Fundet i indkøbsvogn

Lille hunkilling på ca. tre uger er fundet i en indkøbsvogn ved Bilka Viborg. Hvilke mennesker kan dog få sig selv til at “smide” en killing der.

Efter at have fundet killingen ringede chefen straks til mig, og spurgte hvad de skulle gøre. Vi kunne ikke på det tidspunkt finde hverken nr. til hittekilling eller dyrernes beskyttelse, da der ikke er adgang til internettet, udover krak.dk -
Så jeg kørte hjem med killingen, bor to huse fra kredsformanden for DB i Karup, fik snakket med hende. Aftalte at jeg passer killingen til hun er 12 uger, flasker hende op.

Min egen hunkat, har været henne og slikke lidt på hende, så hun er godkendt.

Lige nu ligger hun trykt og godt ved siden af Jannik (min kæreste). Og hun vil bare ikke flytte sig.

Hvor bliver jeg ked af det når folk er modbydelige :ked:
Det er vel nok dejligt du har taget dig af hende :kram:
Så vil jeg da glæde mig til billeder :smiley:

Jeg vil ikke skrive, hvad jeg synes om de mennesker, der kan gøre sådan … men det mener jeg altså :lynogtorden: :argh:

Godt, tog tog affære, og held og lykke med den lille Bilka (hun kan næsten ikke hedde andet).

Der kommer billeder når jeg har fået sat batterier i mit digicam :S

Lige et hurtigt spørgsmål - kan ikke få hende til at “lave”, har fået afvide jeg bare skal gnubbe hende lidt på maven, men har nu forsøgt længe og der kommer intet… Min kære mormis plejer jo at ordne hendes egne på det punkt.

Spørgsmålet er jo om hun trænger endnu? Hvis hun ikke har fået mad i et stykke tid og det hun har fået hos dig ikke er passeret endnu?

Men ellers er der en vejledning på www.hittekilling.dk så vidt jeg lige husker :slight_smile:

Ja det er jo det, hendes mave er bare ekstremt hård…
Hun har lige fået sin ormekur.

[quote=Henriette;430028]Der kommer billeder når jeg har fået sat batterier i mit digicam :S

Lige et hurtigt spørgsmål - kan ikke få hende til at “lave”, har fået afvide jeg bare skal gnubbe hende lidt på maven, men har nu forsøgt længe og der kommer intet… Min kære mormis plejer jo at ordne hendes egne på det punkt.[/quote]
Det kan jo være, hun slet ikke har noget, hun skal af med, hvis hun har ligget længe i indkøbsvognen.

Ellers brug en fugtig engangsklud af skumgummi (minder om en kattetunge) og start med forsigtigt at gnide hendes mave oppefra og ned. Tør hende derefter med kluden på numsehullet.

Hvis hendes afføring viser sig at være hård, kan du give hende ca. 4 dråber hvid parafinolie - ikke anden olie.

Hvor får jeg fat i sådan en olie hvis det er?

[quote=Mega;430023]Jeg vil ikke skrive, hvad jeg synes om de mennesker, der kan gøre sådan … men det mener jeg altså :lynogtorden: :argh:

Godt, tog tog affære, og held og lykke med den lille Bilka (hun kan næsten ikke hedde andet).[/quote]

Hehe, ja jeg tænkte også på at kalde hende Bilka, men vil det ikke lyde underligt at stå og kalde på Bilka? Har også overvejet Lucky - Har tænkt mig i morgen at hænge en seddel op inde ved kontoret og spørge mine medarbejdere om navne :slight_smile:

Du kan købe parafinolie på apoteket, - - evt. håndkøbsudsalg , - – nok også i Matas

Cats og Conni

Her er lige lidt billeder af hende… Navnet vil bestemmes i løbet af weekenden

Er der nogle forslag er de meget velkomne

[quote=Henriette;430044]Her er lige lidt billeder af hende… Navnet vil bestemmes i løbet af weekenden

Er der nogle forslag er de meget velkomne

[/quote]

Søde lille missebarn :-). Men hun er nu mere end tre uger …Er jeg GANSKE sikker på …Jeg mener hun skal tilbydes noget fast føde osse, og så snart hun begynder at spise selv, så skal hun ha’ en bakke med sand stående.

Hvad vejer hun ?

Har allerede stilt en killingebakke med havregryn i :smiley:
Hun har spist lidt af killingefoderet opblødt i vand, og så har hun fået mælkeerstatning i skål, ikke tale om hun vil have i flaske.
Min køkkenvægt siger ca. 700gram - dem fra DB der siger tre uger, jeg vil mene fire… Men er ikke helt inde i det endnu, har kun fået et kuld killinger og så haft 5 plejekillinger - 6 med hende her

[quote=Henriette;430047]Har allerede stilt en killingebakke med havregryn i :smiley:
Hun har spist lidt af killingefoderet opblødt i vand, og så har du fået mælkeerstatning i skål, ikke tale om hun vil have i flaske.
Min køkkenvægt siger ca. 700gram - dem fra DB der siger tre uger, jeg vil mene fire… Men er ikke helt inde i det endnu, har kun fået et kuld killinger og så haft 5 plejekillinger - 6 med hende her[/quote]

Hun har allerede hendes blivende øjenfarve, så jeg vil tro hun er mindst 7 uger, og jeg hælder mere til at hun nærmere er 8 - 9 uger. Efter vægten at dømme burde hun være omkring 7 uger, men hvis hun har været forsømt og ikke fået mad i længere tid så kan hun sagtens være en uge eller to ældre.

Hvis hun ikke vil ha’ flaske så lad hende blive fri for det, hun skal bare ha’ noget mad med modermælkserstatning blandet i …For at være sikker på, at hun får væske nok vil jeg anbefale dig at give hende noget vådmad, kogt kylling og fisk blandet med mælkeerstatning, og når hendes mave er iorden, så osse gerne noget fed oksefars med mælkeerstatning. Efter min mening er hun for lille til at kunne klare sig med udlukkende tørfoder.

Jeg skød hende til at være 5-6 uger da jeg lige så hende, men DB sagde max 4… Så ved ikke helt.
Har ikke lige noget fisk eller kylling i dag… Men køber da noget når jeg lige kan, ellers har jeg vådkost til killinger fra RC og whiskas…

Man kan sagtens hedde Bilka…bare se øverst på siden her: http://www.joyofliving.dk/huskatte.htm

Hun er for øvrigt også fundet foran en Bilka, deraf navnet - og hun er en af mine favoritburnaboer igennem tiden :inlove:

[quote=Gizzemissen;430051]Man kan sagtens hedde Bilka…bare se øverst på siden her: http://www.joyofliving.dk/huskatte.htm

Hun er for øvrigt også fundet foran en Bilka, deraf navnet - og hun er en af mine favoritburnaboer igennem tiden :inlove:[/quote]

Vildt… Jamen det vil da komme som nr. 1 på listen over navne :smiley:

Hvis hun vejer 700g så er jeg helt sikker på hun er mere end 4 uger. Så sørg for at give hende noget godt vådmad som Alice siger. hun ser umiddelbart ud til at være på alder med mine hittere og de var helt sikkert 7 uger da jeg tog dem ind (dem der havde observeret dem fra start var i tvivl om de var 7 eller 8 uger). Så prøv at se om hun ikke finder ud af det med bakken selv. Der skal selvfølgelig komme noget ud, men i den alder behøver du ikke hjælpe den - mine hittere klarede i hvert fald alt selv.

forresten er hun helt vildt kær :wehuu:

[quote=Henriette;430050]Jeg skød hende til at være 5-6 uger da jeg lige så hende, men DB sagde max 4… Så ved ikke helt.
Har ikke lige noget fisk eller kylling i dag… Men køber da noget når jeg lige kan, ellers har jeg vådkost til killinger fra RC og whiskas…[/quote]

Har DB set hende ? …Hun er med ‘garanti’ ihvertilfælde 7 uger. Killinger på 5 - 6 uger har ikke deres blivende øjenfarve, i den alder har de som regel en mellemting mellem de killinge blå øjne og den blivende farve…

Vådmad fra RC og Whiskas er udmærket …Det fra RC er klart det bedste, bland noget mælkeerstatning i, og mos det med en gaffel, når hun har spist så sæt hende op i bakken …Tag evt. hendes ene forben og lav gravebevægelse med det, så tror jeg hun fatter budskabet :slight_smile:

Og klart hun er da en lille Miss Bilka …Bilka burde iøvrigt sponsorere noget vådmad til hende :slight_smile:

Synes hun virker så lille, i forholde til mine to plejekillinger på mellem 8-9 uger. Spinde kan hun i hvert fald…

DB har set hende. Kredsformanden for dette område bor to husstande fra mig. Også dem jeg har de to andre killinger for…

Bilka har givet mig 7 timers fri med løn i dag :slight_smile: Hvilket jeg synes er meget pænt, da det overhovedet ikke ligner dem…