Fotografier - uden katte

Endelig kom der noget i vores 5 krukker. Godt at svigermor er så sæd at hjælpe. Jeg har bare ikke grønne fingre. :blush:

10 Synes om

Pålægschokolade i samlesæt :rofl::rofl::rofl:

7 Synes om

Her kalder vi den slags for “kinder overraskelse” @Jeanette.
Du får spændingen ved at åbne pakken, inden i er der puslespil…og det…ta daa… kan spises :wink:.

2 Synes om

Kirsebærtræet i fuld flor.

Troede faktisk der var en bikube deroppe, men det var bare travle insekter :smiley:

9 Synes om

Den beskrivelse tager vi lige til os :tihi:

2 Synes om

For dem der mistede livet, så Danmark kunne blive frit

9 Synes om

Da jeg flyttede herud var der dagligt en hare på besøg, også om vinteren, den har været væk i et års tid nu, og troede faktisk den var død…

Men Simba opdagede den :smiley:

Den mangler dog lidt af toppen på sit højre øre, så det er nok derfor den har været væk…

På det sidste billede jagter den en husskade væk :grin: min mobil var ikke helt med på bevægelserne

11 Synes om

Jeg er ligeglad med at græsset er for langt og langt fra fin som en golfplæne… Det er altså pænt ud i mine øjne :heart:

18 Synes om

Helt klart den smukkeste version - og giver glæde til mange flere - insekter, fugle etc :heart:

I er heldige med sådan et fint område :smiley:

1 Synes om

Helt klart også min foretrukne plæne, mælkebøtter er så smukke.

2 Synes om

Så kom første kylle :smiling_face_with_three_hearts:

18 Synes om

Mig og Simba har siden i går aftes haft besøg af Kira aka Snorkfrøkenen :heart:

Hun skal være her til imorgen :smiley:

14 Synes om

Yes Katja fik Kira til at spise, det er ikke altid hun gider når hun er her :smiley:

9 Synes om

Katja har givet mig en SÅ fin mors dags gave i dag, jeg var kommet til at smadre min gamle garn-skål og havde ønsket mig en ny :smiley:

10 Synes om


Plejekylle stortrives venter på kyllinger klækker på tirsdag og kan liste den ud under hønemor :sweat_smile: selvom vi alle nyder at have den inde. Den er fra en mislykket rugning hvor en af de unge gik af reden efter 14 dage og nænnede ikke at kassere de to æg med liv desværre blev kun en til noget.

11 Synes om

Hvilken slags kylling er den, syndes ikke den ligner en "almindelige "

Med venlig hilsen

Blå Brahma :grin:

Vores racehøns er blå og vi får derfor kun; Blå, sort og blå splash (splash er gule som kyller) :heart:

3 Synes om

Tak :slightly_smiling_face:, den race mindes jeg ikke og have hørt om før

Med venlig hilsen

1 Synes om

Manden ville gerne have dem da de er super til slagt pga deres størrelse (og hvis man har tålmodigheden og fritgående da de vokser langsomt “siger nettet” vi oplever dog at vi har meget fine dyr til slagt når de er over 4mdr) og så er de utrolig rolige :face_with_hand_over_mouth: indrømmet jeg gad dem overhoved ikke dengang vi skulle have høns, der startede vi med wyandotter og 2 Brahma i sort/hvid Colombia.

Men kærligheden voksede for de store blide høns og nu har vi kun Blå Brahma efter vi desværre mistede vores 2 blå Orpingtoner. Dem kunne jeg godt finde på igen at få nogle af da mix af de to racer giver gode unge slagtedyr. Vores er 5-6mdr ved slagt og i renset tilstand vejer de 2kg :grin: og mix 2,5kg

8 Synes om

Hvor er den dog flot :blush:, jeg kommer aldrig nogensinde til og have høns, men hvis jeg skulle, har jeg i mange år holdt på det skulle være de store race
Orpingtoner mener jeg nogle vi kender har dem, navnet siger meget noget

Sikke spændende

Med venlig hilsen

1 Synes om