Mange tak, begge to - det er godt at høre ![]()
Efter en mærkelig jul, hvor far pludselig døde i november og året efter, hvor mor fik hjerneblødning i oktober, så håber jeg bare på nogle rolige måneder og en hyggelig jul i fred
Jeg skal ihvertfald gøre mit bedste for at hjælpe personalet og hygge om alle ![]()
I rigtig gamle dage (60’erne) handlede min mor meget per postordre (som det hed dengang) på Daells Varehus. Der kom et katalog 4 gange om året, men det til jul var noget helt særligt. Det var det, der indeholdet legetøj i store mængder! Det katalog blev godt slidt!
Mor har - eller havde i hvert fald inden de flyttede - nogle af de gamle Daells Varehus-kasser, som tingene blev sendt i. Hun brugte dem til julepynt. DET er nostalgi ![]()
Jeg skal også holde jul på plejehjemmet i år. Men det bliver til frokost. Min far er ikke frisk nok til, at det kan blive om aftenen. Jeg er ikke i tvivl om, at de på plejehjemmet nok skal gøre en masse stads ud af det om aftenen. Det gør de ved enhver lejlighed. Som minimum noget rigtig god julemad.
Ikke specielt julerelateret - men Dalle Valle kataloget var altid et hit, når det landede, og så vidt jeg husker helt op i 80-erne…? ![]()
Det siger lidt om udbuddet dengang vs. nu!
Vi går ikke ned på jul herhjemme
Vi elsker det alle 4. Vi er en lille familie, så vi plejer at være 6 juleaften (hvor vi selv udgør de 4) I år er vi kun 5.
Jeg starter altid tidligt med gaver og har egentlig alle i hus. Måske skal der findes en lille ekstra ting til ældstebarnet.
Den yngste er stadig til kalendergaver hver dag i stedet for adventsgaver. Jeg startede i marts
men der fandt jeg noget helt særligt fra en særinteresse hun har, så jeg købte 4 stk til adventssøndagene. Jeg pakkede alle kalendergaverne ind for snart 2 uger siden. Jeg er SÅ klar til jul ![]()
Her er jeg virkelig syg idag og har kun givet idgie adgang til mig , hvilket hun nyder…
Hun har nu hjulpet med at finde slik til vores fyld selv julekaldere og hjælper mig nu med at få en dejlig lur
Jeg fik ikke billeder af hendes forsøg på at udvælge og placere slikket i mine træ julekalendere. Men den opgave mik mig til at ønske mig en babyslynge…
Men her er vi nu her, efter hendes vigtige arbejde
Hun er nu rigtig sød og dygtig
god bedring til dig
Vores udpakning/kommen på plads i ny lejlighed er ved at være en episk murstensroman så jeg har forberedt mig på at jeg ikke får min over the top jul i år heller. Men lidt vil jeg altså have, så jeg har været på lidt juleindkøb i dag. Det blev til et par papirstjerner til køkken og stuevinduer, en ny istaplyskæde til altanen (den nye er lige 2,5 meter længere end lyskæden jeg har fra min gamle altan) og nogle billige selvklæbende kroge til at få den hængt op med. Alt det her ved min bror jeg har købt.
Hvad han ikke ved, er at jeg “kom til” at købe en 180 cm høj pencil pine (smalt juletræ) til 298 kroner i Jem & Fix som jeg regner med at sætte op i vores entre og pynte så det er det første han ser når han kommer hjem fra arbejde. Jeg har godt nok indtil flere juletræer i forvejen, men jeg aner ikke hvor langt inde i vores opbevaringsrum de er endt, og jeg vil altså have lidt jul i år. Skal forbi opbevaringsrummet i morgen for at hente vores nye p-tilladelse, så kan jeg lige få kigget i et par af de poser der ligger i forområdet, måske jeg er heldig at nogen af dem indeholder nogle julekugler for jeg vil helst undgå at skulle købe nye i år (siger hun lige indtil juletræspynt kommer på udsalg i BilligBlomst
)
Så jeg glæder mig til at få et træ op enten torsdag eller fredag, i morgen må det blive lyskæden til altanen der skal på plads.
