Fotografier - uden katte

Det er jo Big Money de vinder hvis de er så heldige. Der er jo også mange heste som ikke vinder noget

Belastningen på dem er forskellig. Jockey’en sidder jo på ryggen og lægger ekstra vægt på forparten, hvor travhestene jo trækker en sulky, for belastningen fordeles bedre på kroppen, så hesten ikke er så udsat.

Heste kan trække meget mere ende de kan bære. En Shetlandspony kan trække op til 100kg, men det kan den slet ikke tåle at bære.
Galop er også hårdere for forbenene, da alt vægten ligger på et forben i et af momenterne i bevægelsen.

1 Synes om

Men travheste starter jo idag også tit med jockey på - iøvrigt uden skelen til vægt :wink: Mange af dem ridetrænes også. Men det brækker de stadig ikke spontant forbenene af. Heldigvis… Ruffian - berømt spontant brud - den er ubehagelig at se, men så hurtigt går det :frowning: Dette er et gammelt problem hos fuldblodshestene - Ruffian nok den mest berømte. Hvis travhestene skal skades på den måde, så skal de i decideret ulykke.
VH
Susanne

Uf :cry:
Jeg har godt set klip fra dokumentarer med galopheste som brækker benene.
Det er og bliver bare ikke sjovt at se :cry:
Og hvor mange brækket benene under træning? Dem ser vi jo ikke så der ryger nok flere end de 32 siden december.

Det er efterhånden mange år siden jeg syede min datters konfirmations kjole om, indrømmer jeg glæder mig til at se den i brug

9 Synes om

Hvor er den flot - er det Frej, der skal døbes i den ?

Tusind tak :hjerte: Ja det er Frej, der skal døbes i den :hjerte:

1 Synes om

Jeg tror, der kom vand i nat! Det ser ud til, at naboens mark er skyllet over til mig.

Det her plejer at være rent grus :s:

8 Synes om

Jeg har brugt flere timer på at skovle og spule mudder i dag. Og nu ser det ud til jeg kan starte forfra i morgen :ahhhhhhh:

1 Synes om

Nej, Katrine - det ser godt nok ikke sjovt ud! :s: Da vi havde oversvømmelse her, var det i det mindste kun vand - og lidt forskelligt, der flød rundt på vandet. Men kan det overhovedet lade sig gøre at fjerne sådan et lag mudder, der ligger oven på gruset? Og er det i det hele taget dig, der skal gøre det? Jeg synes jo, det lyder som en udlejer-ting?

Jeg tænkte på dig i går, da jeg kørte hjem fra Jylland. Der stod vand rigtig mange steder i omegnen af Middelfart, og åen (Odense å) er gået langt over sine bredder på engdragene her uden for Nr. Broby. Der er bare kommet så meget vand - og så voldsomt. Også i aftes.

Det bliver i hvert fald ikke meget kønnere af at man skovler mudderet af. Jeg har sendt billeder til min udlejer i dag. Lige nu tror jeg ikke, det kan betale sig at gøre så meget mere ved det. Jorden er mættet, så alt nyt regnvand kommer bare over vejen med nyt mudder :cry: Det værste er faktisk at kattene bliver møget til og slæber det med ind :s: Der er beskidte potespor over alt, men jeg kan ikke nænne at holde dem inde.

ja ja, en katte tunnel er god underholdning :rofl:

1 Synes om

Ninja ved ikke, hvad hun er klar til, men hun er HELT klar :smiley:
Hun kan nemlig godt huske, at forældrenes hund Seiko plejer at være ellevild, når bil blev pakket med støvler, ekstra jagttøj og hundekasse.

Så hun har lagt sig HELT klar - jeg skulle nødig køre uden hende denne gang :hoho:

… det er nemlig Ninjas første tur på konsortiejagt. Endelig er hun klar til første tur på en større fællesjagt, og det er perfekte åbne såter, vi skal igennem, så jeg kan bevare kontakten til hende.

Jeg er spændt, og det kan hun jo let mærke :smiley:

18 Synes om

Fantastisk første fællesjagt med Ninja, og hun blev dejlig træt :hoho:
På sidste såt skulle jeg stå for, så hun var bare med på post og ligge stille - der blev hurtigt meget stille fra hende, for hun faldt i søvn :hoho:

Nu har hun retmæssigt indtaget sofapladsen efter tidligt aftensmad - og sover!
Noget siger mig, at hun også bliver dejlig rolig i morgen :tihi:

22 Synes om

Fantastisk landskab - jeg elsker de der jyske hedestrækninger…! :ok:
Og hunden ser nu også meget sød ud… :wink: :heart_eyes:

2 Synes om

#jul #clementin #lækkert

Og jeg skal prøve smage :grin:

16 Synes om

Det her apport - det er Ninja altså ved at blive god til :smiley:
Videoen er mest bare en “blærevideo” til min hundetræner, for det er svært at styre kamera selv til de mere bøvlede apporteringstræninger :stuck_out_tongue:

Men i højt græs, mudder, buske, træer, gemt bag bilen - ja næsten hvor som helst …
og uanset om det er en ren stofdummy, om den her fjer eller pels af forskellig slags, om det er med tingeltangel sat på …
så finder hun den og kommer pænt retur med den :smiley: :ok:
Hun er stadig tøvende, når den bliver for tung eller for stor at bide over. Så vi har styrket teknikken og gjort sværere og bygget selvtillid op med den lette udgave, som så har fået mange varierende overflader og gemmesteder. Vi træner apportering af flere udkastede emner på en gang også.
Bygger masser af sikkerhed og selvtillid og rutine ind i det, så når vi nok tids nok over de 300g :slight_smile: det er ikke så ofte vi får chancen for et ræveslæb uanset :tihi: men kaninen til apporteringsprøve ligger gerne omkring 800-1200g, så hun skal altså lige kunne tage noget mer, hvis vi skulle blive så gode, at hun kan gå igennem a prøven og videre til b prøven med kaninslæb.

Men vi er godt på vej - langsomt, men sikkert bliver vi go’ere og go’ere :smiley:

20 Synes om

Jeg har lige hentet clementiner i Netto - bare sådan nogen i et net. damned de er gode - syrlige og friske :slight_smile: Og med lidt kerner i, men det overlever jeg vel :slight_smile: Godt vi har dig til at skaffe os noget ordentligt frugt :slight_smile:
VH
Susanne

3 Synes om

Er i skrivende stund ved at pakke til en tur til Murcia og Lorca i Spanien, tre dage med fokus på citrus og salat økologisk og konventionelt dyrket.

Hvis jeg må komme med en anbefaling vil jeg ikke spise marisol sorten endnu den bliver bedre senere på sæsonen, Netto’s ØKO clementiner eller premieur bakke clementiner er andre sorter der er meget tydeligt bedre smag i dem, ØKO er uden uden kemi, hvis du skulle ønske det.

5 Synes om

Når datteren er med ude for at købe stof til en nissehue til Frej,

9 Synes om