Forvirring om brev fra TICA

Da jeg nu endeligt har fået taget mig sammen til at få registreret mit stamnavn - PRIMPRAU - og mine pt 6 KT i TICA under The Registration Incentive (stamnavn og mindst 5 katte registreres samtidigt med rabat), kan mine katte begynde at samle points til titler i TICA:rock:

Jeg har idag modtaget et brev fra TICA om Fannis nye titler, som hun må have opnået i Rødovre (efter hun fik sit SBT nummer) - hun er både blevet CH:rock: og GRC:rock: med 630 points og 3 finals:thumbup: (hvoraf de alle 3 er “qualified finals”:confused: - hvad betyder det:? hvornår er en final ikke “qualified”:?:confused:)

Så står der en masse om, at jeg kan gøre krav på titlerne ved at indbetale $10 (pr titel vel sagtens:surrender1:) - vil det sige, titlerne ikke er officielle og ikke er registrerede, før jeg har gjort krav på dem (indbetalt $20):?:confused:

Jeg kan også få et billede af Fanni i TICA TREND Trendsetters Gallery, fordi hun er GRC. Hvad koster det:?

Tillykke med det hele. Og ja, titlerne er ikke officielle før du har betalt for dem. Jeg ved ikke hvad det koster at få en kat i TICA Trend. Har du meldt dig IND i TICA International også ?
For så får du bladet tilsendt gratis et par gange årligt. Og også rabat når du registrerer katte/killinger/kuld. Det billigste er faktisk at tilmelde sig 5 år ad gangen - så får man også rabat på tilmeldingen.

Nej, jeg har ikke meldt mig ind i TICA International - kun i Viking Cats. Jeg modtager ikke TICA Trend. Jeg har fået at vide, at det koster $25 at få sin kat i titelgalleriet i bladet og $30 i yearbook - måske er det mere relevant ved højere titler :wink:
Mine katte er kun registreret i TICA for at kunne udstilles (indtil videre).

Altså, for at skære det ud i pap - hvis jeg ikke betaler for titlerne, så de bliver officielle, så bortfalder de:? hvis ja, hvornår:? hvis nej, kan man nøjes med at betale for den højest opnåede titel:?

Nej, de bortfalder ikke, de bliver bare ikke officielle, før du har betalt (dvs. kan ikke påføres udstillingskataloger/stamtavler m.v.) og nej, du kan ikke nøjes med at betale for den højeste :slight_smile:

Tillykke med titlen :slight_smile:
Ja er træls man ikke kan betale for højeste hehe man er jo ret “ligeglad” med de mindste titler når man har nogle der er højere. Skal selv have taget mig sammen til at betale for mine kattes titler.

[QUOTE=tzari;907776]Tillykke med titlen :slight_smile:
Ja er træls man ikke kan betale for højeste hehe man er jo ret “ligeglad” med de mindste titler når man har nogle der er højere. Skal selv have taget mig sammen til at betale for mine kattes titler.[/QUOTE]

Tak for forklaringerne :slight_smile:

Du kan nemt betale for titler over TDS online på TICA’s hjemmeside. Hvis man ofte registrerer i TICA så kan det faktisk godt betale sig at være medlem af TICA International.

De 5 $ pr. titel er jo bare et lille administrationsgebyr, som også skal betale for brevet, de har sendt. Når man tænker på, hvad udstillinger i øvrigt koster os, er det småpenge…:slight_smile:

Rags fik også brev i går. Han havde trods alt fået point nok i Rødovre til Double Grand Champion Alter, så han fik en rå kyllingefilet at fejre sin nye titel med.
Nu venter jeg bare på, at få ham på Viking Cats titelgalleri, som i modsætning til Tica Trends’ er gratis. :slight_smile:

Tillykke til Rags:) oG jeg havde da helt glemt Viking Cats’ eget titelgalleri - selvfølgelig er det dér, Fanni skal med:)

Tillykke med titlerne :wehu:

Carlos blev Grand Champion i rødovre :thumbup:
Og så kan jeg se at han ligger som nr. 2 i regionen for somali :thumbup:
Det er sjovt at kunne følge :ok:

Tak og l lige måde til Camilla og Tine. :slight_smile:

[QUOTE=dkkorat;907344] (hvoraf de alle 3 er “qualified finals”:confused: - hvad betyder det:? hvornår er en final ikke “qualified”:?:confused:)
[/QUOTE]

For at svare på dette, så går jeg ud fra, at det betyder, at hun har fået finals hos begge dommere (som er kravet for at opnå titlen Grand Champion/Grand Champion Alter) - i modsætning til Sander, der kun fik finals hos den ene dommer og derfor, trods 3 finals, “kun” er Champion Alter :slight_smile:

[QUOTE=Catika;908064]Tillykke med titlerne :wehu:

Carlos blev Grand Champion i rødovre :thumbup:
Og så kan jeg se at han ligger som nr. 2 i regionen for somali :thumbup:
Det er sjovt at kunne følge :ok:[/QUOTE]

Tillykke til Carlos :slight_smile:

Hun fik 191 points i Rødovre - var i 3 SP Finals hos den samme dommer. De sidste mange points op til 630 må hun have fået på andre shows, hvor hun har klaret sig ganske godt…

Hvis hun kun har fået finals hos én dommer, har hun ikke kvalificeret sig til Grand Champion. Det kræver - ifølge kataloget og Viking Cats’ hjemmeside:

500 points med 3 finals fra mindst 2 dommere

og selvom dommeren havde nyt tøj på den næste dag, var hun ikke helt blevet til en anden :wink:

[QUOTE=Temple Bar;908423]Hvis hun kun har fået finals hos én dommer, har hun ikke kvalificeret sig til Grand Champion. Det kræver - ifølge kataloget og Viking Cats’ hjemmeside:

og selvom dommeren havde nyt tøj på den næste dag, var hun ikke helt blevet til en anden ;)[/QUOTE]

Så må TICA have regnet en del af hendes “uofficielle” points og finals (fra før hun fik SBT nummer) med, for jeg har lige betalt for hendes GRC titel :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;908423]
og selvom dommeren havde nyt tøj på den næste dag, var hun ikke helt blevet til en anden ;)[/QUOTE]

Nej… men næste dag var vel i princippet et helt nyt show? og så kan det vel sagtens lade sig gøre…

Det er altså sjældent at brevene fra TICA giver forkerte oplysninger :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;908428]Nej… men næste dag var vel i princippet et helt nyt show? og så kan det vel sagtens lade sig gøre…

[/QUOTE]

To forskellige dommere er to forskellige dommere - fuldstændigt ligesom behovet for kontrasignering i FIFé, uanset hvor lang tid der går mellem udstillingerne. Men nu kan jeg se, at hun har finals fra andre shows og så passer det hele jo. Det skrev Camilla bare ikke noget om i første omgang :slight_smile:

Hvordan adresse skifter man sig forresten hos TICA? Er lige gået op for mig at det kan være at det er derfor jeg ikke har fået breve ang. Diego på de sidste par udstillinger (havde bare tænkt at de nok ikke sendte ud, når jeg nu ikke havde betalt for at få reg. den første - jeg var noget forvirret omkring hvordan man gjorde dengang, og det lykkedes mig kun at få ham reg. i tide til at han beholdt sine point fra den første udstilling)

Det skrev jeg ikke noget om, da jeg ikke vidste, hvor langt de gik tilbage. Jeg troede kun, det var points og finals opnået, når hun vara tilmeldt med SBT nummer, der talte mod titler… Men de må have fundet nogle af hendes points og finals fra tidligere frem også…

Jeg er spændt på, om jeg mon modtager flere lignende breve om mine andre katte, som nu også har SBT numre og har klaret sig ganske fint på shows…

Ja, for nu beholder man jo de point, som katten har optjent også før registreringen - vist endda også selv om den har deltaget i flere shows inden (?)

Eva… du skriver såmænd bare til registration, så ordner de det :slight_smile: