Så fik jeg købt 3x 400 gram Acana poser med hjem. Var spændt på hvilken en af Acana foderet de ville foretrække, og om det mon ville overgå Sanabelle, som de ellers spiser så fint af.
Første forsøg:
Jeg tog hul på Acana Grasslands (Den grønne pose) og hældte det op i kattenes skål ved siden af Sanabelle foderet.
Acana Grasslands vandt stort. De spiste fint af Sanabelle, men først da der ikke var mere tilbage af Acana foderet.
Andet forsøg:
Alle tre Acana varianter blev givet på hver sin tallerken/foderskål og den sidste med Sanabelle. Mijv gik straks igang med Acana Pacifica (Den blå pose) FØJ for en stank det gav da jeg hældte foderet op, men populært var det med fiskesmagen…
Acana Grasslands (Den grønne pose) var også ren guf og blev spist som 2.prioritet af Mijv. (Nu var det jo også anden gang at hun smagte på den)
Silke gik dog straks i gang i Acana Wild Prairie (Den orange pose).
Så hvad viste forsøget?
At jeg ikke er blevet ret meget klogere på hvilken pose jeg skal foretrække af Acana foderet, men at alle tre vidst er lige populær, og derfor bliver dette foder en del af det jeg for eftertiden vil komme til at foder med ved siden af Sanabelle
det bliver vidst hip som hap hvilken en jeg køber af dem for eftertiden, men jeg vil ikke blande dem sammen. Grunden er den, at det er billigere at købe flere kg’s poser istedet for poser med en mindre mængde. Derfor vil jeg hellere købe en’ pose med 7 kg end tre små på 2,5 kg i hver.
3 x 7kg bliver også lige i overkanten til to katte, selvom jeg havde tænkt på denne tanke også
det bliver vidst hip som hap hvilken en jeg køber af dem for eftertiden, men jeg vil ikke blande dem sammen. Grunden er den, at det er billigere at købe flere kg’s poser istedet for poser med en mindre mængde. Derfor vil jeg hellere købe en’ pose med 7 kg end tre små på 2,5 kg i hver.
3 x 7kg bliver også lige i overkanten til to katte, selvom jeg havde tænkt på denne tanke også
det bliver vidst hip som hap hvilken en jeg køber af dem for eftertiden, men jeg vil ikke blande Acana varianterne sammen. Grunden er den, at det er billigere at købe flere kg’s poser istedet for poser med en mindre mængde. Derfor vil jeg hellere købe en’ pose med 7 kg end tre små på 2,5 kg i hver.
Hvilken en foretrækker du selv? Ikke ud fra kattenes smag, men ud fra indholdet i poserne.
At jeg ikke er blevet ret meget klogere på hvilken pose jeg skal foretrække af Acana foderet, men at alle tre vidst er lige populær, og derfor bliver dette foder en del af det jeg for eftertiden vil komme til at foder med ved siden af Sanabelle[/QUOTE]
Du kan jo fodre dem på turnus skift med de forskellige varianter så de hele tiden får en “ny” smagsoplevelse for hver gang en variant pose er blevet tømt
Jeg skal lige være med på hvad det der “turnus skift” betyder?
Som jeg skriver til Galath, så er det også dette jeg overvejer selv, men det er for dyrt at købe de 2,5 kg’s poser hvergang for at få alle tre varianter med, og 3 x 7 kg er alligevel i overkanten til to katte.
Jeg er på Su, så hvor jeg kan spare, vil jeg gerne spare
Men det bliver da noget med at bruge en 7 kg’s pose og efter den tage den næste variant af Acana foder i rækken
Orijen med fisk, som jeg blandt andet kører med, er ret voldsom at fjerne låget til den lufttætte tønde på…puha!
Fedt de kunne lide alle tre… Mine kan også lide Acana…overvejer om jeg skulle købe det i stedet for Orijen næste gang, da det jo er billigere…men det fungerer bare så godt med Tarzans mave osv for tiden, så tør næsten ikke prøve noget nyt ligenu.
Tine>> mit valg faldt hovedsageligt på Acana i forhold til
Oijen netop pga prisen.
Måske er det ikke ligeså godt som Oijen, men det skulle stadig efter hvad jeg har læst mig til, ligge oppe som noget af det bedste tørføder. Hvis Acana og Oijen samtidig bliver produceret samme sted, kan det ikke være helt værst.
