[quote=MiSi;159945]Til orientering kan jeg nævne, at jeg nu flere gange er landet i rækken med ‘den gamle garde’ af perserfolk, og de taler ikke med andre! Der er en lukket mur mellem dem og andre udstillere - hyggeligt? Not! Det er lutter sure miner fra dem.
Der var et par af dem på TICA i Solrød, og de ignorerede mig totalt - lige indtil Gia vandt en First, så var de der straks og ønskede tillykke, og så var vi pludselig på talefod 
Selvfølgelig er der undtagelser. Jeg har mødt en enkelt rigtig sød og hyggelig perser-dame, som jeg glæder mig til en dag at hilse på igen. Plus et par rigtig søde og hjælpsomme, dejlige Colourpoint-folk, både unge og ældre.
Men nøjh, hvor er det trist at have en hel række af ‘den gamle perser-garde’ ved siden af sig - så er humøret snart under frysepunktet 
Og der er faktisk (eller i alt fald som jeg oplever det) et ret klart skel mellem ‘den gamle garde’ (vel på ca 50 og opefter) og de yngre - herindefra kan jeg nævne Diana/Marsini, Sanni/Pythagoras og Gitte/Gidahmir, men også Christina/Von Stolt. De opdrætter dejlige persere (åh, fotoet af Hindbærhat ovenfor røg lige i hjertekulen på mig - gisp) og de taler med folk
- det var smadderhyggeligt på TICA bl a pga dem.
Af ikke-opdrættere har jeg også mødt nogle søde mennesker - men den gamle fryser-garde kan jeg altså godt undvære.
Jeg hygger mig fint blandt NFOfolk og ABYfolk, og der kommer ikke til at stå pudderskyer om mit bur.
Gia bliver bare friseret lidt i skægget på dagen. Jeg bruger ikke pudder og halve eller hele timer på grooming, hun behøver det jo ikke, min lille Giaskat :)[/quote]
Jeg kan desværre KUN give dig ret :S
Der er sære snegle i Persergruppen, men det tror jeg nu osse der er i de andre racer.
Det bemærkes blot ikke som ejer til en ikke konkurrent i netop den race.
Det har altid været
blandt perserfolket og der er ofte problemer fordi x snakker med y og det vil z ikke have.
Eller osse har man købt/solgt kat eller fået parret ved en forkert person set fra andres synspunkt. 
Så jeg har besluttet at jeg ikke vil ligge under for den gang børnehave fornærmelse.
Jeg snakker med de få og ignorer resten, osse selvom de kommer og vil snakke hvis min kat har vundet. For så er jeg jo populær… not.
Jeg hader fedte**** og vil hellere have få men gode venner.
Psst Misi, jeg var ikke på Tica show i Solrød, men på arbejde -høhø