Jeg elsker julen og den hygge der følger med, men ikke når den starter for tidliget. Så ender det med at hænge mig ud af halsen.
Jeg har dog købt lidt julepynt for nogle uger siden.
Store Strimler til julestjerner
I dag har Vicki og drenge været her til julebagning vi har hygget max og lavet pebernødder, fedtebrød, snickerdoodle og kagefigurer af en pebernøddedrj vi har ændret lidt på.
Vi bagte også lørdag. Både suger cookies, peberkager og så sneg der sig sørme 50 chocolate chip cookies med i ovnen Jeg skal vist ud og dele lidt ud af godterne i næste uge for vi kommer aldrig igennem dem selv.
Jeg har åbnet min make-up julekalender og skrabet min julekalender.
Og tændt min advents “krans” samt tændt mit kalenderlys (sidst nævnte er LED og skifter automatisk )
Og så venter jeg på Katja vågner, så jeg kan se hvad der er i hendes bade-and julekalender og så misserne kan se hvad der er i deres. Katja vil nemlig gerne åbne deres når hun er her, så kan jeg gøre det de andre dage
125g. marg.
125g. sukker
1 æg
275g. mel
1 tsk. bagepulver
1 tsk kanel
1 tsk kardemomme
Revet appelsin skal af 2 appelsiner (kan skiftes ud med 1 tsk ingefærd)
Kan tilføjes 1/4 tsk hvid peber, hvis man ønsker en pebernødde dej.
Alle dele røres sammen
Bages ved alm ovn 200 grader ca 10 min - varmluft 180 grader ca 8 min.
Den skal ikke på køl inde man laver figuer, så bliver den for hård at arbjde med
Fordi jeg har kattene
De har en hel klar dagsorden på dekorationer bør pelses. Så kan jeg lave en og stille i storestuen, men der er vi måske 4-5 dage over julen, så det kan ikke svare sig