Fra indekat til udekat

Her hvor jeg bor er der meget jævnligt katteslåskampe rundt omkring - og med undtagelse af ganske få, er det kastrater.
Det er en skrøne, at kastrater ikke slås - det gør de i høj grad! Nok ikke lige så meget som de fertile, men nok til at de ofte bliver skadet.
Jeg tror mere det handler om området man bor i, end om det er fertile katte. Ligesom hos indekattene, hvor nogle bare ikke kan døje hinanden - udekattene må jo så klare sig selv, når der ikke kommer en ejer og skiller dem ad.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;233973]Her hvor jeg bor er der meget jævnligt katteslåskampe rundt omkring - og med undtagelse af ganske få, er det kastrater.
Det er en skrøne, at kastrater ikke slås - det gør de i høj grad! Nok ikke lige så meget som de fertile, men nok til at de ofte bliver skadet.
Jeg tror mere det handler om området man bor i, end om det er fertile katte. Ligesom hos indekattene, hvor nogle bare ikke kan døje hinanden - udekattene må jo så klare sig selv, når der ikke kommer en ejer og skiller dem ad.[/QUOTE]

Det er jo altid svært at sætte nye katte ud i et område, hvor haven/ arealet sikkert hører ind under en anden kats territorium …Den kat som ‘ejer’ dette territorium, er jo fløjtende ligeglad med, om katten befinder sig på eget område. Det var godt nok ikke rart, når man gentagne gange måtte ud og redde sin missepige, som i den grad var skamferet blot fordi naboens over-fertile hankat var bedøvende ligeglad med, om hun var modtagelig eller ej.