Fotografier - uden katte

Smuk lille pony - hvad hedder den?
Hvor mange heste har de nu, jeg mener de havde nogle i forvejen?

2 Synes om

Hende som Clara rider på der hedder Beauty :slight_smile:
Nu har de 3 :slight_smile:
Islænderen Zigyn som er Claras :heart:
Og så de to nye :slight_smile:
Pjuske og Beauty.
De havde også den dejlige nordbagge Baldoni…men han var en for stor mundfuld for børnene og krævede en mere erfaren rytter…så derfor de to små nye :slight_smile:

2 Synes om

Var på besøg hos sønnike i dag :slight_smile:
Vores rålam er blevet stor og har rendt løs siden vi passede hende sidst

9 Synes om

Men bliver hun ikke bare skudt når hun er så tam, eller hvad er tanken? :slight_smile:

De havde jo håbet at de kunne få hende til en af de danske nationalparker, der har danske dyr, men det er desværre ikke lykkedes, så ja risikoen er der jo for at hun bliver skudt, men pt er hun kun på deres jord

1 Synes om

Rådyr er heller ikke til at holde bag hegn, ikke for altid … de er notorisk dårlige til hegn.
Bare se nede ved vildsvinehgnet … der aflives alt for mange rådyr, som ikke kan finde ud af det hegn - og der er endda huller de kan løbe igennem. Men rådyr og hegn er bare ikke en holdbar kombination :confused:
Håber hun bliver “hjemme” af egen fri vilje, eller at instinkterne tager over så hun kan overleve i det fri selv.

2 Synes om

Det så vi allerede sidste gang hun var her hjemme for at blive passet, lige efter min søn var kørt, gik hun helt i panin inde i løbegården, men heldigvis fik jeg hende i ro, men den gik galt igen, da hun blev kørt hjem. siden da kørte jeg over til sønnike for at give hende flaske.
Han havde snakket om at hun skulle gå sammen med fårene, men det tror han har droppet.

Instinkterne er der helt klar, det har vi set flere eksempler på, men tror ikke hun løber længere væk før hun kommer i brunst, så må vi se hvad der skeer

Det kommer nok an på hvilket hegn de går bag :slight_smile:
Hvis de bare går bag en enkelt tråd, så kan hun jo hoppe ind og ud, som det passer hende :slight_smile: Men vil sikkert finde noget tryghed i fårene.
Men er det nu “ulvehegn” de går bag, så tror jeg heller ikke det går.

Men ja - brunsten får nok noget natur tilbage i hende. Men hun vil sikkert vende retur nu og da, hvis der er mad :slight_smile: Råerne er som regel meget “trofaste” ift gode trygge fodringspladser :slight_smile:
Især hvis der er mad nok og de ikke jages derfra af for mange mennesker eller løse hunde :slight_smile:
så de kan sagtens være heldig, at hun bare finder et låbælte at sove i, og så ellers vender “hjem” efter mad/græs :slight_smile:

2 Synes om

et er almindeligt strømtråd de går bag ved, hun går sammen med deres hund, de følges sammen i tykt og tynd de to :hjerte: og ja det er en jagthund

11 Synes om

Teenager :roll_eyes:
Når man ikke er hjemme til tiden!

9 Synes om

Folk oplever forskellige ting på ferie, som gør indtryk. Her stå jeg og bliver forelsket :lovelove:

Han hedder Always Dreaming, vandt Kentucky Derbyet 2017 og er simpelthen den lækreste hest jeg har krammet i mange, mange år.
VH
Susanne

11 Synes om

Og dagen før var det den 28 år gamle (!) 1994 Kentucky Derby vinder Go For Gin, jeg fik lov at få en lille snak med :slight_smile: Jeg har mødt nogle helt fantastiske fuldblodshingste den seneste uge - wow! Alligevel forbliver den største kærlighed travhestene :wink:

12 Synes om

Så det er en af dem Claus skal få til at være i bagagen hjem :joy:

Go for Gin er en af mine yndlings derby vinder! Åhhh er altså overhoved ikke misundelig :see_no_evil:

Skulle vi have noget med hjem, så skulle vi nærmere over i denne stil: Travhest :hjerte:
Ham her er godt nok pasgænger, men det fratager ham ikke æren som pacernes triple crown winner i 1997, årets hest i både USA og Canada ved samme lejlighed. Idet han er traver er han flinkere end de andre, og sikkert også mere holdbar, siden de åbenbart har bedre knogletæthed end fuldblodshestene!

11 Synes om

Det ender da med du bliver der over :joy::see_no_evil:

Jeg har en Go for Gin af samme årsag :hoho: Verdens bedste Ginny
https://gallerier.eife.dk/#collection/26284

2 Synes om

Trods ham du har også er fin, er jeg nu mere til den originale. :joy:

28 år er da nu ellers en rimeligt OK holdbarhed - for en fuldblod… :sunglasses:
Hvor holder de - og I - til; Kentucky er et gæt, men sådan mere præcist?

Go For Gin bor i Kentucky Horse Center i Lexington, KY; og Super Saver og Always Dreaming bor på Winstar Farm i Versaille, KY.
Og pensionerede fuldblod kan sikkert godt holde til det meste en almindelig rytter ville udsætte den for, men vi kommer ikke udenom at de er udsatte -ham her brækkede begge forben på samme tid - den slags sker ikke for en travhest. En god galophest har jo sjældent mere end 20 karrierestarter, hvis så mange. En god travhest kan sagtens have op imod 100 starter. Begge risikerer at blive skadet af den hårde træning, men travhesten som regel ikke så alvorligt som fuldblodshesten. Og det kan sikkert godt hænge sammen med den bedre knogletæthed, som jeg iøvrigt aldrig før havde hørt om.
VH
Susanne

2 Synes om

Jeg aner jo intet om heste andet en de har 4 ben og de 4 ben kan sparke…

Så bær over med mit naive spørgsmål :wink:

Hvorfor kan en galophest kun starte så få gange i forhold til en travhest?
Jeg ved at heste kan være piv dyre og hvis den så max har 20 chancer for at vinde lidt penge til foder… hvordan i alverden kan man få en stald til at løbe rundt?