Forventningens glæde til juletiden

Idag var Toby nissen lige ved siden af Julemanden.

Julemanden er nemlig hans farfar :smiley:

Historien er at her i byen kommer julemanden sejlende helt fra Grønland :smiley:

Artikkel om julemandens ankomst

4 Synes om

Er det også dem, der kommer sejlende til Odense? Der er i hvert fald en lignende begivenhed der, har jeg set - eller har været, jeg ved ikke, hvornår det var. Men fed oplevelse for Toby at være med til :slight_smile:

1 Synes om

Nej farfar er kun “fast” julemand i Fredericia, dog er han i løbet af December rundt til private der hyre ham :slight_smile:

4 Synes om

Her er hans facebook side: Julemanden Fredericia

Så er han med i Dansk Julemands Laug

4 Synes om

Så kom min skrabe-julekalender op og hænge, den med en kat på ville Toby gerne have med ned på skolen :slight_smile:

5 Synes om

Årets julekrans til døren.

Jeg har først foldet nogle stjerner og så gået amok med limpistolen.

På døren hang i forvejen nanotape, så er spændt på om det holder :slight_smile:

6 Synes om

Så fint :blush:

1 Synes om

Jeg har lige lavet kalenderlysdekoration, så her lugter skønt af gran, kanel og stjerneanis. :smiley:

Når jeg ellers lige er blevet enig med mig selv om der skal nogle kogler på eller ej, og har ryddet op, skal jeg se om jeg kan tage et hæderligt billede og smide det herind. :slight_smile:

4 Synes om

Simpel, men fin. :star_struck:

13 Synes om

Endnu en stjerne er kommet ud på døren.

Den er lavet med toiletpapir ruller, en limpistol, decoupage-lim og hvid glimmer (er svært at se på billederne)

9 Synes om

Det holdte hårdt, men jeg fik pyntet op til jul i dag, det var en af de ting Jeppe altid var meget engageret i, hvor både Mille og Masso var fuldstændig ligeglade med den proces, så jeg mærkede tydeligt, at jeg manglede min hjælper :ked:

Men det er så hyggeligt i opgangen, nu hvor flere af os har fået pyntet op :heart: Og når fjernsynsgrisen først står på sin plads, så er det umuligt ikke så småt at mærke at julen er på vej :julelys01:

Alle julegaver er købt og de sidste 3 er på vej, så jeg forhåbenligt kan lokke kæresten til at pakke dem ind, mine evner til at pakke gaver ind bliver ikke bedre, når Masso forsøger at redde papiret fra den farlige saks :joy:

9 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Julepynten er endu ikke fundet frem og tænker ikke det bliver det, før vi er hjemme fra ferie d 5 dec.
Men jeg har gang i adventsgaver til børnebørnene

Til sønnikes 3 børn. Signe, Johannes og Jens

Til Frej og Nohr. Lavet af resterne

Til Vickis drenge. Det er playmobil print. Deres farvorit legetøj

12 Synes om

Som altid superflot - jeg er sikker på, at der er nogle drenge der bliver glade :wehu:

3 Synes om

Årets første portion fedtkager :smiley:

5 Synes om

Og en pige :tihi: Tusind tak, ja de elsker det jeg laver :slight_smile:

4 Synes om

Sikke flotte ting jeres børnebørn får :blush:

2 Synes om

Tusind tak :heart:

Sidste år havde vi intet julepynt oppe pga indflytning og renovering, dog havde vi et juletræ i juledagene, da vi jo havde børn og børnebørn hjemme.

Så vi starter nu lidt tidlig i år med nyindkøbte julepynt

En stor del af julegaverne er også købt nu

7 Synes om

Vi fik taget hul på julebagning i år, mørdejs småkager, jødekager, fedtebrød med kokos og vaniljekranse, sammen med svigerfar, hans kæreste og hendes ældste datter :smil: Det gav nogle hyggelige timer, gode småkager og jeg fik lidt mere styr på julen :blush:

Kæresten og jeg skal nemlig holde jul sammen for første gang, og skal fejre den med den del af hans familie, og det gav mig noget ro at finde ud af menuen, være sikker på at Disneys juleshow er et must og allerede nu have aftalt at jeg tager med i kirke, så jeg ikke skal tage stilling til det på dagen, hvor der er flere nye mennesker at forholde sig til for mig😊

10 Synes om