Første skridt

[QUOTE=skoglund;907938]

Og hvad skal du bruge en lotto gevinst til,nu skal du jo til at score kassen på at avle racekatte:p

Tine[/QUOTE]

Nåh JA! Det er da DET jeg skal! For katteopdrættere SKOVLER jo penge ind! Det havde jeg helt glemt :klapper:

:klapper: :klapper: :klapper: :klapper:

Du siger noget, jeg må vist hellere få parret en kat eller seks.

:klapper: :klapper: :klapper: :klapper:

Nej, det skal du ikke regne med. Det er først, hvis J. K. Rowling (eller hendes forlægger) henvender sig, at der sker noget ved det. :wink:

STORT TILLYKKE! :slight_smile:

Og eh… du ved jo hvor Ib kan afleveres hvis du ønsker at bytte ham ud med én med “pigelus”! :stuck_out_tongue:
Nå ikke? :smiley:

Nå men så må du jo hente en pige på et tidspunkt også :wink:
Med eller uden hår? :tihi:

/Mette

Nemlig. FIFé er fløjtende ligeglade med, om du får en varemærkesag på halsen. Fuldstændigt ligesom de danske pladeselskaber og managere i sin tid var fløjtende ligeglade med henholdsvis Shit & Chanel og Disneyland after Dark. Det var Chanel og Disneyland bare ikke, da de opdagede det :slight_smile:

Under alle omstændigheder - TILLYKKE med navnet :flag::flag::flag:

Og det er altså ret usandsynligt med mindre Lisbeth pludselig begynder at tjene enorme summer, eller bliver enormt berømt via navnet.

Tillykke med stamnavnet, jeg kan godt huske følelsen da brevet landede i postkassen :ok:

Jeg har hørt om en opdrætter som blev opsøgt af en forfatter fordi der var brugt en karakter fra en af hans bøger som stamnavn, og opdrætteren var nødt til at ændre stamnavn.

Ja, eller Warner Bros. Det sidste er nok det mest sandsynlige… Men jeg tror nu ikke at risikoen er så stor :slight_smile:

Mette… AFLEVERE Ib? d-d-det KAN man ikke! Det kan han slet ikke tåle psykisk det lille pus… :tihi:

Heh men ja… det kræver jo en ny pige på et tidspunkt. Helst uden hår L Men det kommer jo OGSÅ an på katten :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;908109]Tillykke med stamnavnet, jeg kan godt huske følelsen da brevet landede i postkassen :ok:

Jeg har hørt om en opdrætter som blev opsøgt af en forfatter fordi der var brugt en karakter fra en af hans bøger som stamnavn, og opdrætteren var nødt til at ændre stamnavn.[/QUOTE]

Men man KAN jo ikke ændre stamnavn? Derfor gik jeg faktisk ud fra at der blev tjekket for sådan noget. At der så at sige var en Blacklist med navne der ikke var tilladelige.

Nå… jeg tror stadig ikke risikoen for at hverken JKR eller WB får øje på lille mig er ret stor L

Stadigvæk er det jo dit problem og ikke FIFés. Det falder ikke på nogen måde tilbage på dem, hvis du vælger at bruge et navn, der er enten beskyttet af copyright eller har været brugt offentligt i mange år og dermed har vundet en form for hævd.

Tænk, hvis de mennesker skulle sidde og nærstudere al litteratur, film, teater, tegneserier m.m.m.m.m. for samtlige medlemslande, før de kunne udstede et stamnavn. Sikke dog et arbejde!!!

:besvimer:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;908146]Men man KAN jo ikke ændre stamnavn? Derfor gik jeg faktisk ud fra at der blev tjekket for sådan noget. At der så at sige var en Blacklist med navne der ikke var tilladelige.

Nå… jeg tror stadig ikke risikoen for at hverken JKR eller WB får øje på lille mig er ret stor L[/QUOTE]
Man kan få lov at ændre et stamnavn hvis der er meget tungt vejende grunde…men er 99.9 % sikker på du ikke skal bekymre dig.

Jeg må indrømme jeg tænkte tanken dengang i forhold til mit stamnavn.
Nu er Cats in the Belfry unægteligt ikke så kendt som Harry Potter, så risikoen for jeg bliver sagsøgt er nok minimal, men jeg må ærlig indrømme at jeg har taget chancen :slight_smile:

Jeg tror de fleste af os kunne risikere at få en sagsøgning på halsen…

Måske jeg en dag blir sagsøgt af denne forfatter ? he he [B]Chicabee the Book[/B]

Eller af Bing Crosby som har en sang der hedder Chicabee, Chicabee

//youtu.be/BNQtj4V3KoA

:ok::ok: FEDT navn!

Orv - det kan JEG til gengæld rigtig godt li’! :ok:

Til lykke med navnet og at du fik det du ønskede dig :kram:
Håber du får brugt det til noget mere end jeg kommer til at bruge mit. :wink:

[QUOTE=Ann R;908244]Orv - det kan JEG til gengæld rigtig godt li’! :ok:

Til lykke med navnet og at du fik det du ønskede dig :kram:
Håber du får brugt det til noget mere end jeg kommer til at bruge mit. ;)[/QUOTE]

Ja, jeg var også blevet HELT lisså glad hvis det havde været det der var gået igennem :slight_smile: På sin vis måske endda mere. Det er bare svært at skrive/sige (der skal egentlig sådan nogle “dimser” over en del af bogstaverne hvis man bogstaverer thai med latinske bogstaver. Og på Thai ligner det bare en samling u’er og n’er L Det udtales “kan’kao” med tryk på sidste stavelse. (og nej jeg kan ikke thai men GoogleTranslate har en glimrende lille feature hvor man kan få ting udtalt :wink: - og en søgning på ordet skrevet med thai-tegn fandt en masse flagermus, så jeg er sikker på at betydningen er god nok L

Haha, jeg fangirl’er heller ikke over “ham den lille gnom med arret” (lol) som sådan, men i højere grad over bogserien der bærer hans navn. :stuck_out_tongue:
Hvis der skal fangirl’es over noget hvori ham den lille gnom med arret specifikt indgår, skal det være Drarry (shipping)… :wink:

Det bliver spændende at følge, om dit første skridt skal følges af yderligere skridt. :slight_smile:

Stort tillykke med stamnavnet, Trekkie - det passer jo lige til dig! :smiley: Og jaeh - der vil aaaaltid være en plads til Ibbermand her også :wink: Blev ikke lige klog på, om du tager ham med til Vamdrup? For så kommer jeg da lige forbi!

[QUOTE=MissPil;908393]Haha, jeg fangirl’er heller ikke over “ham den lille gnom med arret” (lol) som sådan, men i højere grad over bogserien der bærer hans navn. :stuck_out_tongue:
Hvis der skal fangirl’es over noget hvori ham den lille gnom med arret specifikt indgår, skal det være Drarry (shipping)… :wink:

Det bliver spændende at følge, om dit første skridt skal følges af yderligere skridt. :)[/QUOTE]

Drarry? Har du læst Silent Aurors historier så? De er lige noget for dig. Hun skriver så selv jeg kan holde det ship ud :wink: Er selv mest til Snupin, Snucius og Snarry. Men andre kan gå an også L Og jeg har da lavet nogle pæne Drarry-billeder gennem tiden :wink:

Og ja… Om det nogensinde kommer længere end et navn og en ret tom hjemmeside L Det er jo så lige det… men nu er starten da taget :slight_smile:

Pernille: Jo jeg kommer til Vamdrup. Sandsynligvis lørdag (havde egentlig regnet med begge dage men det kan jeg vist ikke få til at passse alligevel :()