Heldigvis kan jeg glæde mig til at min bror får juleferie allerede 11. december og han skal ikke tilbage igen før 5. januar (alt for meget opsparet ferie) så vi skal pakke de sidste flyttekasser ud, have rokeret rundt og ryddet op i stuen så vi trods alt kan fejre jul her og så skal vi have købt de sidste reoler og anden opbevaring vi mangler - det bliver vores julegave til hinanden i år - Ikea-møbler ![]()
Jeg vil gerne bage nogle småkager som mine niecer kan male på med noget glasur…har i en ide til småkager der er gode til det?
Jeg begyndte at købe julegaver for flere uger siden, og nu kan jeg ikke finde den til min yngste søn. Jeg har ledt og ledt alle mulige steder, men væk er den
Jeg kan huske jeg hurtigt måtte gemme den væk, fordi han kom forbi og jeg troede jeg kunne huske hvor jeg havde gemt den, men det kan jeg åbenbart ikke, for der hvor jeg troede jeg havde lagt den, der er den ikke. Armen altså… ![]()
Du konverterer bare hans gave til en skattejagt - problem solved… ![]()
Min stedfar sætter pris på hjemmebag, så nu jeg havde småkage dej i køleskabet og skal spise frokost hos dem på fredag, så har jeg bagt lidt specier, brunkager og pebernødder til at tage med ![]()
I går fik kattene overbevist mig om, at jeg da skulle pakke en af mandens gaver ind uden kassen den kom i for at de kunne lege i den, så nu er hans julegaver pakket ind
Julepynten må vente til jeg måske får tid i weekenden og ellers bliver det vigtigste som kalenderlys, adventslys og fjernsynsgrisen bliver gravet frem som minimum ![]()
Weee… jeg fandt den sørme. Og den var selvfølgelig i den skuffe jeg troede den var og hvor jeg kiggede allerførst. Det er bare så længe siden jeg puttede den i, at der i mellemtiden var smidt en masse andet skrammel ovenpå ![]()
Ja, jeg skulle da selvfølgelig lige nå at skrive det, for så, lige nu for fem minutter siden, at få en mail med at BilligBlomst har 50% på ALT julepynt plus en del dekorations- og binderiartikler til Black Friday ![]()
Tror det der juletræ først bliver en overraskelse til min bror på mandag for jeg er nødt til at komme forbi vores lille BilligBlomst på fredag…forhåbentlig bliver det ikke alt for dyrt med tanke på at vores butik som sagt er ret lille og at de åbner allerede klokken 6 og jeg tidligst kan få et lift derud midt på eftermiddagen ![]()
Fjernsynsgrisen?
Den var ny:face_with_monocle: Får tv grisekostyme på?![]()
Ha ha dog ikke, hele min barndom stod der en rød patchwork gris på fjernsynet som en del af julepynten, så jeg døbte den fjernsynsgrisen og stakkels min mor, hvis hun forsøgte at stille den andre steder ![]()
Da jeg flyttede hjemmefra fulgte den selvfølglig med, og hvert år til jul, så står den ved siden af fjernsynet, selvom den efterhånden ikke er køn at kigge på ![]()
Det er ikke, fordi jeg selv har prøvet, men her er i hvert fald en opskrift, som ser ud til at kunne bruges til formålet. Man kan nok vælge noget andet end Dr. Oetker ![]()
Midstede ældstebarnets sidste år. Endte med at købe en ny, men den vi købte først dukkede selvfølgelig op den 24 og var sidste pakke hun åbnede
Det er bare så typisk
Jeg er glad for jeg fandt min søns. Det var ellers lige ved at jeg kom i tvivl om jeg i det hele taget havde købt den, eller det bare var noget jeg bildte mig ind ![]()