Frederiksberg 10. maj

[quote=Vivi_Fletcher;157654]Forventer du så, at dem, der laver burplanen ligger og ringer rundt til udstillerne for at spørge om deres alder? :smiley:
.[/quote]

Næh, jeg holdt op med at forvente noget efter Rødovre.
Jeg har fået at vide, at begge skal skrive bur-nabo-ønske på tilmeldingen, og da ingen af mine venner har spurgt mig, vil jeg ikke trænge mig på.
Jeg tiltror klubberne så stor viden om div. fraktioner, at de godt ved, hvad der menes.
De har vist også nok at se til, så igen: Jeg vil ikke trænge mig på og gøre ulejlighed mere. De er sikkert ligeså trætte af bøvl, som jeg er.

[QUOTE=MiSi;157729]Næh, jeg holdt op med at forvente noget efter Rødovre.
Jeg har fået at vide, at begge skal skrive bur-nabo-ønske på tilmeldingen, og da ingen af mine venner har spurgt mig, vil jeg ikke trænge mig på.
Jeg tiltror klubberne så stor viden om div. fraktioner, at de godt ved, hvad der menes.
De har vist også nok at se til, så igen: Jeg vil ikke trænge mig på og gøre ulejlighed mere. De er sikkert ligeså trætte af bøvl, som jeg er.[/QUOTE]

Det skal du så ikke tro, at klubberne har spor styr på :slight_smile:
Klubbernes bestyrelsesmedlemmer er ganske alm mennesker, der slet ikke er inde i divs fraktioner. Det er jo ikke en hel bestyrelse, der sidder og laver burplan, men 1-2 personer, der har påtaget sig opgaven.
Og bestyrelsesmedlemmerne kender næppe de personlige forbindelser mellem 150-200 forskellige udstillere :slight_smile:

[quote=MiSi;157729]Næh, jeg holdt op med at forvente noget efter Rødovre.
De har vist også nok at se til, så igen: Jeg vil ikke trænge mig på og gøre ulejlighed mere. De er sikkert ligeså trætte af bøvl, som jeg er.[/quote]

Okay nu bliver jeg altså lidt nysgerrig - hvorfor vil du ikke være i ‘perser rækkerne’? Så vidt jeg kan fornemme er der et par perser folk, som du kender godt og kunne ønske som naboer? (og omvendt) Set med arrangørbriller kunne jeg forestille mig at det er mest hensigtsmæssigt at placere kattene i raceopdelte burrækker (så vidt muligt of course) bl.a. af hensyn til overskueligheden for stewards og publikum. Udfra et rent personligt synspunkt kan jeg ikke se fidusen i at stå i burrække med en helt anden race end min egen - jeg kunne da f.eks. godt syntes at det kunne være tæske hyggeligt at stå i række med min gode veninde, som har et par dejlige aby’er. Men omvendt så er jeg sjældent ved mit eget bur, plejer nok at få lejlighed til at finde hende og få snakket alligevel og ikke mindst så syntes jeg faktisk det er ret smart at have bur i samme række som NFO’er i samme farvegruppe som min egen - for er naboburet tomt f.eks. så skal jeg nok lige have tjekket hvor langt dommeren er nået :tihi: (Det ku jo være man fik travlt :ups: ) Derudover kunne jeg forestille mig, at det kunne være et irritationsmoment for de burrækker med racer der ikke kræver den vilde grooming inden bedømmelserne (ja-ja jeg har hørt at de findes :rock:), ‘blev invaderet’ af folk med mere habengut og fluffen og puffen igennem dagen. Bare en strøtanke, ved faktisk ikke om det kunne/ville være tilfældet.

Og selv om jeg er ret ny herinde, så kan mine katte nu alligevel ses d 10 maj.

Jeg har tilmeldt Dushara Engadin Cisco Kid som n (daligt tale Gain) som pensionist.

Og Kigali’s Brazil som o, klasse 6

/Dorte

Jeg er blevet børnelokket til at komme med et par exoer, så de er tilmeldt.