Jeg synes også jeg mest læser omkring Oijen og Acana, at Acana er kattes foretrukne. Der er flere katte som er kræsne overfor Oijen og nægter at spise det.
Efter at have læst rigtig meget omkring Oijen, Acana og Applaws, faldt mit valg også på det, da jer har hørt rygter omkring Applaws at de ikke vil ud med varerdelikationen. Måske er det ligeså godt, men det er lidt mystisk at de nægter at skrive alt indhold under betegnelsen af foderet.
Vil stadig fortsætte på Sanabelle, for at gøre det mere jævnbyrdigt i økonomien, men derudover skal vi også have prøvet Feline Porta på et tidspunkt. Så bliver det nok de mærker jeg holder mig til.
[QUOTE=Tine M;735448]Ja, højproteins-tørfoder lugter mere kraftigt :S
Orijen med fisk, som jeg blandt andet kører med, er ret voldsom at fjerne låget til den lufttætte tønde på…puha!
Fedt de kunne lide alle tre… Mine kan også lide Acana…overvejer om jeg skulle købe det i stedet for Orijen næste gang, da det jo er billigere…men det fungerer bare så godt med Tarzans mave osv for tiden, så tør næsten ikke prøve noget nyt ligenu.[/QUOTE]
Har Tarzan da normalt sart mave siden du ikke tror du kan skifte direkte foder fra det ene til det andet?
Førhen inden jeg vidste at katte kunne have sarte maver skiftede jeg bare foder uden den glidende overgang. Mijv har aldrig haft problemer med maven og hendes afføring har ikke ændret sig ved foderskifte
Silke har været vant til lidt forskelligt foder, dog Sanabelle som grundfoder, jeg prøver så vidt mulig at give hende en balance i maven, så den ikke bliver sart overfor nyt foder…
Det har også gjort at jeg denne gang ikke har lavet en glidende overgang som man ellers normalt skal, men jeg vil selvfølgelig holde øjne med begge kattes afføring, at det ser ud som det skal.
Jeg blander Acana Grassland og FP Grassland for tiden. Syntes begge fodre stinker - men kattene er glade for dem. Her kan jeg heller ikke lave hurtige foderskift, da Gucci er ret følsom… Selv inden for forskellige varianter af samme mærke reagerer han. Heldigvis er det dog KUN på tørfoderet. Det våde kan jeg sagtens bytte…
Mnja…der skal i hvert fald ikke så meget til at slå hans mave i stykker, på trods af jeg altid har passet på med foderskift. Mine er heller ikke over-vildt-nummenum-begejstrede for Orijen, men det fungerer godt, for så overspiser de heller ikke af det. Jeg vil hellere have de overspiser af vådfoderet så nemlig De er alligevel så fede de to små …Tarzan er helt perfekt, synes jeg.
Jeg blander Orijen med FPgf, og så får de Hills dental care (hedder den ikke det?) i aktivitetsbræt eller spredt ud i gårdhaven…oprindeligt fordi jeg fik en sæk foræret, men de æælsker det og så skader det jo ikke, hvis det fjerner lidt plak.
Men selvom prisen er fristende, så har Tarzan bare i al den tid, jeg har fodret med Orijen, leveret de fineste, faste pøller ( :klapper: ) i bakken hver dag, og DET er altså lykken, når man har en lang mave-problems historie bag sig
Ja jeg har også to katte jeg skal passe på med. Den ene vejer cirka 1 kg for meget og Silke er ikke tyk, men hun har en lille kastratdelle som helst ikke skal blive meget større, så der er Acana vel et udemærket foder at bruge dertil?
Fordelen er jo så heldigvis at du ved hvilket foder han er god på, men derfor kan der jo sagtens finde andre der er ligeså gode og billigere…hvis Acana ikke dur, er det så ikke bare at gå tilbage til Oijen igen?!
Størstedelen er måske vådfoder du fodre med? Jeg har i hvert fald oplevet mange foder med primært vådfoder. Selv har jeg det bedst med at det er tørfoderet der er det daglige foder herhjemme. Når de får vådfoder hvilket sker tre gange i måneden cirka, så køber jeg også Lux