Forventningens glæde til juletiden

Det her var, da jeg var afsted i supermarkedet, i aftes. det er simpelthen starten på forventings glæde til jule tiden, glæde til og få de ting lavet jeg mener der giver jule hygge, eller høre julen til.

Og ja jeg syndes stadig det er alt for tideligt og pynte op til jul i butikkerne, men samtidig nu, de stille begynder og finde tingene frem, glæder jeg mig. Men de skal heller ikke gøre det for tidligt

Ja jeg holder så meget af forventings glæde. Igen i år Samt går og gøre klar til julen og juletiden.
Der er ting, jeg har ønsket, jeg gerne ville opleve til jul. Men det bliver ikke. Men vil prøve og få det bedste ud af det der bliver. Ja sådan er det igen i år, og nok være end sidste år men selv om det ser være ud, håber jeg jeg får lidt mere forventings glæde sat ind for mig

Ja jeg har købt den første pose til jule slik skålen, og den bliver lagt i en skab, som først bliver åbnet når jule knas skålen bliver fundet juleaften efter maden.
Men sidste år fandt jeg ikke det her jule slik til jul, nu er den pose krydset af på listen

Nå men her var det der glæde mig, de første idéer til nyt jule bag og det er meget spændende, i år. :blush:jeg får nok ikke noget prøvet, alt, måske en ting, men det er så spændende og se hvad nye idéer der er eller ting der er ny opfundet,


Med venlig hilsen

11 Synes om

Jeg eeeelsker jul, og glæder mig som et lille barn. :heart_eyes:

Normalt holder jeg bare jul med min lillebror, men i år bliver vist fire.
Først spurgte min brors ven om han måtte holde med os, da han ikke skal have sine børn i år, og ellers skulle sidde alene. Så ringede min kusine og spurgte, da hun heller ikke skal have sine børn, og tænkte “hvorfor ikke prøve at holde med min kusine og fætter?”.
Og så holder vi det nok hos min kusine, da hun bor sådan cirka i midten af os alle.

Vi plejer at mødes til en let frokost, hvorefter vi stille og roligt går i gang med madlavningen, mens hele Jul på Vesterbro kører i baggrunden. Men i år har DR ikke rettighederne til Jul på Vesterbro. :confused: Så jeg/vi må lige gøre op med mig/os selv, om der skal ofres 129,- på at købe den på Andens hjemmeside.
Selvom vi normalvis kun er to, laver vi øvrigt både and og steg. Ikke fordi vi spiser op (selvfølgelig ikke!), men der skal bare være begge dele. :smiley: - Og hvide kartofler til min bror, og brune til mig.

Jeg har vist scoret mig ferie i ugen op til juleaften, så forhåbentlig finder jeg overskud til at lave flødekarameller (som nok skal drille i konsistensen som de plejer :sweat_smile:) og brændte mandler.
Jeg synes også det er så skønt med et julepyntet hjem, men det kan godt drille lidt med overskuddet til at pille det ned igen. Så sidste år droppede jeg julepynten. Men i år vil jeg i hvert fald have mit lille, kunstige juletræ frem og lave en kalenderlysdekoration. Ved godt at man kan købe færdige lysdekorationer, men hygger mig også med at lave den. :slight_smile:

Jeg er spændt på om nogen tager initiativ til en julefrokost 1. juledag (og om jeg skal på arbejde…). Da jeg var barn/ung var det tradition at den holdtes hos min moster og onkel - vi var vel 20-30 mennesker. Men de har længe været døde, og traditionen smuldrede. Men de senere år har min fætter og storebror forsøgt at stable på benene, at vi mødes på en restaturant, den lille gruppe vi nu er tilbage - vi var velnok små 10 sidste år.

8 Synes om

Åh hvor kan jeg fornemme du glæder dig, og det glæder mig på dine vegne :blush:

4 Synes om

Jeg er også vild med julen og i dag har jeg købt en ny lyskæde til udenfor med 1000 lys. Jeg har også købt årets kalenderlys og de fleste julegaver. Jeg mangler kun to, så jeg er usædvanlig tidligt på den i år. Der skal selvfølgelig bages æbleskiver (UDEN kardemomme!) og terningkager som jeg plejer. Så må jeg se om jeg har overskud til vaniljekranse og andre småkager i år. Og så er der selvfølgelig årets marcipan. Jeg må hellere få bestilt de 5 kg mandler vi skal bruge - det er ved at være på tide.

Vi bliver kun 5 eller 6 til juleaften i år og vi skal både have and og flæskesteg som vi plejer. Nogle år steger jeg også en gås, bare fordi jeg kan og har lyst. Der er altid en frygtelig masse mad, men ingenting går til spilde. Alle får masser af rester med hjem, så der er nem mad til flere dage. Vi har nemlig ikke tradition for at mødes til julefrokoster, men foretrækker at være for os selv i juledagene.

Juleaften bliver altid holdt her hos mig og sommetider arrangerer jeg også noget d. 23. med lækker mad, der intet som helst har med julemad at gøre. Som regel hjemmekogt hønsekødssuppe og tarteletter. Så spiller vi pakkeleg og hygger os gevaldigt. Det er ikke kun familie der bliver inviteret med til d. 23., men også de venner der har tid og lys. Desværre har jeg ikke helt så meget overskud mere, så det er ikke længere hvert år jeg magter det mere.

I øvrigt er det heller ikke altid kun familie der kommer d. 24. Tit er der en ven eller to der kommer med, hvis de ikke rigtig har andre steder at holde jul. Men i år, bliver vi vist kun familie - selvom det sagtens kan ændre sig inden da :smil:

Ih hvor jeg glæder mig :julevindue:

8 Synes om

Åh din hjemmelavet marcipan, have lidt planer om det skulle jeg. Men det bliver ikke i år, det er vil være meget der hedder skal, som jeg ikke har indflydelse på

Og hvor lyder din jule tid, så dejligt :blush:

Her er det også altid rigeligt af maden, det skal være nemt dagen eftet, samt der bliver sendt med hjem, så alle har det nemt dagen efter

4 Synes om

Jeg elsker både halloween og jul, men ikke samtidigt…

For mig skal jul holde sig i sin vejbane og blive der til efter halloween :smiley:

2 Synes om

Us over jeg er gået i gang ved symaskinen, for at lave adventsgaver til børnebørnene, er jeg ikke den der starter tidlig. Kunne dog ikke stå for denne julekalender i dag.

10 Synes om

Hvor er den dog flot :blush:

1 Synes om

Vi bliver tre i år. Mig, min far og min kommende eksmand. Thomas (kommende eksmand) vil hellere holde jul med os end med sin mor og morfar.

Jeg skal arbejde d. 23. december. Det skal nok blive hyggeligt.

Jeg skal have sat honningkagedej over snart, den skal stå og hygge sig i et godt stykke tid.

Jeg har nogle år glædet mig helt vildt til jul og nogle år slet ikke, men efter min mor døde har det været en blandet pose følelser. Men tænker det nok skal blive hygge i år.

Jeg er personligt ikke den største fan af julemad, hvilket nærmest er forbudt at sige, så de andre får lov at bestemme, så vi plejer at få and og steg.

Jeg har en kollega der har nissehue på hele december og det glæder jeg mig til, han ligner også lidt en nisse så det er super hyggeligt. :heart:

Kan være jeg følger trop i år med min mors Tinka hue. :heart:

8 Synes om

ja honning kage skal trække :blush:, bedstefar begynte i meget god tid på dejen, jeg har ikke lavet den siden, bedstefar og jeg lavede det, har nogle få gange lavet sirups bunder, det er nemmere og lige gå tid

Det syndes jeg er en meget god ide :blush:

2 Synes om

Ja jeg plejer at lade min honningkagedej stå i en måneds tid. Så skal virkelig have den sat over snart.

3 Synes om

Årets kalender lys indkøbt
Og de jeg synes er jule servietter

Lyset er fint, men skulle jeg bestemme helt alene blev det en anden

Med venlig hilsen

8 Synes om

Så har jeg bestilt mandler til vores marcipan. 5 kg. lækre friskhøstede og økologiske mandler for 625,- Det synes jeg faktisk er en ganske god pris, for kvaliteten er SÅ meget bedre end dem man kan købe i supermarkederne :thumbup:

5 Synes om

Jeg elsker jul :heart: De senere år har det været anderledes end tidligere grundet mit ene barns handicap. Men det er stadig enormt hyggeligt og handler om vi er sammen :heart: Jeg er gået i gang, men ikke med julepynten. Men kalendergaver til førnævnte barn. Det kræver lidt ekstra at lave en kalender med ting, som ikke bare er skrammel og samtidig er passende til hende. Alt skal være pakket og klar d 28. november, så jeg har løbende købt gaverne. Jeg tjekkede i mandags og alt er i hus udover et par hjemmestrikkede håndledsvarmere, som mormor står for.

For en del år siden fik manden en grim julesweater. Det greb om sig, så nu har han en til hver arbejdsdag i december :joy: til stor underholdning for han kolleger. Dem glæder jeg mig til kommer frem.

I år skal vi have træ ind tidligt, så det kan stå pyntet så længe som muligt. Der skal nemlig afjules hvert år d 25, da vi tager væk d 26 til efter nytår helt fast, da hverken barn eller hund er til fyrværkeri og naboerne går amok. Så nu prøver vi med træet ind 2. Weekend i december. Jeg tror, at den unge kat vil have en fest :roll_eyes::joy:

8 Synes om

En jule sweater til hvert dag åhhh :rofl: :thumbup:

Lyder som om i får en god jule med de overvejelser og forberedelse du har taget :smil:

4 Synes om

Jeg kan se, om jeg kan huske at tage et billede hver dag. De er nemlig næsten allesammen grimme :grin:både med en juleenhjørning og darth vader

5 Synes om

Åh jeg glæder mig så meget, hvis du vil gør det :blush:

3 Synes om

En jule-Darth Vader :astonished: - det glæder jeg mig sgu’ til at se…! :grin:

6 Synes om

Så var næste ide brochure kommet, da jeg var i supermarkedet i aftes

3 Synes om

Jeg glæder mig også til julen. I år måske mere end nogensinde ift. job, jeg har nemlig fri alle helligdagene :ok:
Sådan kommer det formentlig til at blive fremover i mit arbejdsliv, og jeg er SÅ glad for det :slight_smile:
Jeg er færdig med at købe min del af pakker til den pakkekalender vi tre søstre laver til vores mor. Jeg har igen i år lavet en lille adventskalender til min datter :slight_smile: Den består hovedsageligt af godbidder til hund, kat og hende selv :slight_smile:
Resten af november vil jeg ikke tænke så meget på julen, da den først starter 1. december her i huset :slight_smile:

7 Synes om