min svigermor har selv tre katte, men hendes naboers katte kommer rendende ind i deres have og nu også i deres hjem og gør det de nu skal i deres kattebakke. her forleden tømte de hendes kattes madskåle. mit spørgsmpl til jer er nu når en snak med naboerne ikke virker om det er i ordewn for hende så at tage dem næste gang og køre dem til dyrlægen, ligesom for at give ejeren en lærestreg og sige : nu gør du noget ved det problem. kattende strejfer rundt ude på en stor vej og ejerne er ligeglade.
er det med at køre dem til dyrlægen en ok løsning ? hvad er jeres mening ??
Hvis nu din mor har mulighed for at hegne sin have ind, så slipper hun for at hendes katte løber nogen steder - OG at der kommer fremmede katte IND i hendes have og hus. . . .
Det er bl.a. fordelen ved at indhegne . . . . men desværre er det ikke alle der har mulighed for at hegne ind
Hvad vil hun bede dyrlægen om ?? . . . aflive dem ?? Det tror jeg ikke er nogen god løsning.
Jeg ville ringe til politiet og spørge hvor jeg skal aflevere indfangede katte i min by og så køre dem der her. Så vil kattenes ejer få en bøde og så kan det da være at de lærer det om ikke denne gang så bliver de nok trætte af at skulle betale hver gang. Omvendt er de ikke intresseret i deres katte, at de gider hente dem, ja så viderformidles de til et hjem hvor folk gider dem.
Havde desværre en nabo som bare trak på skulderen over at hendes katte splittede mine træhavemøbler, og det var umuligt at have terressedøren åben en varm sommerdag for så gik hendes katte ind! Så jeg kan sagten følge din mors irritation.
nej kattende ville ikke blive aflivet, men derfra ville fyrlægen have dem et stykke tid, og derefter ringe til ejer hvis de er chippet eller øremærket. hun kan ike selv se grunden til at indhegne sin have pga andre katte, hendes katte er hvad jeg har set, altid inde i haven eller indkørslen. og som hun siger hvorfor indhegne sin have pga at andre ikke kan styre sine dyr. hun har aldrig fået en klage over sine katte. men man ved jo aldrig hvad de laver. så kan ikke sige med sikkerhed de altid er der. men jeg har bare aldrig set dem andre steder. og jeg har altså passet dem i to uger.
egentlig er det jo ikke at indfange dem. loven siger jo at de skal være på egen grund. og de her overtræder så grænsen med at spise deres mad og går i deres kattebakke. så derfor tager de dem i en kattetransporter og kører dem til dyrlægen næste gang de går ind i deres hus.
-lyside Jamen så er den eneste løsning vel at vise de fremmede katte loven, og sætte sig ned og gennemgå den med dem, paragraf for paragraf, så de kan forstå det.
Nej pjat. Kan hun ikke tale med ejerne af kattene? Er den gode snak over hækken blevet afskaffet?
Det er vel en form for uorden, eller hvad sådan noget hedder. Jeg kender een hvis hund var løbet væk, og da ringede finderen, en haveejer som var rimlig grum over at have en pissende hanhund i din fine rosenhave :), til politiet.
Så kunne hunden afhentes der efter en periode, jeg ved egentlig ikke hvorfor politiet skulle have hunden i en periode, men det skulle de. -shhhh
det tror jeg ikke hun har prøvet. men her i helsingør vil politiet helst sidde på deres flade. da vi for noget tid siden ringede ang nogle unge der syntes de skulle holde fest for åbne døre med råbende mennesker på en tirsdag og vi flere gange hjavde bedt dem dæmpe sig, sagde de bare at det kunne de ikke tage sig af.
Anika: Selvom din svigermor mener, kattene kun er i hendes have, så synes jeg det lyder for godt til at være sandt.
Kan man ikke sprøjte vand på de katte? Vi har også fremmede katte rendende. Ret generende nu vores egen er hegnet inde. En kat forsøgte at komme ind og hang fast i hegnet… Det var ikke sjovt.
Hvis hun ikke har prøvet at ringe til politiet, kan man vel ikke sige at de har prøvet alt. Det samme kan siges, hvis din svigermor ikke kan siges imod.
At begynde på selvtægt af den ene eller anden slags, er jeg så bare ikke typen som tror på kan bringe nogen kontruktiv løsning. Ring til politiet, eller hegn haven ind. Jeg ved ikke hvad det er for en dyrlæge som er i kvarteret, som vil opbevare katte, hvis de irriterer hans kunder. Kattene er jo ikke uden ejere, og de er ikke vildkatte som skal formidles videre. Hvorfor dog trække dyrlægen med ind i en nabostrid, når det er politiets opgave at løse den slags.
Det med at kaste en spand vandt på kattene er måske lidt hårdt, men tror nu ikke de tager skade… Hellere det end at sparke dem.
Ved der er folk der sparker katte og kaster sten efter dem. F.x. kaster min mormors mand sten efter katte. Forstår på en måde, da de jo er ældre mennesker, der sidder i køkkenvinduet og kigger på fugle, de fordre. Så det da også træls, når en kat hopper op på fuglebrættet…
Vores ene kat sked i naboens roser. Bad dem sprøjte vand på dem. Endvidere blev der lagt kaffegrums ud. Det hjalp først da de fik hund… Nu er der jo ingen problemer med vores, da de er inde i løbegården.
altså jeg siger jeres råd videre. men kan jo ikke gøre mere, kan ikke tvinge hende til noget. hun har dog lovet mig at de selvfølgelig ikke vil gøre kattende ondt. hvilket jeg priser mig lykkelig for. min kæreste har det der hedder hard ball gevær. de sagde de gerne ville låne den ene skyder da jeg spurgte til hvad sagde hendes mand at det var til at skyde efter de fremmede katte, hvorefter jeg sagde til kæresten at den skulle han ikke låne dem. derefter prøvede jeg at forklare dem, hvordan de ikke ville have det hvis der var nogen der skød efter deres katte. og om de ikke syntes det var synd for kattende. det vil jeg ikke være indblandet i at de har muligheden for at gøre, derfor skulle de ikke låne noget af kærestens hardball.