Forvirring om brev fra TICA

Nu har jeg sendt besked til webmaster om at ændre Viking Cats udstillingsguide. Jeg beklager forvirringen, det er en fejl jeg selv har troet på i årevis (det har ikke rigtig været relevant i praksis før nu). Men teksten skal ændres fra:

500 points med 3 finals fra mindst 2 dommere

Rettes til:

500 points fra mindst 2 dommere med 3 finals

Så passer pengene, og pointene, og titlerne. Phew! :slight_smile:

[QUOTE=dkkorat;908658]
Dvs at de points, der står på Estimated Standings siden, kun er RW points:? Titelpoints skal man selv regne sammen:? eller står de også at læse et sted:?[/QUOTE]

Ja, standings handler kun om det internationale hierarki. Titelpoints skal du enten selv regne sammen (som du kan se hvordan man gør på Viking Cats) eller du kan bare vente på, at EO regner dem sammen og sender dig et brev. :ok:

[QUOTE=holymoly;908663]Nu har jeg sendt besked til webmaster om at ændre Viking Cats udstillingsguide. Jeg beklager forvirringen, det er en fejl jeg selv har troet på i årevis (det har ikke rigtig været relevant i praksis før nu). Men teksten skal ændres fra:

500 points med 3 finals fra mindst 2 dommere

Rettes til:

500 points fra mindst 2 dommere med 3 finals

Så passer pengene, og pointene, og titlerne. Phew! :)[/QUOTE]

En ganske væsentlig rettelse :wink: :tak:

Her gik jeg og troede, at standings var points i alt (uanset titel og internationalt hierarki) i forhold til andre i racen eller regionen - og så er det kun points, der tæller mod RW. Man lærer noget nyt hver dag :wink:

[QUOTE=holymoly;908645]Vupti, mysteriet er løst ved at konsultere The show rules: det passer ikke, at der skal være givet finals af flere dommere. Der skal bare være givet points af flere dommere, og det er der jo i Rødovre, hvis ikke man ligefrem blev disket hos den ene dommer. Det andet er åbenbart en oversættelses- eller fortolkningsfejl, som jeg selv har troet på i årevis. :wink:

Herr er i øvrigt formularen til selv at claime points: Our Forms

:thumbup:

Så er Sander altså blevet GCA :slight_smile: Det ku’ være, jeg skulle registrere ham i forbindelse med, at alle de andre skal omregistreres :slight_smile:

[QUOTE=dkkorat;908449]
Ja:) Det er dem, der sender breve ud om points og titler :)[/QUOTE]

Nu har jeg kigget rundt på TICA’s side, for at finde den der registration, man skal skrive til. Det nærmeste jeg synes jeg kan komme er at der under forms er noget med registration, men det handler vist om killinge/katteregistrering?
Så er der Contact us, men der er ikke noget med registration?

Nogen der har et link til en form, eller en mail adresse jeg skal skrive til?

Nemlig! :ups:

Jeg har altid troet, at opsummeringen som man bl.a. kan se på den tidligere linkede title claim form betød, at man skulle have finals fra to dommere. Der står:

Requirements for Titles
150 points from 2 different judges, plus one final
500 points with 3 finals/2 different judges, 1 in Top 5 SP or Top 10 AB
1000 points plus 1 final in Top 5 SP or Top 10 AB as a GRC/GRCA/GRM
1500 points plus 1 final in Top 5 SP or Top 10 AB as a DGC/DGCA/DGM
2000 points plus 1 final in Top 5 SP or Top 10 AB as a TGC/TGCA/TGM
3000 points plus 1 Best Cat as a QGC/QGCA/QGM

Men det betyder altså ikke, at man skal have finals fra flere dommere, men at man skal have points fra flere dommere. Så blev jeg også meget klogere. :ups:

[QUOTE=holymoly;908663]Nu har jeg sendt besked til webmaster om at ændre Viking Cats udstillingsguide. Jeg beklager forvirringen, det er en fejl jeg selv har troet på i årevis (det har ikke rigtig været relevant i praksis før nu). Men teksten skal ændres fra:

500 points med 3 finals fra mindst 2 dommere

Rettes til:

500 points fra mindst 2 dommere med 3 finals

Så passer pengene, og pointene, og titlerne. Phew! :)[/QUOTE]

Så er hjemmesiden også rettet. Og jeg må uddele kvajebajere ved lejlighed. :ups:

[QUOTE=Eife;908676]Nu har jeg kigget rundt på TICA’s side, for at finde den der registration, man skal skrive til. Det nærmeste jeg synes jeg kan komme er at der under forms er noget med registration, men det handler vist om killinge/katteregistrering?
Så er der Contact us, men der er ikke noget med registration?

Nogen der har et link til en form, eller en mail adresse jeg skal skrive til?[/QUOTE]

Hvad er det nu du skal? Registrere titler?

Jeg kan se, at de har fået nogle nye adresser, men du kan prøve [email protected] - den er ihvertfald til opgaver, som vi sender dem online. :slight_smile:

[QUOTE=holymoly;908730]Hvad er det nu du skal? Registrere titler?

