Forslag til NEM dessert søges

Jeg får fint besøg i slutningen af måneden, men eftersom jeg har sparsomme kræfter, og de primært vil blive brugt på hovedretten (thailandsk oksekødssalat er planen), og min lejlighed bliver 35 grader varm hen på eftermiddagen/aftenen, søger jeg forslag til en NEM dessert. Vi snakker virkelig ingen tilberedning eller noget.
Bevares, hvis der skal laves lidt om formiddagen, er det okay. :sweat_smile:

Sidst veninden var her diskede jeg op med en Ben&Jerry’s, men det synes jeg også er lidt tyndt. :laughing:
Så har overvejet

  • jordbær (jeg forbereder på forhånd) med fløde

  • chokoladekage (færdigkøbt fra Lagkagehuset) med vaniljeis - en personlig favorit

men der er ingen af dem hvor jeg virkelig tænker “wauw, der er den!”.

Så byd endelig ind, hvis I sidder med et bud på noget lækkert, nemt at gå til, evt færdigkøbt.

PS: Jeg handler på nemlig.com, hvor de jo heldigvis har det meste :slight_smile: - hvis det er strengt nødvendigt kan jeg handle i Føtex dagen inden, dog ikke køl/frys.

1 Synes om

Skyrkage … den kan du lave dagen før - eller om formiddagen - og så bare pynte med frugt inden servering :wink:

4 Synes om

Tak - den er helt sikkert med i overvejelserne nu! :star_struck:

2 Synes om

Det er en stor opskrift, så til to personer, ville jeg max. lave ½ opskrift … så er der også noget til morgenmad dagen efter :stuck_out_tongue_winking_eye:
Hvis det er …

1 Synes om

Tak - burde næsten have luret det ud fra mængderne, men så vaks var jeg faktisk ikke. Man kommer alligevel langt med en halv liter fløde (og samme mængde skyr) :joy:

1 Synes om

@Skattekat Er det ligegyldigt hvad slags syltetøj man bruger - bare det passer til de frugter man bruger? Er der mon en kombination der en gennemprøvet og fundet særligt god? :smiley:

2 Synes om

Jeg plejer at bruge boysenbær fra den Gamle fabrik, men du kan sagtens bruge noget andet, synes ikke smagen af syltetøj er så gennemtrængende … det er nok mere lim til frugten :wink:

3 Synes om

Crumblepie med is til :slight_smile:
1-2 poser frosne bær, 1/3 sukker, 1/3 mel og 1/3 havregryn mixes. (100 gram per del hvis alm. tærtefad, 125 g hvis stort). Blandes med 125 g smeltet smør (evt. 150, hvis stort fad). Bages ved 190 grader varm luft/200 grader alm. ovn til bærsaft bobler op i siden, ca, 30-35 minutter.
Sååååå nemt, og såååå godt. “Dej” mixet kan sikkert laves på forhånd, og crumblepien også sagtens bages dagen forinden, jeg foretrækker bare den varm :slight_smile:

3 Synes om

Læste lige at frisk kværnet peber på jordbær og fløde skulle være fantastisk… har ikke prøvet men overvejer at afprøve det, da peberen skulle fremhæve jordbæret

2 Synes om

Hvad med friske frugt, med rørt is, eller en råcrem til, eller frugtsalat

Med venlig hilsen

1 Synes om

Hent dem her (ikke i mini udgave, men den store!) - de slår alt, hvad der er nævnt hidtil :slem:
VH
Susanne - vild med mint is :wink:

3 Synes om

Gode forslag, alle sammen. Tak! :tak:

Det må gerne lugte af at jeg har gjort en indsats - selvom indsatsen reelt har været minimal. :joy:

1 Synes om

Dem er jeg godt nok aldrig stødt på … hvor køber man dem? :smiley:

1 Synes om

De små med 6 i en kasse kan man få i supermarkeder - Føtex har den i hvert fald. Og den store udgave kan man få der hvor man ellers køber Frisko is - jeg plejer at snuppe den på nærmeste tank :slight_smile:
Nemt og SÅ lækkert :wink:
VH
Susanne

1 Synes om

:p:

3 Synes om

Hah, der kan man bare se! Dem havde jeg slet ikke opdaget! :smiley:

Gammeldags æblekage, med færdigkøbt rasp, makroner og æblemos, så skal man kun ligger i lag og piske flødeskum til, hvis man er til flødeskum. Kan godt laves dagen før.

3 Synes om

Hjemmelavet islagkage, af købt is

Med venlig hilsen

2 Synes om

Hjemmelavet frugt salat - Frisk frugt i tern blandet med lidt hakket chokolade og flødeskum. Severet koldt :wink:

3 Synes om

Du kan lave en flødebollekage. Den skal ikke bages og er nem og hurtig at samle :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

3 Synes om