Forret anno 1970

Vi skal have tema fra 70’erne nytårsaften i år. Vi skal medbringe forret.
Men hvad spiste man til forret i 70’erne? :gruble:
Det må nemlig ikke indeholde fisk eller skaldyr :rolleyes:

Nogle gode bud :nytaarsballon:

2 Synes om

Tarteletter med skinke og stuvede grønærter og gulerødder. :slight_smile:

5 Synes om

Løgsuppe med ostebrød

Løgsuppe med ostebrød

4 Synes om

Hønsesalat på ananasring. Jeg siger ikke, det er godt - men jeg ved, jeg fik det ved min kærestes forældres sølvbryllup sidst i 70’erne :blush:

4 Synes om

Aspargessuppe…

Det er lidt svært helt at finde noget helt uden fisk eller skaldyr.

4 Synes om

Ja, for man tænker helt automatisk ‘‘rejekoktail’’ :tihi:

4 Synes om

Det var også min tanke.
Hønsesalat i ananas ring :grin:

3 Synes om

Tak - det var jo den, jeg ikke kunne komme på… :wink:

Med en hjemmelavet hønsesalat og frisk ananas er det da faktisk lige før, jeg kunne få lyst til at prøve det igen - kitch eller ej… :smirk:

3 Synes om

Fandt lige denne…

Landgangsbrød og fondue lyder lidt sjov og kan sikkert godt laves lidt om så det passer godt som forret…

Ellers maskeret blomkål men sæt rejerne ved siden af

3 Synes om

Vi skal have ananasring med hønsesalat :clap:t2: Jeg havde helt glemt det, og jeg synes faktisk det smager dejligt :smile::+1:t2:
En kold ret er at fortrække, når vi ikke kender hovedretten og om der er optaget på komfuret :wink:
Landgangsbrød er også godt, men det ved jeg vi skal have til skrub af :blush:
Fondue… never ever! :joy: Det fik vi da vi var i 80’erne i samme hjem. Vi sad og åd os mætte i salat og coctailspølser :crazy_face:
Så, vi tager en omgang høns :slightly_smiling_face::+1:t2:

Mange tak for gode ideer :heart::+1:t2:

10 Synes om

Der er ikke noget i vejen med en god hønsesalat. Ananas derimod - i egen juice eller ej - jeg er ikke vild med det, og slet ikke, når det bliver blandet ind i noget fra det salte køkken. Som pizza fx. Men det er så bare mig, kan jeg se - og det er jo, som det skal være. Jeg håber, det bliver en god nytårsaften, @_DK_Sugieh :blush: :ok:

5 Synes om

OMG! Ja jeg er da gammel nok til at have fået det :slight_smile: Ananasring med hønsesalat, husarsteg og rubinsteinkage - så er der dømt fest :dans: :skaal:
(Og i mit liv går en god reje cocktail aldrig af mode…)
VH
Susanne

5 Synes om

Jeg tror jeg kan og vil spise rejecocktail til den dag jeg dør :slight_smile: Det er bare en skøn forret :thumbup:

3 Synes om

Den er jeg helt med på. Og der er ingen ananas indblandet :hoho:

1 Synes om

Føl dig nu ikke alt for sikker… :smirk: :sunglasses:

3 Synes om

:blegne: Jeg tror også, jeg kan mindes noget med grape, men det er lidt noget andet end ananas, selv om jeg stadig synes, det er at ødelægge en god forret.

1 Synes om

Jeg mindes stadig reje cocktail hos Claus´ svigerinde og lillebror. Der var bananskiver i bunden. Han absolut hader bananer og havde nær aldrig tilgivet dem LOL! Jeg kan godt lide banan, men indrømmer at jeg nu også fandt det liiiiidt… skal vi sige maplaceret :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Det eneste grape kan bruges til er juice :slight_smile:

3 Synes om