Jeg kan se, at de har fået nogle nye adresser, men du kan prøve [email protected] - den er ihvertfald til opgaver, som vi sender dem online. :)[/QUOTE]

Nej, en adresse ændring. Mener jeg fik Diego registreret da jeg boede i min gamle lejlighed, og er først nu kommet til at tænke på at det jo nok er grunden til at jeg ikke har modtaget noget siden hen (havde bare tænkt jeg nok gjorde noget forkert eller havde misforstået noget) :slight_smile:

Så prøv general inquiries: [email protected] :slight_smile:

Hep det kan du gøre til sommerfesten :smiley:

Tak, det har jeg gjort :slight_smile:

Jeg tror faktisk, at hvis jeg claimer alle Sanders point, så er han DGCA - men så kommer han heller ikke højere, medmindre samme format og sted gentages på et senere tidspunkt :slight_smile:

[QUOTE=Jenny;909840]
Det er derfor det kan være svært for huskattene at få en IW, da counted i Europa er så lavt, at selv en 1. plads ikke giver ret meget…[/QUOTE]

Nemlig. Og for racekræene kræver en IW også, at man får fundet nogle af de rigtig store shows. Expokot i Moskva er næsten et must, i Frankrig er der ofte ganske høje counts, og de fleste europæiske IW har også været en tur over dammen til et eller flere store amerikanske shows. Og så skal man selvfølgelig også lige klare sig godt i konkurrencen på de der store shows. :wink:

Pil (som tog til Rusland for at banke 40+ andre killinger. Dét virkede, og nu er Mads RW :slight_smile: )

[QUOTE=holymoly;909973]

Pil (som tog til Rusland for at banke 40+ andre killinger. Dét virkede, og nu er Mads RW :slight_smile: )[/QUOTE]

Er Rusland stadig … århh, hvad hedder det?.. “særligt område”???

Her planlægges med en tur til Hollabrünn… sammen med juleshowet ved Berlin, de to Viking cats shows og så en tur til Frankfurt til foråret burde det teoretisk kunne lykkes den første danske perser at hive en RWtitel hjem :slight_smile:
IWtitlen har jeg opgivet for længe siden - har ganske enkelt ikke råd til at jagte den :wink: Selv om det kunne være lidt sjovt også at komme et smut over dammen med kræene :slight_smile:

Ja. Men det har i øvrigt ingen betydning for resultaterne, om du udstiller i isolated areas eller ej. Det der tæller, er om dit hjemland er isolated area. :slight_smile:

Jeg regner med at skulle til fem shows på denne side af nytåret. Forårssæsonen har jeg slet ikke kigget på endnu. Så må vi se, om Mads kan få en RW titel mere, denne gang som voksen. Mine forventninger er dog ikke så høje, det er jo noget sværere som voksen end som killing. Og en IW får vi ihvertfald ikke, med mindre jeg vinder i lotto. :smiley:

Den prøvede Brian at forklare mig dengang vi showede Dille og jeg fattede den ikke og heller ikke helt nu.

Orker du at skære den lidt mere ud i pap for mig :slight_smile:

Ærgerligt, ærgerligt… du er ellers godt selskab :slight_smile: find derfor hurtigst muligt en ny rig kæreste… tak! :wink:

Her planlægger jeg faktisk at campaigne lille Emil… mest fordi jeg nu endelig forstår systemet rigtigt og derfor kan udnytte mulighederne ordentligt… så hvem ved - med lidt held så står jeg med en RWkitten - og måske endda også en RW Alter på en og samme kat i samme showår…
Emil har kvaliteterne til at klare det! Så kommer resten an på showtemperament og min økonomi :slight_smile:
Brian er med som det tynde øl - forstået sådan at han er den voksne og erfarne kat, som skal hjælpe Emil til at slappe af på rejserne… for Brian er i den forbindelse ganske enkelt den mest suveræne showkat, jeg nogensinde har haft :thumbup: intet kan ryste ham… Men skulle vi redde en RW titel hjem samtidig, så hører man mig skam ikke klage over det, nej :smiley:

[QUOTE=MoMo;910091]Den prøvede Brian at forklare mig dengang vi showede Dille og jeg fattede den ikke og heller ikke helt nu.

Orker du at skære den lidt mere ud i pap for mig :)[/QUOTE]

Det betyder bare, at hvis man bor i et isoleret område, dvs et område, hvor de ikke er ret mange shows, så er kravene for at opnå titler lavere end de er i resten af TICA-land. Når du skal have titler på din kat, er det kun to danske shows om året (og før i tiden var der slet ingen). Derfor er du som regel nødt til at rejse lidt ud i verden for at få dine points - og det anerkender TICA ved at slække lidt på pointkravene. Men det har ingen betydning for dine points, om de er opnået i et isolated area, eller om du er rejst til et område med flere shows. Du har isolated area-status, fordi din kat bor i et isoleret område. :slight_smile: