Fotografering af katte og andre dyr

Hihi sjovt du kan genkende mig - Men det tager jeg som noget positivt

Jeg er igang med at se om jeg kan samle katte til fotoshoots i Silkeborg. Her tænker jeg det kunne være fedt for folk med mange racekatte at få taget billeder til deres hjemmesider - men hvor reklamere man så flest ser det? På kattegale, den blå avis, Brugsen, på min hjemmeside?
Er det bedst at tage hjem til folk eller i studie? - vil folk helst have billeder i de omgivelser de kender, sofa, haven, køkken, seng eller vil folk helst have hvid, sort, blå, rød baggrund?
Hvad er jeres erfaring med fotoshoots - spam endelig dette indlæg med ideer og forslag :smiley:

Neden for ses billeder der er lavet i studie og uden for - billedet af hunden og pigen er lavet hjemme hos hende selv… Jeg har gode erfaringer med begge dele - dog syntes jeg katte passer bedst til studie - men hvad siger I?

Prisen vil ligge på ca. 500kr på person (max 3 katte per person)
er der personer med på billederne er det lidt noget andet…

Ikke alverden jeg har at byde ind med - Men vil blot sige det er pudsigt at se dig her inde. - Har nyt især dit hunde billede på FS. :slight_smile:

Wow - jeg lægger gerne Snowshoe til. Du kan se racen på min hjemmeside herunder og kontakte mig.

Umiddelbart bor vi ved Viborg og vi har to Snowshoe, som gerne vil deltage, men om vi vil køre til Silkeborg for det er lidt usikkert. Kattene er nok ligeglade. Hvad skal de bruges til de foto du tager?

MVH

Du siger bare til - jeg har 7 misser, der med glæde stiller op - hvad endten det er hjemme eller i andre lokaler :slight_smile:

Hvilke priser har du?

Mht. baggrund, lokation mv. så er det vidst meget forskelligt hvad folk ønsker - baggrunden skal gerne passe til kattens farve/øjnfarve mv.
Udendørsbilleder, vil for mit vedkommende kún komme på tale i min egen indhegnede have eller hvis du har et passende 100% lukket område, hvor kattene ikke kan smutte ud fra.

Jeg kunne godt være interesseret i at få taget billeder - bor lige udenfor Silkeborg, så det er jo dejligt tæt på :wink:

/Mette

Der er fordele ved begge ting. Jeg kender da til flere, der får taget fotos i hjemmet, men bestemt også folk, der tager dem med til fotografen. Men jeg tror bestemt at der er en klar fordel at have katten/kattene i dens eget hjem, hvor den føler sig tryg. Hvad angår rekvisitter, er det vist meget afhængig af katteejer og katten, mens baggrunden helt skal matche kattens farve.

Personligt kunne jeg godt finde på at tage mine 3 banditter til fotografen. De er jo mine pelsede børn. :tihi: For mig handler det også om, at fotografen også er dyrevenlig, og har erfaring med dyr. Der er jo stor forskel på mennesker og dyr hvad angår fotografering. Eller det kunne jeg i hvert fald godt forestille mig.

Det er i øvrigt nogle flotte billeder, du har fået taget. Stor ros herfra i hvert fald. :ok:

Øj nogle flotte billeder. Waauuuu

Kattene jeg har ville jeg nok helst få fotograferet herhjemme (eller på udstilling når vi er afsted)
Havde jeg en hund, så ville jeg storelske at få lavet sådan et billede som du viser her i tråden.
Hvis du mangler MCO katte at fotografere, så er du så velkommen her i Fredericia hos mig :slight_smile:
NÅR jeg får en hund, så høre du fra mig :wink:

Hej Lene

jamen - du må bruge billederne til hvad du vil - have dem med på udstilling, hjemmesider, her inde mv. - der er ikke nogen begrænsninger :slight_smile:

Dejlig at du kan genkende mig - det tager jeg som noget positivt

[QUOTE=Mette Mejdahl;559970]Du siger bare til - jeg har 7 misser, der med glæde stiller op - hvad endten det er hjemme eller i andre lokaler :slight_smile:

Hvilke priser har du?

Mht. baggrund, lokation mv. så er det vidst meget forskelligt hvad folk ønsker - baggrunden skal gerne passe til kattens farve/øjnfarve mv.
Udendørsbilleder, vil for mit vedkommende kún komme på tale i min egen indhegnede have eller hvis du har et passende 100% lukket område, hvor kattene ikke kan smutte ud fra.

Jeg kunne godt være interesseret i at få taget billeder - bor lige udenfor Silkeborg, så det er jo dejligt tæt på :wink:

/Mette[/QUOTE]

Mette - det lyder spændene, du siger bare til - jeg er helt helt ny her inde så skal lige finde ud af hvordan dette forum fungere… havde ikke lige regnet med at folk var så hurtige til at skrive - hold da op, men hvor er det fedt!

[QUOTE=Maibrit;559973]Der er fordele ved begge ting. Jeg kender da til flere, der får taget fotos i hjemmet, men bestemt også folk, der tager dem med til fotografen. Men jeg tror bestemt at der er en klar fordel at have katten/kattene i dens eget hjem, hvor den føler sig tryg. Hvad angår rekvisitter, er det vist meget afhængig af katteejer og katten, mens baggrunden helt skal matche kattens farve.

Personligt kunne jeg godt finde på at tage mine 3 banditter til fotografen. De er jo mine pelsede børn. :tihi: For mig handler det også om, at fotografen også er dyrevenlig, og har erfaring med dyr. Der er jo stor forskel på mennesker og dyr hvad angår fotografering. Eller det kunne jeg i hvert fald godt forestille mig.

