Var faktisk lige ved at spørge om hvor længe svampene holdt sig, men tænkte at det nok var nylavet og du derfor ikke vidste det endnu. Der tog jeg så fejl, desværre. Men så ved jeg da at jeg skal bruge fake svampe, hvis jeg vil lave lignede selv. ![]()
Ja det er en rigtig god ide… men syntes selv ideen var fin alligevel.
Det lille drivhus putter vi lidt forskellige i. I sommers var der sand og muslingeskaller i. Så det passer til årstiden. Det er hyggeligt at gå og lave. ![]()
Jeg har købt præcis samme drivhus, netop for at lave juleudstilling der kan være i fred for katten. Men måske skulle jeg overveje om kan finde et fast sted, så jeg kunne lave skiftede udstillinger ligesom dig, man kan vel altid finde noget at putte i. ![]()
Hvor er det smukt ![]()
Er lidt misundelig, men glæder mig til vi får tid til fisketure igen
Sikke smukke billeder
, ja i dag har været en fantastisk dag, en virkelig smukt efterår dag ![]()
Med venlig hilsen
Det er så fint. Er vild med motivet og farverne
Det er flot - og det er pyntetingen på sofaen også ![]()
Lørdagen er herhjemme i store hele gået med praktiske ting, blandt andet at få kogt suppen på knoglerne fra sommerbukken, der lå og fyldte i fryseren. (Der skal gøres plads nu sæsonen er startet
)
Så det blev til lige godt 7L rådyrsuppe, der har stået og simret omkring 5 timer på komfuret.
Nu er det siet og hældt i en ren gryde - i morgen skal det koges ind til 2L fond, så det er lige til at lave lækker vildtsauce på ![]()
Hunden vinder også lidt på det.
Det afkogte kød er pillet af knoglerne da de blev fisket op af gryden.
I ren kød blev tre portioner af denne størrelse
det er guld værd som ekstramad i en lang jagtsæson.
I år skal hun jo være jagthund for både mig og mine forældre, så det bliver til mange heldagsjagter. Ninja klager ikke, og da slet ikke med den slags mad her bagefter
(Og der er mere af den slags i fryseren - i dag efter jagt med mine forældre, kunne hun jo så bare få det helt friskt
Her sidst jeg købte tændstikker, købte jeg nogle, der stod på pakken, uden på, de var forbedret, så de var mere miljøvenlig, og klima forbedret, undskyld mig, men godmorgen min hat
, mindst halvdelen var sådan her
Den til højre, er en god gammel" forurenende" tordenskjold tændstik. ![]()
Med venlig hilsen
Bønnemanden siger tak ![]()
De sparer da i hvert fald noget træ… ![]()
Nu er jeg ikke vandt til tændstikker, så spørger sikkert dumt
Hvad er problemet med dem?
Når man river / tænder en tændstik dur det jo ikke der ikke er pind til og rive med, samt den må ikke knække, det gør de tynde jo ![]()
Med venlig hilsen
Skabhøns er trinet over burhøns … ![]()
Hvor er den flot, hvordan er den lavet ![]()
Med venlig hilsen