Fremmede mand i vores hus i nat!

Jeg er i chok!!! :yikes: Og har det ret skidt! :S

Vi har haft en fremmede mand (indbrudstyv) i vores hus i nat! Vi låser ALTID døren, men i aftes har vi glemt det. Og hvad er chance for vi får “indbrud” samme aften, ja jeg vil sige lige 0, men det skete! :S
Jeg er nødt til at få dette på skrift, jeg fatter det simpelthen ikke…

… Jeg går i seng ca. 1:20 og ligger og ser TV, slukker ca. kvart i 2. Kort efter hører jeg en masse larm, men tænker det er en af kattene som skulle ligge på noget af alt det som står fremme nu vi har tømt soveværelse og gang, så kælder og stue er proppet. Hører ikke lige mere så tænker alt er fint, gider ikke stå op. Men så hører jeg vidst nok døren til min mors soveværelse tror jeg, og en liste. Jeg tænker min mor har hørt det også og ser hvad de har lavet. Jeg ser et mobil lys og undrer mig. Hvisker vidst nok noget med: “Mor var der noget”, men intet svar. Undrer mig. Vælger at “fake” hoste så hun ved jeg er vågen så jeg ikke giver hende et kæmpe chok. Så er det at jeg hører en MASSE larm i gangen, jeg flår dynen af og løber ud i gangen. Når at tænke om min far er kommet forbi og alligevel har nøgle og den er helt gal med ham, om han ha fået endnu et leverchok af en art og er helt fra den og ikke aner hvem han er eller hvor han er. Jeg når også at tænke om der er sket noget med min mor, om hun kan have fået en hjerneblødning er forvirret og faldet om i gangen. Da jeg ingen ser tjekker jeg soveværelset og ser hun ligger i sengen. Og SÅ er det jeg går i endnu mere panik. Jeg flår døren op og råber og skriger. Kæresten vågner flyver ud af sengen og løber ud af døren i håb om at fange denne idiot! MIn mor kommer chokeret ud. - Kæresten er løbet afsted og en ung gut kommer gående ned mod vores hus, jeg tænker det er pudsigt og det er ham. Han siger han så en løbe hurtigt op af vejen og en mand uden tøj efter ham, mere ved han ikke og han har ikke noget med det at gøre. Først tænker jeg det er ham, men han er så fuld at han ikke kan gå lige. Han ville ALDRIG være kommet SÅ hurtigt ud af huset og afsted. Han løb fandeme hurtigt!!

Vi kan ikke finde kattene mens kæresten er løbet. Gismo finder vi først i kælderen meget sræmt. - Dimond finder kæresten under vores seng. Amidale er bare ikke til at finde. Vi kalder inde og ude. Heldigvis finder Gismo hende faktis. Hun var bag den ene sofa hvor vi ellers synes vi havde kigget. Hun savler og halser. Ud vi får hende, jeg sidder med hende i ca. 10 min og hun stopper med at savle.

Gismo er umiddelbart sig selv og rolig nu, men Diamond er nervøs og lister rund. Amidale er den som er mest bange. Hun kryber, gemmer sig og farer afsted ved den mindste lyd.
Hvor jeg forstår dem!

Jeg håber de imorgen, eller rettere senere idag bliver lidt roligere. Men ét er sikkert, nu er Amidale rigtig bange for døren. Hun har aldrig været vild med når der blev banket på, men puha’, det bliver nok ikke nemt frem over med hende…

FØJ DET ER KLAMT DET HER!

Hvor var det dejligt at få det ned på skrift, nu jeg alligevel ikke kan sove…

:kram:

Det var da en meget ubehagelig oplevelse, men hovedsagen er, at der ikke er sket noget med hverken jer eller kattene.

:kram:

der er ikke noget så modbydeligt som at få invaderet sin privatsfære

:kram: det lyder ubehageligt
Godt der ikke skete noget med jer og kattene. Jeg håber kattene snart falder til ro igen

Puha en grimmer oplevelse :uha:… stakkels jer og mislingerne… :brist:

Jeg håber i snart er ok igen… kram til jer alle :hjerte:

Det er bare så ulækkert sådan noget. Stakkels jer :kram:

Føj for en grim oplevelse :frowning:

:kram:

Åh, hvor jeg dog føler med jer alle, Kamilla!

Vi havde en lignende oplevelse for mange år siden… og dét er den virkelige grund til at vores hunde galper som sindssyge, lige så snart at nogen går ind gennem vores havelåge! En normalbegavet tyv vil aldrig gå ind i et hus med hunde… og jeg vil aldrig nogensinde igen opleve at vågne ved at der står en fremmed mand i mit soveværelse!!!

Jeg håber at I alle kommer jer forholdsvist hurtogt ovenpå dette… det er så rædsomt at føle sig utryg i sit eget hjem!

