er lidt gammeldags, men er jo op til den eneklte… ?

Nogen grund til max 12 måneder?

Jeg har været forlovet i 2 år og en uge.

  • Ingen planer om kæmpe prinsessebryllup i nærmeste fremtid. :fin: Bare en kærlighedserklæring.
    For mig betyder en forlovelse et troskabsløfte (bundet til hinanden i kærlighed i cirklens uendelighed) og at der en dag bliver et bryllup. Men først når det føles ‘rigtigt’ at holde det! :wehuu:
    Min kæreste friede på min 17 års fødselsdag. Nede på knæ og det hele. Jeg stortudede :ups:

Tillykke med forlovelsen! Håber i vil forblive lige så lykkelige som i er lige nu :inlove:

[quote=DK Sacala;450449]For mig er en forlovelse et løfte om at det er os to og “måske” giftemål senere hen. Mig og min forlovede har til dec. været forlovet i 16 år og vi gik også ned og købte ringene sammen.

MVH
Gitte[/quote]

Det er også min opfattelse :slight_smile:

Jeg og kæresten købte ringene sammen og der var ikke noget “ned på knæ” over det :tihi: vi har været forlovede i 5 år og har (endnu) ingen planer om at giftes.

[quote=Opus1;450464]Jeg har været forlovet i 2 år og en uge.

  • Ingen planer om kæmpe prinsessebryllup i nærmeste fremtid. :fin: Bare en kærlighedserklæring.
    For mig betyder en forlovelse et troskabsløfte (bundet til hinanden i kærlighed i cirklens uendelighed) og at der en dag bliver et bryllup. Men først når det føles ‘rigtigt’ at holde det! :wehuu:
    Min kæreste friede på min 17 års fødselsdag. Nede på knæ og det hele. Jeg stortudede :ups:

Tillykke med forlovelsen! Håber i vil forblive lige så lykkelige som i er lige nu :inlove:[/quote]

Tak tak… Vi har nu været kærester i lidt over 3,5 år, og da vi både vil gifte os og have børn sammen, mente vi at det var det rigtige… Selvom det dog var en impulstanke på en ferie…

Men vi har lidt samme holdning… Når tid og penge er vil vi holde et stort bryllup for hele familien, men om det er om 1 eller 5 år er ikke så vigtigt…

Tillykke med forlovelsen.

Jeg blev forlovet da jeg havde kendt min mand i 11 år. Vi var forlovet i 14 år og blev gift den 20-12-2008 :slight_smile:

[quote=Itzy Bitzy;450466]

Jeg og kæresten købte ringene sammen og der var ikke noget “ned på knæ” over det .[/quote]

Samme her… som pige kigger man vel altid efter den perfekte ring - som jeg for lang tid siden fandt… Da vi så kom til tyrkiet fandt jeg den til nærmest ingen penge, og kæresten var helt med på det… Som han selv sagde: Hvorfor ikke ? :wehuu:

Lige precis :smiley: Vi valgte at få et matchende sæt ringe fordi vi vidste at det blev en laaaaang forlovelse :tihi: folk tror ofte at vi er gift eller kalder min kæreste for min mand…jeg/vi retter dem ikke, fordi så kommer spørgsmålene om hvornår vi så skal giftes osv. :ups: :tihi:

Hehe ja… Og det er jo i teorien fuldstændigt ligegyldigt om man har papir på hinanden eller ej… og en ring ændre jo heller ikke på følelserne -love

Hvordan ser jeres ud ?

Min er selv i sølv, og så har den 6 dobbelt-fordybninger skråt indridset streger rundt om… Hvis det giver mening… :thumbup:

Forresten er jeres indgraveret ?

Hehe ja… Og det er jo i teorien fuldstændigt ligegyldigt om man har papir på hinanden eller ej… og en ring ændre jo heller ikke på følelserne -love

Hvordan ser jeres ud ?

Min er selv i sølv, og så har den 6 dobbelt-fordybninger skråt indridset streger rundt om… Hvis det giver mening… :?

Forresten er jeres indgraveret ?

Jeg har været sammen med gemalen i… ja jeg måtte lige regne… 9 år og 4 mdr. præcis. Fuck det er længe, jeg er 24 :uha: Og vi har haft ringe på alt den tid minus 5 mdr. Og jeg tror altså ikke her nogensinde bliver bryllup.

Har en gang hørt en klog mand sige, at gift er noget man tager for ikke at blive det:høhø:

Min ring er en flot sølvring med en flot hvid sten i. Jeg tror ikke stenen er ægte, men jeg ELSKER den. Jeg ville ikke bytte den for hverken sølv guld eller ædelstene.
Det er ikke ringens værdi det kommer an på - det er de følelser der er lagt i den.
Babyrex har du ikke et billede af din perfekte ring?

[quote=Ushoosinu;450478]Jeg har været sammen med gemalen i… ja jeg måtte lige regne… 9 år og 4 mdr. præcis. Fuck det er længe, jeg er 24 :uha: Og vi har haft ringe på alt den tid minus 5 mdr. Og jeg tror altså ikke her nogensinde bliver bryllup.

Har en gang hørt en klog mand sige, at gift er noget man tager for ikke at blive det:høhø:[/quote]

Tager sku hatten af for jer!

Elsker simpelhen at høre om dem der møder hinanden som meget unge, og bliver sammen “resten af livet”…

ISÆR fordi jeg vil gætte på 99% sagde dengang at jeres forlovelse ville holde lige indtil sommerferien :tihi:

Thomas og jeg blev forlovet da vi havde været sammen i 6 mdr. og vi blev gift ca 12 år senere :høhø:

Jeg mener ikke at en forlovelsesring betyder det samme mere som den gjorde for 20-30 år siden. Den er et symbol på at man er i et fast forhold med én.

Jeg ved godt at det hed sig i “gamle dage” at man skulle giftes inden for 12 mdr. efter man blev forlovet, men jeg tror det er de færreste der overholder det. De eneste jeg “kender” der overholder det er de kongelige :tihi:

Fordi hvis jeg siger ja til at blive forlovet, så siger jeg også ja til at blive gift, så er der ingen grund til at vente i længere tid end max et år… :slight_smile:

Jeg ved godt at det er meget normalt at vente længe med at blive gift, selv om man er forlovet…

Men for mig så er der ingen grund til at vente så længe, når nu man har besluttet sig :slight_smile:

[quote=Opus1;450479]Min ring er en flot sølvring med en flot hvid sten i. Jeg tror ikke stenen er ægte, men jeg ELSKER den. Jeg ville ikke bytte den for hverken sølv guld eller ædelstene.
Det er ikke ringens værdi det kommer an på - det er de følelser der er lagt i den.
Babyrex har du ikke et billede af din perfekte ring?[/quote]

Det er det nemlig ikke… Den jeg ville have kosetde tæt på 2000 herhjemme, og det synes jeg simpelhen var for dyrt… Forstå mig ret - det er ikke prisen det kommer an på, men det beløb var jeg for nærrig til :wink:

Joe… Kan da lige finde et frem… 2 sek -love