Hvd burnaboer angår, er jeg sådan set græsk kaolsk overfor om det er ved egen race eller blandet ind i mellem hinanden.

Til orientering kan jeg nævne, at jeg nu flere gange er landet i rækken med ‘den gamle garde’ af perserfolk, og de taler ikke med andre! Der er en lukket mur mellem dem og andre udstillere - hyggeligt? Not! Det er lutter sure miner fra dem.
Der var et par af dem på TICA i Solrød, og de ignorerede mig totalt - lige indtil Gia vandt en First, så var de der straks og ønskede tillykke, og så var vi pludselig på talefod :confused:
Selvfølgelig er der undtagelser. Jeg har mødt en enkelt rigtig sød og hyggelig perser-dame, som jeg glæder mig til en dag at hilse på igen. Plus et par rigtig søde og hjælpsomme, dejlige Colourpoint-folk, både unge og ældre.

Men nøjh, hvor er det trist at have en hel række af ‘den gamle perser-garde’ ved siden af sig - så er humøret snart under frysepunktet :fryser:

Og der er faktisk (eller i alt fald som jeg oplever det) et ret klart skel mellem ‘den gamle garde’ (vel på ca 50 og opefter) og de yngre - herindefra kan jeg nævne Diana/Marsini, Sanni/Pythagoras og Gitte/Gidahmir, men også Christina/Von Stolt. De opdrætter dejlige persere (åh, fotoet af Hindbærhat ovenfor røg lige i hjertekulen på mig - gisp) og de taler med folk :slight_smile: - det var smadderhyggeligt på TICA bl a pga dem.

Af ikke-opdrættere har jeg også mødt nogle søde mennesker - men den gamle fryser-garde kan jeg altså godt undvære.

Jeg hygger mig fint blandt NFOfolk og ABYfolk, og der kommer ikke til at stå pudderskyer om mit bur.
Gia bliver bare friseret lidt i skægget på dagen. Jeg bruger ikke pudder og halve eller hele timer på grooming, hun behøver det jo ikke, min lille Giaskat :slight_smile:

Mirea, det må du selvfølgelig gøre som du vil. Jeg personligt har ikke noget problem med at mine burnaboer er fuldstændigt fremmede for mig, for som nævnt tidligere er jeg meget sjældent ved mit bur anyhow. Dog jeg har endnu ikke oplevet at de er fuldstændigt utilnærmelige (‘fremmede’ eller ej), som regel er vi der jo for at pleje vores fælles hobby - nemlig kattene. Naturligvis er det sjovere at snakke sig igennem, hvad der kan være en lang dag, men så plejer jeg at stikke hoveder sammen med de personer jeg allerede kender - ‘indspist’ måske, men jeg er faktisk en klaphat til at huske navne og ansigter, så derfor bliver det ikke til så mange nye bekendskaber på udstillingerne tyvärr.

Nå det blev vist temmelig OT :sorry:

[quote=MiSi;159945]Til orientering kan jeg nævne, at jeg nu flere gange er landet i rækken med ‘den gamle garde’ af perserfolk, og de taler ikke med andre! Der er en lukket mur mellem dem og andre udstillere - hyggeligt? Not! Det er lutter sure miner fra dem.
Der var et par af dem på TICA i Solrød, og de ignorerede mig totalt - lige indtil Gia vandt en First, så var de der straks og ønskede tillykke, og så var vi pludselig på talefod :confused:
Selvfølgelig er der undtagelser. Jeg har mødt en enkelt rigtig sød og hyggelig perser-dame, som jeg glæder mig til en dag at hilse på igen. Plus et par rigtig søde og hjælpsomme, dejlige Colourpoint-folk, både unge og ældre.