-kramer

Modbydelig oplevelse :frowning:

Det er faktisk blevet mere og mere populært at bryde ind hos folk når de sover, der er rigtig mange sager om den slags efterhånden.

Mangler der noget, har han/de taget noget?? Hvis de har, så er det ikke sikkert forsikringen vil dække pga i har glemt at låse døren. Og sagen bliver derfor en sag om ulovlig indtrængen, og ikke en sag om indbrud som ‘normalt’…

Godt i alle sammen har det godt efter omstændighederne, men den slags kan godt tage tid at få rystet af sig, så hold lige øje med om dit reaktionsmønster ændre sig den kommende tid - måske får du brug for en professionel hånd til at komme videre.

Ej sikke da en grim oplevelse :frowning:
Håber at både I og misserne snart kommer jer over chokket :trøste:

Jeg får det helt dårligt af at læse dit indlæg, så jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvor slemt det må have været for jer :frowning:

Sikke en forfærdelig oplevelse, Camilla! Hvordan går det med dig nu? Og med de andre beboere? Og selvfølgelig ikke mindst kattene. Hvor er det synd, at de små kræ er blevet skræmt :trøste:

Jeg er sikker på, det var en god idé at skrive det ned. Det hjælper også altid mig. Så du skal bare skrive løs herinde, hvis du har brug for det!

:kram:

Pyha. Jeg var ude for noget lignende i 1997 og det føles som i går da jeg læste dit indlæg. Det er rigtig grimt men jeg håber at i sammen kan snakke rigtig meget om det så du kan se fremad igen.

Stakkels, stakkels jer allesammen! :trøste:

Gys en grim oplevelse I har været ude for, håber I får snakket den grimme oplevelse igennem og at I ikke har lidt for meget overlast. Det er nok noget der vil sidde i Jer et stykke tid. Stakkels katte, men godt at de ikke løb væk.

:trøste::trøste:

Hvis Tyven har haft held med at stjæle noget for Jer og I har en familieforsikring så vil der være dækning selvom I har glemt at låse døren. Der er så ikke tale om indbrud. Men der kan være tale om Ran.

Ran er tyveri af genstande i sikredes (Jer) umiddelbare nærhed under forudsætning af, at tyveriet blev bemærket i gerningsøjeblikket, og der blev gjort anskrig (som du gjorde da du råbte/skreg).

Forsikringen dækker: (eksempel fra Tyg Forsikring)

Maksimum 25.800 kr. pr. forsikringsbegivenhed. Ved penge og værdigenstande dog 17.300 kr.

Mange tror fejlagtigt, at fordi man har glemt at låse sin dør, så dækker forsikringen ikke - men det gør den alligevel, men på andre vilkår, alt efter begivenheden :slight_smile: I Jeres tilfælde vil dækningen være ved Ran da I “greb” tyven i Jeres hjem.

Takker for alle jeres kommentarer!

Kattene har det efter “omstændighederne” godt. Amidale ser ud til at være den eneste som stadig er noget trykket. Hun har været på værelset i går “nat” og jeg fik hende ned for 30 min. siden, og fik lidt mad i hende. Hun lytter stadig konstant når der er det mindste. Men håber det snart er ovre.

Vi var så “heldige” at ham som åbenbart ville besøge lige os, lukkede døren da han gik ind og ud. Det undre mig stadig. Men ok, nok logisk nok. Når han går ind for det måske ikke skal ses der er fremmede. Og på vej ud nok for at stoppe os da jeg fløj afsted og kæresten kort efter. Og stakkels ham, han løb afsted kun i bokseshorts og uden sko, så hans fødder gør HAMMER nas, vabler og blodansamlinger har han fået raget til sig. :frowning:

Vi har ikke fået stjålet noget, det nåede han ikke. Han var her ikke længe, men alligevel længe nok. - Han nåede ikke længere end vores helt tomme gang, og nåede at lyse med sin mobil ned mod vores kælder. Før end han stormede ud. Lød som om han faldt i gangen. - Men hold da op, må godt nok have været en ung frisk gut. For sikke han kunne løbe og var hurtig!

Om jeg fatter vi denne ene gang kunne glemme at låse døren. Skidt gjort! :frowning: Og så sker det lige idag. - Jeg har undret mig en del over hvorfor lige vores hus? =/

Jeg kan ikke finde ud af om man skal banke på hos nærmeste naboer på vejen. Et eller andet sted ville jeg nok selv gerne vide det hvis det var sket for andre, men så alligevel måske ikke? - Jeg må se hvad jeg gør…

Jeg ville nok smide en seddel i postkaserne på vejen om at i har haft indbrud, så de skal være på vagt.

Ja det er en idé - Det der er svært er at nogle vil sætte pris på det, og andre måske blive skræmte. - Men ja en seddel i postkassen er nok en god idé.