Freja og Bernie Vol. 1

Ja, så flyttede Bernie ind :slight_smile:

Den eneste der lader sig mærke med det er faktisk Freja, som med jævne mellemrum hvæser eller knurer. :tihi: Bernie er jo vant til andre katte, så det eneste jeg tror, der går ham på, er hende “gimpen” der siger sure lyde hvad gang han bevæger sig.
Freja har slået ud efter ham (men altså ikke ramt) et par gange, men det er altså svært at holde en arrig facade oppe, når nu ham der er såååå spændende samtidig med…
Nu er jeg så spændt på, hvor længe hun har tænkt sig, at det skal stå på. :slight_smile: Forventer ikke at de er super venner i morgen eller inden for den næste uge. Men man er vel altid lidt spændt… :ups:

hehe… lyder jo til at de indledende manøvrer går fint :slight_smile:

god fornøjelse og tillykke med nytilflytteren :slight_smile:

Okay. Kan godt være jeg bliver lidt pylret nu. :ups: Som sådan går det jo fint. Ingen pelstotter eller blod…

Men Bernie har forputtet sig i hulen på kradsetræt og bevæger sig helst ikke. Freja hvæser af Søren fordi hans hånd dufter af Bernie og hun kan finde på at gå hen og kigge på ham og så hvæse.

Ooog mens jeg skriver dette sidder hun og er okay rolig - meget tæt på hulen. Uden at sige et kvæk. Tror hun tror jeg ikke kan se hende… :stuck_out_tongue:

Ja det er ikke sjovt sådan at blive “storesøster” og pludselig skal dele alt.:frowning:

Men mon ikke det hele går fint om et par dage.:kryds:
Hilsen Lisbeth

Det handler vel også lidt om, at hans duft skal blandes med hendes :slight_smile:

Jeg synes ikke, at du er pylret.

De skal nok blive POT og PANDE.
:wehuu::hjerte: :hjerte: :yatta: :yatta:

Det lyder meget normalt. Også det med at hun hvæser fordi Søren lugter forkert :slight_smile:
Sådan som de to lyder til at have det, så er min erfaring at det bedste man kan give dem er tid uden en selv tilstede. F.eks. at man sover om natten eller lige tager væk lidt om dagen :slight_smile:

Ja, det har jeg også tænkt på. Sovedelen hjalp ikke. Vi vågnede ca. to timer efter vi var faldet i søvn ved, at Bernie gik og skreg som jeg ved ikke hvad. Efter en time med hoppen ud og ind ad sengen faldt han til ro bag rullegardinet og han lå der stadig i morges… Freja sov i stuen som hun plejer…

i nat lavede hun udfald mod ham - slog ham ikke - men hvæsede og hoppede så fremad.

Bernie ææælsker Søren :smiley: Det var lige det Søren ønskede. Hehe. Freja kan da heller ikke være helt fornærmet - hun har da været oppe og sige godmorgen i hele 1½ minut :høhø:

Hvor fint I har fået en ven til hende :slight_smile:

Jeg tror dog I skal give Freja al den opmærksomhed hun vil have - vi skulle jo netop af med hende fordi hun ikke fungerede med de andre, så jeg er overrasket over hun ikke har reageret værre. Men håber det kommer til at gå med Bernie :bebe::slight_smile:

[quote=Nevadaisy;365406]Hvor fint I har fået en ven til hende :slight_smile:

Jeg tror dog I skal give Freja al den opmærksomhed hun vil have - vi skulle jo netop af med hende fordi hun ikke fungerede med de andre, så jeg er overrasket over hun ikke har reageret værre. Men håber det kommer til at gå med Bernie :bebe::)[/quote]

Hun får skam al den opmærksomhed hun vil have. Har leget med hende flere gange. Og forsøger da også at nusse med hende, men vi skal jo stoppe når hun selv siger fra… :slight_smile:
Men lige nu tror jeg vi skal forsøge med at lade dem være alene lidt… :slight_smile:

Du kunne også sprøjte lidt feliway ud, det giver da en ny dejlig duft for dem. Så Freja ikke skal have så meget fokus på Bernies (forrestenet fantastisk navn!)
Eller lade dem lege med nogle baldrian poser, så de kommer lidt på andre tanker. Måske de ikke vil fordi de er fokuseret på hinanden, men det er et forsøg værd!

[quote=Bamse;365412]Du kunne også sprøjte lidt feliway ud, det giver da en ny dejlig duft for dem. Så Freja ikke skal have så meget fokus på Bernies (forrestenet fantastisk navn!)
Eller lade dem lege med nogle baldrian poser, så de kommer lidt på andre tanker. Måske de ikke vil fordi de er fokuseret på hinanden, men det er et forsøg værd![/quote]

Freja kan såmænd sagtens lege med baldrian-bolcherne og Bernie har da også hygget med en igår… De har også leget med fjerpind, men det var han lidt for anspændt til virkelig at give sig i kast med. :slight_smile:

Hvordan er det nu man får de der baldrian til at dufte af mere igen? (Få dem til at dufte igen…)

Du nulrer dem hårdt mellem fingrene - det bryder overfladen på baldriankuglerne og får lidt mere duft frem :slight_smile:

Du kan også nulre Bernie med et håndklæde, og derefter nulre Freja med det, så deres dufte blandes lidt hurtigere…
Men det lyder til at alt går helt fint uden diverse tiltag :slight_smile:

Jeg synes det lader til at alt går fint …Klart Freja er sur, giv hende lov til at spille lidt fornærmet, det går hurtig over :slight_smile:

Mit bedste råd er, at i fuldstændig forsætter med jeres daglige gøremål og rutiner - Ikke lav om på noget, det kan gøre Freja utryg og på vagt.

Held og lykke, jeg er sikker på, at der er ro og harmoni i løbet af få dage :slight_smile:

Freja er ikke længere så anspændt og på vagt. Nu kan hun sagtens sove i sin nullerput. Og det er ikke hver gang hun går forbi Bernie, at hun hvæser :yah:

Bernie er en rigtig skat. :inlove: Totalt hengiven og afslappet. Han har lagt ørerne tilbage et par gange hun har hvæst af ham, men intet mere. Vi tog ud og handlede til middag og da vi kom hjem sad Bernie igen og puttede under skænken. Men her virker ikke så anspændt længere… :kryds:

Dette skete tidligere på eftermiddagen :slight_smile: Sååå helt slem er det ikke med sådan en tosse-killing :muhaha:

Det skal nok komme til at gå mellem de to skattebasser :thumbup:

Hvor er altså bare smukke begge to

:wehuu::wehuu::wehuu:

Freja har lige forsøgt at snuse Bernie bag i - det er dog en smule kompliceret, når man også skal holde øje med, at han ikke laver noget hun ikke bryder sig om samtidig med… :høhø:

[quote=Bølle-missen;365637]Freja er ikke længere så anspændt og på vagt. Nu kan hun sagtens sove i sin nullerput. Og det er ikke hver gang hun går forbi Bernie, at hun hvæser :yah:

Bernie er en rigtig skat. :inlove: Totalt hengiven og afslappet. Han har lagt ørerne tilbage et par gange hun har hvæst af ham, men intet mere. Vi tog ud og handlede til middag og da vi kom hjem sad Bernie igen og puttede under skænken. Men her virker ikke så anspændt længere… :kryds:

Dette skete tidligere på eftermiddagen :slight_smile: Sååå helt slem er det ikke med sådan en tosse-killing :muhaha:[/quote]

Hvor er det dejligt at se dem så tæt sammen :wehuu:
Hilsen Lisbeth

Hvor er de fine sammen :inlove: