Da jeg blev førtids pensionist fik jeg fra kommunen et pensionistbevis. Jeg kunne sagtens bruge beviset da jeg skulle ha lavet dsb mimrekort. Men jeg har nu skulle bevise 2 andre gange at jeg er pensionist hvor jeg har meget svært ved at få dem til at tro på at mit bevis nu også er ægte - som de sagde så kunne alle lave sådan et bevis hvilke jeg nu også vil give dem ret i.
Jeg har så ladet mig fortælle at man kan få lavet et førtids pensinist legitimationskort hos dsb, det eneste det kræver er et pas billed. Men jeg har talt med en på den lokale station der siger det ikke findes.
Jeg ved der er nogle førtids pensionister her inde - kender i noget til et førtids pensionist legitimationskort?
[quote=Troldegaarden;291249]Da jeg blev førtids pensionist fik jeg fra kommunen et pensionistbevis. Jeg kunne sagtens bruge beviset da jeg skulle ha lavet dsb mimrekort. Men jeg har nu skulle bevise 2 andre gange at jeg er pensionist hvor jeg har meget svært ved at få dem til at tro på at mit bevis nu også er ægte - som de sagde så kunne alle lave sådan et bevis hvilke jeg nu også vil give dem ret i.
Jeg har så ladet mig fortælle at man kan få lavet et førtids pensinist legitimationskort hos dsb, det eneste det kræver er et pas billed. Men jeg har talt med en på den lokale station der siger det ikke findes.
Jeg ved der er nogle førtids pensionister her inde - kender i noget til et førtids pensionist legitimationskort?[/quote]
Jeg har sådan et DSB-bevis, det er 6-7 år gammelt, jeg aner ikke om de stadig laver det, men fik det lavet på Lyngby station i sin tid
[quote=Troldegaarden;291288]Skal du vise nye papire - jeg har ikke hørt nohet fra kommunen siden jeg fik til kendt pensionen.
Hvor meget koster sådan et kort?[/quote]
Kortet koster ikke noget, du skal bare have et pasbillede med.
Jeg går udfra at jeg må ned på kommunen og få et eller andet bevis … tingene skal jo heller ikke blive for nemme for os borgere
Mit kort skal fornys til januar, så må huske at spørge næste gang jeg skal med toget til Kjøwenhavnstrup.
Jeg har også sådan et kort, lavet gratis hos DSB - det ligner et almindeligt månedskort i de de plastic-etuier med billede indeni.
Jeg har endnu ikke haft brug for mit … det udløb vist i maj måned :fløjte::fløjte:… så jeg skal da lige have undersøgt, om jeg skal have et nyt papir fra kommunen, når det skal fornyes.
Jeg har også sådan et kort, lavet gratis hos DSB - det ligner et almindeligt månedskort i de de plastic-etuier med billede indeni.
Jeg har endnu ikke haft brug for mit … det udløb vist i maj måned :fløjte::fløjte:… så jeg skal da lige have undersøgt, om jeg skal have et nyt papir fra kommunen, når det skal fornyes.
:?[/quote]
Mit udløber til December…så jeg skal også snart have fornyet.
Så ved du måske, om vi skal have et nyt dokument fra kommunen ?
[/quote]
Men førtidspension er jo en varig tilstand…så har man én gang fået det, kan jeg da ikke forestille mig at man skal komme og gøre andet end få det fornyet ??? Men vi får se. Jeg skal køre med tog til Sjælland i næste uge, så spørger jeg lige Harry :høhø:
Nu bliver jeg forvirret - for jeg vil da men som Chica - at når man kommer med sit mimrekort, for at få det fornyet - så kan DSB lissom se at man er FTP ??
Nu bliver jeg forvirret - for jeg vil da men som Chica - at når man kommer med sit mimrekort, for at få det fornyet - så kan DSB lissom se at man er FTP ??
[/quote]Jeg fik at vide at man skulle have papir med hvert år for at dokumentere at man stadig får FTP (mange får nu FTP tilkendt med revidering efter feks. 2 eller 5 år). Jeg mener at huske at man feks. kunne tage en “lønseddel” med fra mdr før.
Tusind tak - det er da til at klare, frem for at vente 3 måneder på at komme igennem til kommunen, for ikke at tale om hvor længe det ville tage at få det tilsendt.
Ja det siger de jeg tror at prasis er en anden, i starten tog jeg altid den seneste “lønseddel” med, men har kun oplevet at skulle vise den een gang, men det er måske afhængigt af hvor man er gg
Både i Maribo og her i Rødovre får man kun “lønseddel” hvis der er ændringer, ellers må man nøjes med pengene
[quote=Skattekat;291317]Kortet koster ikke noget, du skal bare have et pasbillede med.
Jeg går udfra at jeg må ned på kommunen og få et eller andet bevis … tingene skal jo heller ikke blive for nemme for os borgere
Mit kort skal fornys til januar, så må huske at spørge næste gang jeg skal med toget til Kjøwenhavnstrup.[/quote]
Du får nogle papirer fra kommunen til nytår, årsopgørelse mm, det er det du skal bruge når du skal have fornyet legitimationskortet.