Det kan man nu ikke se.
Udskudt endetarm, blodøre og brækkede lemmer – kom med bag facaden i danske...
Omfattende aktindsigt afslører, hvad myndighederne finder under deres kontrolbesøg i danske grisestalde.
Det kan man nu ikke se.
De er da fine!
Jeg har kun et kalenderlys i en stage, som jeg tændte i dag, glemte lidt at holde øje med tallene og nu er den brændt ned til 5.december.
Tusind tak
Tusind tak
Har du fødselsdag i december og travlt med at nu den (Det sammen skete for min datter og hun fik svaret, nå, der er vist en der gerne snart vil have gaver )
Det kan jeg nu ikke se tværtimod har du gode evner med dekoration
Se det havde været en god forklaring, men det er desværre bare min ADHD der driller. Jeg har førhen haft de tykke lys, men så får jeg den aldrig brændt til ende.
Vi kommer også tid bag efter med de tykke lys, men men så får den bare lov til at være tændt efter d 24 til den er brændt ned
Så fik jeg også dekoreret vores lille trillebør, jeg er ikke helt tilfreds, men det er min egen skyld, havde ikke mos nok (ikke sådan når man bliver for nærtig til at købe mere, men skal lige vænne mig til de hidsige priser, mod at hente det i egen skov)
Den trillebør er bare så fin
Jeg ville også gerne have haft lys mos men når jeg kunne hive grøn mos på græs plænen gik der nærig hed op i mig
Er der nogle der har set de her i en butik
De høre til i juleslik skålen
Synes jeg har kigget mange steder
Men mangler dem inden jeg kan sætte flue ben ved den linje
Skal lige holde øje med dem
Nej det gjorde jeg ikke
Tak @Skattekat kigger lige senere på det
Hvor er det altså bare skønt med alle juleforberedelserne i år, når jeg ikke skal arbejde
Jeg har bagt en masse småkager i år, hvilket familien sætter stor pris på, da det jo kommer dem til gode. På søndag kommer de alle her til julefrokost, hvilket jeg ikke har arrangeret i flere år, fordi jeg bare ikke har haft overskud til det. Der skal råhygges med god mad, hjemmebagte æbleskiver og pakkeleg.
På mandag kommer ældstebarnet herud og så skal der skæres koteletter og hakkes fars i rå mængder. Det skal udnyttes at man kan købe kamstege til 18,- pr. kilo lige nu.
På onsdag skal min bror og jeg julehygge hos ham. Vi skal have en god frokost og bytte julegaver. Det skal fejres at vi har ham endnu
Det bliver alle tiders Jul
Vi plejer ofte at have en julevoksdug, men syntes ofte de har været for dyre, men var lige en tur i xl og der kostede det kun 50kr pr m.
Har i dag købt 3 stk på mellem 1800 og 2109 til 107,5 kr
Ikke for at ødelægge den gode julestemning - men alligevel…
Man skal bare lade være med at købe konventionelt grisekød …
Omfattende aktindsigt afslører, hvad myndighederne finder under deres kontrolbesøg i danske grisestalde.
Som julegave inspiration - eller køb selv - er der også ‘Hvordan man laver dyr’ af Mathilde Walter Clark.
Se anmeldelser her - som en af dem skriver ‘burde være obligatorisk læsning for alle danskere’…
Få Hvordan man laver dyr af Mathilde Walter Clark som bog på dansk - 9788740090338 - Bøger rummer alle sider af livet. Læs Lyt Lev blandt millioner af bøger på Saxo.com.
Jeg forstår godt jeres harme over de danske svinestalde men jeg må ærligt også vedgå mig at jeg ikke har råd til at tænke i de baner.
Jeg er en af dem som har skåret ned på familiens kødforburg fordi priserne er steget så meget. Og ja enkelte gange køber jeg også en god bøf ved slagteren, men jeg er også af den overbevisning at ikke en eneste i dagens danmark ikke er klar over at dyrevelfærden i staldene ikke er perfekte…
Jeg spiser primært ko (synes gris er for sød i smagen), men jeg må også tilstå at jeg er et sted hvor jeg gerne vil give mig selv lov til at se om jeg kan lave en flæskesteg som jeg finder værd at spise, til en pris som giver mig råd til bedre julegaver.
Og nej jeg er ikke fattig, men jeg er nok også reel nærig fordi jeg synes december og januar er dyr
se om jeg kan lave en flæskesteg som jeg finder værd at spise, til en pris som giver mig råd til bedre julegaver.
Det er naturligvis den enkeltes valg - jeg vil så omvendt til enhver tid prioritere dyrevelfærd højst…
jeg er også af den overbevisning at ikke en eneste i dagens danmark ikke er klar over at dyrevelfærden i staldene ikke er perfekte…
“Ikke perfekte” må vist være understatement of the year - men I sidste ende har danskeres boykot af konventionelt opdrættet svinekød desværre nok begrænset effekt, da størstedelen eksporteres.
Men et sted skal man jo starte, og hvis ingen tager afstand, sker der i hvert fald slet ikke noget…