Forslag til litteraturgruppe

Jeg er jo med en litteraturgruppe, hvor vi skiftes til at komme med en bog.
Jeg skal nu komme med en ny bog til gruppen, mener det er til august vi skal læse den.

Jeg vil høre om nogen af jer har nogle forslag til bøger der er gode til en læsegruppe?

Kriterier:
Ikke krimi - mange af os har hængt fast i femi-krimier i mange år
Max 400 sider
Ikke biografi
Ikke en del af en serie

Noget af det vi har læst er:
Babettes gæstebud
Den Danske borgerkrig 2018-2024
Døden kører Audi
Serafia
Tunu
Dræb ikke en sangfugl
Syv satans lange dage
Pindsvinets elegance
Mærkedage
Soning
Den Hemmelige datter
Farvel til våbnene

Som I kn se har vi læst meget forskelligt, både klassisk og nyt, dansk og udenlandsk.
Til næste møde læser vi Norwegian Wood.

Håber de kattegales læseheste kan komme med nogle spændende forslag

På forhånd tak for hjælpen og glædelig solskinssøndag…

Aner ikke hvor mange sider den er på… men vil da gerne foreslå min til enhver tid foretrukne bog:

Kaninbjerget, Richard Adams (Watership Down)

[QUOTE=Ann K;1238610]Aner ikke hvor mange sider den er på… men vil da gerne foreslå min til enhver tid foretrukne bog:

Kaninbjerget, Richard Adams (Watership Down)[/QUOTE]

396 sider ifølge Saxa :smiley:
Tak for forslaget…

Jeg vil gerne foreslå mine to favoritromaner, der er masser af kød på dem begge til diskussion, dog er de muligvis svære at få fat på i større antal.

Paul Theroux: Moskitokysten
Yukio Mishima: Sømanden der pådrog sig havets vrede

Kaninbjerget var faktisk også i mine tanker :slight_smile:

Og ellers har jeg ikke rigtig nogle bud, for jeg læser stort set kun serier :høhø:

Jeg er også glad for The Girl in a Swing af Richard Adams - hvis man skulle være lidt utraditionel. En del af handlingen foregår faktisk i DK.

Emma af Jane Austen.

Når Snerlen Blomstrer af Bjarne Reuter.

Tine af Herman Bang.

Det var et par klassikere, men så er der også “Terra!” af Stefano Benni - hvis I er til lidt scifi med humor :slight_smile:

Ulla Lena Lundberg: Is

Davis Vann: Caribou Island

Audur Ava Olafsdottir: Stiklingen

Carl Frode Tiller: Bipersoner

Jonny Halberg: Oversvømmelse

Hanne Ørstavik: Uge 43

Morris West : Håbets Grønne Ø (288 sider)

Joanne Harris: Chokolade
Amitav Ghosh: Tidevandslandet

Dennis lehane : Shutter island - fimatiseret med leo d. C
Dennis Lehane : Mystic river - filmatiseret med… ?

Helt old school - Åndernes hus.Bogen er super god.

Ved ikke noget om sideantallet skal jeg dog sige.

[QUOTE=galath;1238620]Jeg er også glad for The Girl in a Swing af Richard Adams - hvis man skulle være lidt utraditionel. En del af handlingen foregår faktisk i DK.

Emma af Jane Austen.

Når Snerlen Blomstrer af Bjarne Reuter.

Tine af Herman Bang.

Det var et par klassikere, men så er der også “Terra!” af Stefano Benni - hvis I er til lidt scifi med humor :)[/QUOTE]

Sjovt - jeg ville have foreslået nogle af de samme forfattere, men andre bøger:-)

“Stolthed og fordom” af Jane austen, alternativt “Lydighed og længsel”
“Ved vejen” af Herman Bang (jeg eeeeelsker den bog!)

Derudover kunne lidt forskellige bud være:
“Alkymisten” af Paolo Coelho
“Mr Y’s forbandelse” af Scarlett Thomas
“Drageløberen” (er siden filmatiseret)

Morris West : Ulvesind (271 sider) :toiletlaesning::tihi:

Under en strålende sol af Khaled Hosseini

[QUOTE=Trine;1238671]Sjovt - jeg ville have foreslået nogle af de samme forfattere, men andre bøger:-)

“Stolthed og fordom” af Jane austen, alternativt “Lydighed og længsel” [/QUOTE]

Pudsigt med hvad man bedst kan lide. Min foretrukne (den jeg har genlæst flest gange) af Jane Austen er klart “Sense and Sensibility”, aka “Fornuft og følelse”. :slight_smile: Og Herman Bangs “Ved vejen” afskyr jeg dybt og inderligt :høhø:

Tusind tak for de foreløbige forslag…
jeg vil gennemgå dem alle og google bøgerne for at læse beskrivelserne af dem :slight_smile:

Lidt sjovt for biblioteket har litteratur arrangement i aften (19.15) det er Davis Grossman: Løvens honning, der bliver gennemgået. Måske den titel også var et godt bud

Christian Jungersen: Du forsvinder

EVA! Hvilken helligbrøde! Hvordan kan man dog afsky “ved vejen”??? Det er godt jeg har respekt for din kattesmag, for ellers var du da faldet helt i unåde der! :wink:

Before women had wings af Connie May Fowlers

Den er så laaaaaaangsom og kedelig :tihi: Den var tvangslæsning i… formodentligt dansk i gymnasiet, og mens jeg normalt sluger bøger så måtte jeg virkelig kæmpe for at komme igennem den. Jeg er noget mere til aktion end dybe tanker, indrømmet :høhø: