Forsøg med Acana foderet

[QUOTE=Silotte;736848]Det må jeg da lige prøve i aften!

Det vidste jeg faktisk ikke, jeg har bare haft det stående i køleskabet, men hiver det da lige ud så :)[/QUOTE]

Vådfoder skal opbevares i køleskabet, når der er taget hul på dåsen/posen, men bør tages ud ½ times tid før det serveres for kattene. Eller varmes lidt i micro ovn eller i vandbad.:slight_smile:

[QUOTE=Tine M;736648]Men interessant, Camilla! :slight_smile: :slight_smile: Tak for det.

Har du kendskab til hvilke mærker der undtagelsesvis ikke har/bruger coating på deres tørfoder? Og har det også noget med holdbarhed at gøre?[/QUOTE]

Hej Tine,

Så først nu dit spørgsmål. Af de mærker jeg har kendskab til i dag som ikke bruger coating på deres foder er Feline Porta som jeg selv fodre med, Orijen, Acana, Taste of Wild,
Coating bruges som du selv er inde på for at gøre fodret meget langtidsholdbart, men der bruges også andre stoffer til hjælp for holdbarheden som fx: Butylhydroxanisol (E 320) og Butylhydroxytoluen (E 321) som nogle gange ligger skjult under betegnelsen “EU godkendte tilsætningsstoffer”.
Så nærlæs altid deklarationen på tørfoderet. Nogle foder firmaer forsætter i samme spor og lytter ikke så meget til deres kunder, mens andre gør. :slight_smile:

Hov Tine, jeg troned at jeg havde fået kommenteret dit indlæg. silke rørte slet ikke Lux foderet, Mijv spiste til gengæld fint op.

tror jeg dropper ideen med vandfortænen helt, for hører den bruger meget strøm. men Silke bruger stadig vandhanen fra hånvasken

[QUOTE=MoMo;737934]Hej Tine,

Så først nu dit spørgsmål. Af de mærker jeg har kendskab til i dag som ikke bruger coating på deres foder er Feline Porta som jeg selv fodre med, Orijen, Acana, Taste of Wild,
Coating bruges som du selv er inde på for at gøre fodret meget langtidsholdbart, men der bruges også andre stoffer til hjælp for holdbarheden som fx: Butylhydroxanisol (E 320) og Butylhydroxytoluen (E 321) som nogle gange ligger skjult under betegnelsen “EU godkendte tilsætningsstoffer”.
Så nærlæs altid deklarationen på tørfoderet. Nogle foder firmaer forsætter i samme spor og lytter ikke så meget til deres kunder, mens andre gør. :-)[/QUOTE]

Tak for svar Camilla :slight_smile: