Forvirring om brev fra TICA

:? Er lidt forvirret :gruble:

Camilla skriver 10 $ pr tiltel og FF skriver 5 $ pr titel - hvad er korrekt :?

Jeg er i øvrigt spændt på hvor lang tid der går før jeg får registreringsnummer på Darcy. Nu er det 3-4 uger siden jeg sendte formularen pr. e-mail. De har bekræftet at have fået både den og betaling. Så jeg venter spændt og håber han får sit nr. inden vi skal tilmelde til næste udstilling :kryds:

[QUOTE=Ann K;908437]
Eva… du skriver såmænd bare til registration, så ordner de det :)[/QUOTE]

Øhm, hvilken registration? TICA international eller? :slight_smile:

[QUOTE=Wijelo;908444]:? Er lidt forvirret :gruble:

Camilla skriver 10 $ pr tiltel og FF skriver 5 $ pr titel - hvad er korrekt :?

Jeg er i øvrigt spændt på hvor lang tid der går før jeg får registreringsnummer på Darcy. Nu er det 3-4 uger siden jeg sendte formularen pr. e-mail. De har bekræftet at have fået både den og betaling. Så jeg venter spændt og håber han får sit nr. inden vi skal tilmelde til næste udstilling :kryds:[/QUOTE]

Det viser sig at være $5 pr titel. Jeg skulle betale $10 for Fannis to titler til sammen :slight_smile:

Ja:) Det er dem, der sender breve ud om points og titler :slight_smile:

det er 5 $ pr titel til og med Qudruple og 10$ for Supreme titlen :slight_smile:

Inden dette ender i en diskussion, OM Fanni har fået titel eller ej - for det har hun! - vil jeg stille mine spm igen med flere detaljer…

I brevet står der, hun er blevet CH, GRC med 630 points og 3 total finals og 3 qualified finals.
I Rødovre opnåede hun 191 points og 3 SP finals. Rødovre er det første show, hun blev tilmeldt med SBT nummer.
Hvorfor denne forskel i points:? TICA må nødvendigvis have taget nogle af de uofficielle points med også - eller:?
Hvad er en qualified final:?

[QUOTE=dkkorat;908463]
Hvorfor denne forskel i points:? TICA må nødvendigvis have taget nogle af de uofficielle points med også - eller:?
Hvad er en qualified final:?[/QUOTE]

Tidligere opnåede point er ikke uofficielle - de står bare og venter på, om katten bliver registreret, så naturligvis er de talt med :slight_smile:

Hvor mange finals har hun fået før Rødovre?

[QUOTE=Temple Bar;908517]Tidligere opnåede point er ikke uofficielle - de står bare og venter på, om katten bliver registreret, så naturligvis er de talt med :slight_smile:

Hvor mange finals har hun fået før Rødovre?[/QUOTE]

Ok:) Så burde jeg få lignende breve på nogle af de andre katte også :ok:

Hvor mange finals Fanni har været i inden Rødovre kan jeg ikke huske… Jeg kan heller ikke finde de uregistrerede points fra sidste show sæson…

Du kan finde dem, hvis du gennemgår show reports her: Unofficial Show Reports - 2011-12 Show Season - men for Fannis vedkommende er det jo 630 points - 191 points = 439 points :slight_smile:

Der kan jeg fx finde 6 finals i Give, som tilsyneladende ikke er “qualified finals”. Jeg formoder, at pointsene er med i de 630 points…

[QUOTE=dkkorat;908463]
I Rødovre opnåede hun 191 points og 3 SP finals. Rødovre er det første show, hun blev tilmeldt med SBT nummer.
Hvorfor denne forskel i points:? TICA må nødvendigvis have taget nogle af de uofficielle points med også - eller:?
Hvad er en qualified final:?[/QUOTE]

En qualified final er en final, som tæller med. Men hvis du fx opnår en 7th SH på en kat som allerede er TGC, så tæller den inke, fordi katten her skal bruge finals i top 5 SP, hvis de skal være qualified.

I øvrigt har hun fået langt mere end 191 points i Rødovre. Du må have glemt points fra farve og division, for der ligger de første 300 points, og så kommer finalepointsne oveni, så jeg tror ikke der er regnet gamle shows med. Hvor har du ideen om 191 points fra?

Jeg ved ikke, om EO har glemt reglen om to dommere, eller om den er blevet ændret, eller om den måske er blevet ændret for isolated areas, men Mads har også fået brev om, at han er GRC, selvom han kun fik tre finals hos den ene dommer. Og der er ingen tidligere resultater, Mads var 8 måneder og 3 dage i Rødovre. :wink:

De 191 points er fra Estimated Standings siden paa www.tica.org Kan jeg ikke regne med det:? Jeg har ikke forstaaet meget af points systemet hos TICA :wink:

Jeg kan ikke huske reglerne for points på uregistrerede katte, men jeg tror, at man selv skal claime dem. EO kan jo ikke holde øje med dem, når de ingen registreringsnumre har, så jeg tror, at man selv skal claime tidligere points. For ikke ret mange år siden skulle man selv claime alle points, automatikken er først kommet til for få år siden. :slight_smile:

De 191 er dine points på vej med en RW titel. Det er ikke det samme som titelpoints. Læs guiden her for mere Info:
http://www.viking-cats.dk/Udstilling/Udstillingsguide/titler.php

[QUOTE=holymoly;908624]De 191 er dine points på vej med en RW titel. Det er ikke det samme som titelpoints. Læs guiden her for mere Info:
http://www.viking-cats.dk/Udstilling/Udstillingsguide/titler.php[/QUOTE]

Jeg har læst siden og bliver endnu mere forvirret:S
Der står GRC kræver 500 points + 3 finals hos mindst 2 dommere. Hvis Fanni har opnået GRC i Rødovre, så er der en fejl - for hun fik sine 3 finals hos samme dommer:S
Er det alle points udover de 500, der kræves til titlen, der går mod RW:? Går “overskydende” points ikke mod næste titel:? :confused:

Vupti, mysteriet er løst ved at konsultere The show rules: det passer ikke, at der skal være givet finals af flere dommere. Der skal bare være givet points af flere dommere, og det er der jo i Rødovre, hvis ikke man ligefrem blev disket hos den ene dommer. Det andet er åbenbart en oversættelses- eller fortolkningsfejl, som jeg selv har troet på i årevis. :wink:

Herr er i øvrigt formularen til selv at claime points: Our Forms

[QUOTE=dkkorat;908633]Jeg har læst siden og bliver endnu mere forvirret:S
Der står GRC kræver 500 points + 3 finals hos mindst 2 dommere. Hvis Fanni har opnået GRC i Rødovre, så er der en fejl - for hun fik sine 3 finals hos samme dommer:S
Er det alle points udover de 500, der kræves til titlen, der går mod RW:? Går “overskydende” points ikke mod næste titel:? :confused:[/QUOTE]

RW points og titelponts er ikke det samme. Titelpoints er som du kan se på Viking Cats siden, RW points handler kun om finals og kun om, hvor mange katte man har slået undervejs. Lær titelsystemet først, så kan du altid lære RW-systemet, når dine points når højere op. :wink:

Hvordan claimer man så dem? Står der en vejledning et sted, eller? :slight_smile:

Eva kig i indlæg nr 35 :wink:

Ah, sådan går det når man er for langsom fra man åbner tråden og til man poster svaret :høhø:

[QUOTE=holymoly;908645]Vupti, mysteriet er løst ved at konsultere The show rules: det passer ikke, at der skal være givet finals af flere dommere. Der skal bare være givet points af flere dommere, og det er der jo i Rødovre, hvis ikke man ligefrem blev disket hos den ene dommer. Det andet er åbenbart en oversættelses- eller fortolkningsfejl, som jeg selv har troet på i årevis. :wink:

Herr er i øvrigt formularen til selv at claime points: Our Forms

Tak for tålmodigheden:) Hvordan en kat kan blive GRC på et lille show som i Rødovre, kommer jeg nok aldrig til at forstå, men det blev hun altså:)
Dvs at de points, der står på Estimated Standings siden, kun er RW points:? Titelpoints skal man selv regne sammen:? eller står de også at læse et sted:?