Forventningens glæde til juletiden

Hvor lyder det så fantastisk du har fået afstemt dine forventninger/ ønsker med deres :heart:

3 Synes om

Jeg er vant til, at det varierer en del med mellem hvem jeg fejre jul med og hvordan folks traditioner og måder at holde jul på, så jeg er glad bare jeg kan se Disneys juleshow :tihi:

Men derfor er det nu rart, at vide hvad jeg kan forvente i år, da det bliver en jul med en del flere mennesker, end jeg er vant til og mange nye mennesker :smil:

Og meget apropos forskellige måder at holde jul på, hvid chokolade i ris ala manden kan ikke anbefales, det blev min svogers lillebror ikke populær på at afprøve sidste år :tihi:

7 Synes om

Mit arbejde har et event i morgen, hvor kunderne kan tilmelde sig og lave juledekorationer sammen med en florist. Mener det koster 149kr at deltage, og dækker over materialer osv. Jeg har fri, og nævnte for min kollega, der står for eventet, at jeg overvejede at melde mig til, for tænkte det kunne være hyggeligt. Det nævnte hun for min chef, der kom og sagde at jeg altså bare skulle dukke op og absolut ikke drømme om at betale for at deltage, hvis jeg ville komme og bruge min fridag på at hygge sammen med kunder og kolleger, så skulle det være gratis.

11 Synes om

Min mor har købt dette fine kalenderlys, hvor man skifter dage med fjernbetjeningen :smiley:

Og hun har også købt den søde nisseholder :smiley:

7 Synes om

Så fik jeg den nye lyskæde op udenfor og mit julehjerte kom op at hænge i mit køkkenvindue :julevindue:

10 Synes om

Hvor er den hjerte dog flot :star_struck:

Ja jeg er også meget glad for det. Jeg købte det i Føtex for 35-40 år siden og jeg har ikke set nogen mage til siden. Det er fint nok med stjerner, men dem ser man alle vegne i alle mulige udformninger. Jeg synes hjertet er meget smukkere og jeg har ofte fortrudt jeg ikke købte et par stykker mere dengang. Desværre er det plastikmateriale den er lavet af, ved at være skør så jeg tror ikke den holder så forfærdelig mange år endnu.

2 Synes om

Le klints i hvide er godt nok kedelige ved siden af…så kan le klints snefnug mere, men de kan ikke måle sig med din… det hjerte er uendelig smuk

3 Synes om

Er det bare mig der er blevet blind, eller kan man slet ikke få Likørtoppe i år?

1 Synes om

Det kan man ikke. Derfor kan du ikke købe likørtoppe og romtoppe til jul i år - Madens Verden

2 Synes om

ØV :ked:

1 Synes om

Tak @Tea og øv.
Så må jeg nøjes med Brandy-bønner…

2 Synes om

Den dørkrans jeg fik lavet til event i går. Det var hyggeligt. Kunne selvfølgelig ikke dy mig fra at hjælpe til og “arbejde” lidt, selvom jeg var der som privat person. Kransen er ikke helt færdig, jeg vil gerne have lidt mere pynt og en gren på… Og en sløjfe/noget bånd.

10 Synes om

Spørger du mig, er brandybønnerne alligevel de overlegne af likørchokoladerne. :joy:

1 Synes om

De udløber godt nok i overmorgen, men mon ikke de smager som de skal alligevel :ok:

1 Synes om

Fint nok, men mindste ordreværdi er 249 koner og så mange likørtoppe får jeg nok ikke spist :tihi:

3 Synes om

:skaal: :face_with_hand_over_mouth:

1 Synes om

Så er det i dag vi starter på årets marcipanproduktion. 5 kg mandler skal pelses, køres igennem foodprocessoren, for derefter at kværnes igennem kødhakkeren 4-6 gange. Til sidst skal massen ristes let på en pande. I morgen skal marcipanen formes og dyppes i chokolade. Vi bliver 6 personer i år og jeg har bestilt smørrebrød til os til i aften, til når vi bliver sultne. Det bliver simpelthen så hyggeligt og julestemningen vil ingen ende tage :julevindue:

14 Synes om

Så har jeg været på Motatos og bestilt 6 bøtter Likørtopper, og så noget andet, som også tiltalte mig, og som jeg ikke vil købe til normal pris…

8 Synes om

Har købt ind til at male på julekugler, benyttede mig af at de er billigere i Tjekkiet

6 Synes om