Det er i øvrigt nogle flotte billeder, du har fået taget. Stor ros herfra i hvert fald. :ok:[/QUOTE]

Ja, det er nemlig det… Syntes det er super sjovt og rart at have dem i studiet og en kæmpe udfordring for mig som fotograf. Men syntes personligt selv det bliver pænest på den måde. Ellers må jeg finde en smart mobil løsning som kan tages med hjem til folk - har bare ikke den store erfaring med det :slight_smile:

Er utrolig glad for at du kan lide mine billeder - kunne godt finde på at bruge dine små misser til nogle kommende shoots jeg har - leder efter sådan nogle søde sjove nogen…

hihi - jamen du skal være så velkommen - manglede faktisk den race til nogle reklamebilleder jeg lavede forleden. Men det blev så bengaler som du ser her i tråden

[QUOTE=Cala Art;559991]Ja, det er nemlig det… Syntes det er super sjovt og rart at have dem i studiet og en kæmpe udfordring for mig som fotograf. Men syntes personligt selv det bliver pænest på den måde. Ellers må jeg finde en smart mobil løsning som kan tages med hjem til folk - har bare ikke den store erfaring med det :slight_smile:

Er utrolig glad for at du kan lide mine billeder - kunne godt finde på at bruge dine små misser til nogle kommende shoots jeg har - leder efter sådan nogle søde sjove nogen…[/QUOTE] - Personligt tror jeg ikke at min “Burmeser”-blanding eller Sphynx vil have nogle skrupler med at komme ud til et studie. Min blandingskat elsker i hvert fald at komme ud til andre mennesker. Jeg ved ikke helt med Sphynx-katten, da den stadigvæk bor hjemme hos opdrætter, men gerne skulle flytte ind inden maj-måned.
Jeg tror bestemt også at det er smart, at en dyrefotograf har en god portfolio. Jeg vil også lige have dig i bagtankerne i tilfælde af, at jeg står og mangler en fotograf i forbindelse med studenterbilleder (jeg bliver student i år), hvor jeg gerne vil have kattene med på billedet.

Jeg er dog ikke så fotogen som mine katte.:ups:

[QUOTE=Maibrit;560014]- Personligt tror jeg ikke at min “Burmeser”-blanding eller Sphynx vil have nogle skrupler med at komme ud til et studie. Min blandingskat elsker i hvert fald at komme ud til andre mennesker. Jeg ved ikke helt med Sphynx-katten, da den stadigvæk bor hjemme hos opdrætter, men gerne skulle flytte ind inden maj-måned.
Jeg tror bestemt også at det er smart, at en dyrefotograf har en god portfolio. Jeg vil også lige have dig i bagtankerne i tilfælde af, at jeg står og mangler en fotograf i forbindelse med studenterbilleder (jeg bliver student i år), hvor jeg gerne vil have kattene med på billedet.

Jeg er dog ikke så fotogen som mine katte.:ups:[/QUOTE]

Jamen, du skriver bare hvis det er noget du gerne vil have taget billeder af. Har efterhånden lavet det meste som du kan se på min hjemmeside - Runder mit 10. år som fotograf. Kunne i hvert fald være super spændene at lave billeder med jer :slight_smile:

[QUOTE=Cala Art;559962]Jeg er igang med at se om jeg kan samle katte til fotoshoots i Silkeborg. Her tænker jeg det kunne være fedt for folk med mange racekatte at få taget billeder til deres hjemmesider - men hvor reklamere man så flest ser det? På kattegale, den blå avis, Brugsen, på min hjemmeside?
Er det bedst at tage hjem til folk eller i studie? - vil folk helst have billeder i de omgivelser de kender, sofa, haven, køkken, seng eller vil folk helst have hvid, sort, blå, rød baggrund?
Hvad er jeres erfaring med fotoshoots - spam endelig dette indlæg med ideer og forslag :smiley:

Neden for ses billeder der er lavet i studie og uden for - billedet af hunden og pigen er lavet hjemme hos hende selv… Jeg har gode erfaringer med begge dele - dog syntes jeg katte passer bedst til studie - men hvad siger I?

Prisen vil ligge på ca. 500kr på person (max 3 katte per person)
er der personer med på billederne er det lidt noget andet…

[/QUOTE]

WOW er det dig, der har fundet vej herind skøøøønt :wink:
Jeg har lagt meget mærke til dine billeder inde på fotostart - du er hamrende dygtig :wink:

Ihhh det kunne da være spændende at få taget billeder af mine kræ.

For mine kattes vedkommende, ville det komme an på katten. En af dem er ikke god til bilkørsel, så der ville hjemmebilleder være bedst. de andre er totalt ligeglade, så der ville et studie ikke være afskrækkende.

Men i bund og grund, hvis jeg skulle have taget proffesionelle billeder af mine katte, så skulle det være med en eller anden baggrund. For med sofa, kradsetræ eller lignende, så kan jeg jo selv tage billederne.

Jeg har det bedst med at tage billeder i studie, da jeg ved at billederne bliver som forventet… Jeg skal i hvert fald ud og have købt en masse forskellige ting hvis jeg skal ud til folk og tage billeder med baggrunde og det kræver også en del plads hvis de ting skal stilles op… Så skal det være med baggrunde så skal det være i studie og ellers kommer jeg gerne ud hvis de skal laves i vante omgivelser

Åååh tusind mange tak - det glæder mig at du kender mine billeder fra FS…
Hvor er det dog skønt at du kan lide mine billeder

Hvad siger I til at jeg opretter en tråd hvor man kan melde sig på ?

Tror jeg vil oprette fotodagen en lørdag eller søndag i Them /Silkeborg her i marts :?

så er der fastsat en dato - det bliver den 27/3 mellem 11-16
Jeg har oprettet en tråd hvor I kan booke jer ind :O)