Men nøjh, hvor er det trist at have en hel række af ‘den gamle perser-garde’ ved siden af sig - så er humøret snart under frysepunktet :fryser:

Og der er faktisk (eller i alt fald som jeg oplever det) et ret klart skel mellem ‘den gamle garde’ (vel på ca 50 og opefter) og de yngre - herindefra kan jeg nævne Diana/Marsini, Sanni/Pythagoras og Gitte/Gidahmir, men også Christina/Von Stolt. De opdrætter dejlige persere (åh, fotoet af Hindbærhat ovenfor røg lige i hjertekulen på mig - gisp) og de taler med folk :slight_smile: - det var smadderhyggeligt på TICA bl a pga dem.

Af ikke-opdrættere har jeg også mødt nogle søde mennesker - men den gamle fryser-garde kan jeg altså godt undvære.

Jeg hygger mig fint blandt NFOfolk og ABYfolk, og der kommer ikke til at stå pudderskyer om mit bur.
Gia bliver bare friseret lidt i skægget på dagen. Jeg bruger ikke pudder og halve eller hele timer på grooming, hun behøver det jo ikke, min lille Giaskat :)[/quote]

Jeg kan desværre KUN give dig ret :S
Der er sære snegle i Persergruppen, men det tror jeg nu osse der er i de andre racer.
Det bemærkes blot ikke som ejer til en ikke konkurrent i netop den race.

Det har altid været :fryser: blandt perserfolket og der er ofte problemer fordi x snakker med y og det vil z ikke have.
Eller osse har man købt/solgt kat eller fået parret ved en forkert person set fra andres synspunkt. :prut:

Så jeg har besluttet at jeg ikke vil ligge under for den gang børnehave fornærmelse.
Jeg snakker med de få og ignorer resten, osse selvom de kommer og vil snakke hvis min kat har vundet. For så er jeg jo populær… not.

Jeg hader fedte**** og vil hellere have få men gode venner.

Psst Misi, jeg var ikke på Tica show i Solrød, men på arbejde -høhø

Ja, Sanni, det kan jeg godt huske, at du nævnte - men Christina var da heller ikke i Solrød?
Jeg tænkte bare generelt på de (yngre) perser-folk, jeg har snakket med på udstillinger, og som jeg ville nyde at have som bur-naboer.
Og kommer til at tænke på 2.gang, jeg så en katteudstilling, bare som publikummer, hvor jeg mødte Christina med en af sine i sele, de gik en lille tur inde i hallen, jeg fik lov at ae uldbundtet, og vi fik en hyggelig snak. Og så fik jeg hilst på dig i Rødovre :slight_smile:
Det skal nok blive fint-fint på Frb. Foreløbig glæder jeg mig til på søndag i Hvidovre :slight_smile:

Jeg kommer med Arnold, BUR n og Tuomas, CRX 03 23 :slight_smile:
Og Arnold’s kuld-søster, Angelina kommer med for første gang og jeg håber at hun finder sig i det :kryds:

Jeg har lige meldt min caribian til, hun er ungdyr mco gr 7. glæder mig meget til at komme afsted igen efter en lille pause

Øhhh :?
Nu er jeg vist meget blond:p
Leise har en Championtitel fra ages ago, da han var en flot ung ikke-fyr :stuck_out_tongue: (dvs fertil).
Men han fylder som sagt 10 en måned efter udstillingen.

Hvad bør og/eller kan jeg melde ham til som?
Nu er han jo neutr. og en glad gammel dreng, og selvom jeg har fået systemet gennemgået nogle gange, så er jeg lidt i tvivl, sådan en gammel gut starter vel ikke forfra som kastrat?

Jeg gik bare automatisk udfra, at pga hans alder, så var det vet./pens., eller?

Hvis du vil have ham bedømt i “almindelig klasse”, dvs. med certifikat mod en titel, så starter han forfra som kastrat - det har intet med hans alder at gøre. Ellers kan du “nøjes” med veteran/pensionist (jeg kan ikke lige huske aldersgrænserne).

[QUOTE=MiSi;160945]Øhhh :?
Nu er jeg vist meget blond:p
Leise har en Championtitel fra ages ago, da han var en flot ung ikke-fyr :stuck_out_tongue: (dvs fertil).
Men han fylder som sagt 10 en måned efter udstillingen.

Nu er han jo neutr. og en glad gammel dreng, og selvom jeg har fået systemet gennemgået nogle gange, så er jeg lidt i tvivl, sådan en gammel gut starter vel ikke forfra som kastrat?

Jeg gik bare automatisk udfra, at pga hans alder, så var det vet./pens., eller?[/QUOTE]

Leises CH titel er fra hans fertile dage - nu er han kastrat og begynder forfra i udstillingssystemet. Han skal derfor meldes til i kl.10 (CAP) & Veteran? eller Pensionist? (kan aldrig huske alderskravene for disse to klasser:ups:). Du kan godt melde ham til kun i Veteran/Pensionist klassen, men så koster det fuldt udstillingsgebyr - de er beregnet som sideklasser til certifikatklasserne, derfor er de billigere.
Camilla

[QUOTE=MiSi;160945]

Jeg gik bare automatisk udfra, at pga hans alder, så var det vet./pens., eller?[/QUOTE]

De fleste ville nok melde ham til i klasse 10, der er for kastrater uden titel (alder underordnet) samt i veteranklassen.
Men så vil han jo skulle op til 2 bedømmelser.

Du kan også vælge kun at tilmelde den ene af klasserne - hvilken står dig frit for :slight_smile:

[quote=dkkorat;160974]Leises CH titel er fra hans fertile dage - nu er han kastrat og begynder forfra i udstillingssystemet. Han skal derfor meldes til i kl.10 (CAP) & Veteran? eller Pensionist? (kan aldrig huske alderskravene for disse to klasser:ups:). Du kan godt melde ham til kun i Veteran/Pensionist klassen, men så koster det fuldt udstillingsgebyr - de er beregnet som sideklasser til certifikatklasserne, derfor er de billigere.
Camilla[/quote]

Pyt, det er ikke prisen. Pengene ser jeg som brugt på hyggesjov sammen med kattene i stedet for dyre biografbilletter til dumme film etc.
Dejlige dage som i går med venner og katte koster noget for andre at arrangere, det gør enhver festlig sammenkomst jo.

Men jeg tænker, at han er jo ikke vant til turen mere, og vil det ikke være mere skånsomt for ham at starte med bare Vet./Pens?

Pointen med at vælge Frb. er jo, at hvis han får det skidt, så kan han hurtigt komme hjem i ro og ustressede omgivelser. Hvis han jubeltrives hele dagen, så kan jeg jo melde ham i kl 10 en anden gang :slight_smile:

Det er jo dit valg, Mirea:-) En bedømmelse er nok for en så sen debutant - om det er kl.10 eller en sideklasse er underordnet. Ved at melde ham til i kl.10 er der jo også chance for evt BIV og NOM - det er der ikke i sideklasserne. Hvis han mistrives kan du trække ham fra konkurrencen - jeg ville nok melde ham til i begge klasser og håbe på det bedste;-)
Camilla

[quote=dkkorat;160992]Det er jo dit valg, Mirea:-) En bedømmelse er nok for en så sen debutant - om det er kl.10 eller en sideklasse er underordnet. Ved at melde ham til i kl.10 er der jo også chance for evt BIV og NOM - det er der ikke i sideklasserne. Hvis han mistrives kan du trække ham fra konkurrencen - jeg ville nok melde ham til i begge klasser og håbe på det bedste;-)
Camilla[/quote]

Ligegyldigt hvilken klasse han tilmeldes kan han jo stadig ikke gå før tid, så hvis det ikke er et spørgsmål om penge ville jeg også vælge at tilmelde begge klasser :slight_smile:

Leise kan stille op i klasse 10 og klasse 17 (pensionist), han kan IKKE stille op som pensionist da han ikke er 10 år endnu.

/Dorte

Jeg hiver lige denne frem igen, med spørgsmålet om nogen ved hvor mange udstillere der er tilmeldt?

Vil gerne vide hvor mange lækre katte jeg skal savle over den dag :savle: :tihi: