Nu nærmer december sig så småt, så det må være på tide med en tråd til julen og de forskellige forberedelser
Her er de første julegaver købt, jeg mangler kun nogle enkelte, hvoraf den ene er i proces på hæklenålen
I går fik jeg købt ind til at kunne forberede dejen til chokolade specier og brunkager, så de kan blive bagt når vi har den årlige julebagedag hos svigerfar og svigermor næste weekend - han hørte at jeg havde lovede manden at bage brunkager også blev jeg ellers inviteret til at tage dejen med til bagedag for han ville da egentlig også gerne have nogle brunkager
Jeg er også gået i gang med køb af julegaver, har sat mig fast på at ville have dem overstået inden 1 dec. i år
Julen forventer vi at holde ude ved min datter og hendes lille familie, hun er mor til Frej og Nohr.
Vi skulle egentligt have været sammen med Knuds datter og familie, men de har i stedet valgt at holde jul med nogle venner.
Jeg blev færdig med julegaveindkøbene allerede for et par uger siden. På fredag og lørdag, skal der produceres årets marcipan. Yngstebarnet får besøg af en ven fra Tasmanien d. 2. december, så jeg har lovet at stege en flæskesteg til dem, mens vedkommende er på visit. Og jeg regner med også at bage terningkager og æbleskiver i den anledning.
Juleaften skal holdes her hos mig som vanligt og vi bliver nok 6 - 8 mennesker.
I år vil vi prøve en ny julemiddag Der er intet i vejen med flæskesteg eller kalkun, men vi har en culotte af elg i fryseren, og den skal kæles for, så det bliver julemiddagen i år Nui, hvor jeg glæder mig allerede
Vi skal bare beslutte os, hvilket tilbehør der skal til. Jeg forestiller mig kartofler, sovs, waldorf, tyttebær og chips?
Vi skal holde jul hos mine svigerforældre, så dem kommer jeg til at se en del til den næste tid, først julebag, ugen efter gløgg, æbleskiver og risengrød ved noget familie og til sidst juleaften med et besøg i kirken og traditionel julemad.
Det er lige gået op for mig, at december i år bliver en af de mest fyldte længe for mig, allerede fra slut november, med juleklip i 1.b med yngste nevøen på fredag, og julearrangement på Topkær med mandens arbejde lørdag, inden julebag søndag. De sidste 2 weekender inden jul hedder det julefrokoster, hvoraf en er hjemme - heldigvis har vi da bestilt maden ved slagteren så der er minimalt arbejde i det
Så mangler vi bare, at finde tid til, at besøge min storesøster, svoger, nevø og niece, for at aflevere julegaver der inden jul - for ældste nevøen er ikke til at hive ønsker ud af, så hans gave når jeg ikke at finde før jeg på torsdag stikker næsen sydpå efter arbejde
Når jeg pynter til jul fjerner jeg langt de fleste ting vi ellers har til at stå, så det ikke ligner en ufuldstændig eksplosion I år har jeg lidt småtterier jeg ikke vil fjerne, og så må jeg jo i kreakommoden
Vi skal fejre jul hos min kærestes datter og hendes mand og der kommer lidt andet familie også. Vi var der også sidste år og det var smadder hyggeligt.
Vi har været i tvivl i år, da der også er mine forældre, men skal jeg holde jul hos dem, er det mere af pligt end af lyst. Så da de inviterede til 2. juledag så tog vi beslutningen
Vi skal holde jul hjemme og på samme måde som
vi har gjort de sidste 20 år. Det er konsekvensen af at have autistiske børn - også nu hvor de fleste er voksne.
Faktisk trives vores unger så godt med at holde jul som de plejer, at min ene søn har valgt at holde jul uden sin kone. Heldigvis er hun meget forstående - måske foretrækker hun også at holde jul med egen familie.
Så vi bliver de fire store børn, min far, min farbror, min mand og jeg, og rutinerne er lige så indøvede som en dans. Elsker det!
Jeg kom da lidt videre i dag - der ligger nu 5 ruller brunkagedej og 5 ruller chokolade specie dej i køleskabet, sammen med en portion havregrynskugler
Julepynten er hentet fra garagen, så nu kan der blive pyntet i løbet af ugen
3 julegaver er pakket ind og 2 mere købt, så mangler jeg vist kun at finde ældste nevøens
Selv kjolen til årets julefrokoster er nu på plads, det var sådan en, der fangede mine øjne i vinduet, som jeg var nødt til at prøve også kom den med hjem
Jeg skal prøve at holde jul sammen med min mor på plejehjemmet. Min mor er kun 65, men hun fik i oktober sidste år en stor hjerneblødning. Den er hun heldigvis kommet sig godt fra, men hun har stadig brug for hjælp (halvsidig lammet) . Min lillesøster skal i år til sin mands familie, og min storesøsters familie holder altid jul bare dem sammen.
Så mor og jeg slår pjalterne sammen Vi smutter en tur i kirke, og så har jeg meldt mig frivilligt til at hjælpe i køkkenet på plejehjemmet, mens mor får sig et hvil. Det bliver en anderledes jul, men forhåbentlig bliver det hyggeligt
Jeg har i flere år været på job juleaften på “mit” plejehjem. Det er en dejlig aften at være på job. Det er juleaften, og alle har et ønske om den skal være så hyggelig som muligt