Fundet i indkøbsvogn

Har tre hitter, og skyder hende også til noget ældre end 4 uger. Mit bud er 7-8 uger ca. :slight_smile: Baseret på udseende, øjenfarve og vægt :slight_smile:

Hun er dejlige :iloveyou:
Hun er helt sikkert mere end 3 uger, og Bilka er et super navn syntes jeg.

Tror da vidst hun snart skal af med noget… Synes hun begynder at prutte lidt… Hun sidder oppe ved mig da hun har set sig lidt hidsig på Furia, hunkilling…
Sød er hun, og hun elsker Jannik… Hun må bare ikke sidde ved ham mens han spiller, hun forsøger nemlig at fange hans mand på skærmen :tihi:

Hvor er hun aldeles bedårende - det blik går da lige i hjertet på èn.

:wehuu::wehuu::wehuu:

Godt du tager dig af lille frk. Bilka, nu er hun i gode hænder.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Helt enig…bare øjenfarven fortæller at killingen er så gammel og ligeledes vægten på killingen…og killingen er sikkert selv kravlet i indkøbsvognen, altså en vildkilling
;-)))

Og den bør slet ikke have problemer med at spise selv og ligeledes heller ikke med at komme af med noget i den anden ende.

Måske man også skulle lede efter evt. kuldsøskende og killingens mor

I øvrigt endnu en årsag til ikke at tage for gode varer hvad DB udtaler sig om ;-))))

[quote=Felis;430103]Helt enig…bare øjenfarven fortæller at killingen er så gammel og ligeledes vægten på killingen…og killingen er sikkert selv kravlet i indkøbsvognen, altså en vildkilling
;-)))[/quote]

Killingen sad i en lille kasse i indkøbsvognen

Ja okay…det ser så lidt mistænkeligt ud…

Hvor godt, at der er ved at komme gang i lillemissens mave :thumbup:
Mht navn, evt. kan du jo lege med stavelserne og afledninger:
Bilka er ejet af Dansk Supermarked, så hun kunne hedde DaSu, eller Kabil f eks.
Flyt om på bogstaverne: Aklib, Blika etc.
Hun blev fundet i en vogn, der sikkert har et mærke eller en producent. Bilka gav dig dagen fri, så Fribilak (Fri Bilka), Affribilak (Fri af Bilka) etc etc :slight_smile:

Kan vægten ikke have noget at gøre med hendes utrolig opspillede mave? Den passer slet ikke til hendes lille krop. Skal lige siges de billeder der er på tidligere er taget tæt på. Kan slet ikke få det til at passe med at hun er 7-8 uger. Hun er så meget mindre end mine andre to plejekillinger som er 8-9 uger nu.

Miss Bilka - navn indtil videre
Undskylder lige for kattegrusset på billederne…

[quote=MiSi;430116]Hvor godt, at der er ved at komme gang i lillemissens mave :thumbup:
Mht navn, evt. kan du jo lege med stavelserne og afledninger:
Bilka er ejet af Dansk Supermarked, så hun kunne hedde DaSu, eller Kabil f eks.
Flyt om på bogstaverne: Aklib, Blika etc.
Hun blev fundet i en vogn, der sikkert har et mærke eller en producent. Bilka gav dig dagen fri, så Fribilak (Fri Bilka), Affribilak (Fri af Bilka) etc etc :)[/quote]

Ganske morsomt at læse, lige hvad min dag trængte til :tihi:

hvor er hun da bare så superskøn:wehuu::wehuu:
godt hun blev fundet og nu er i trygge hænder, området omkring bilka i viborg er da absolut ikke et rart sted for små mislinger

[quote=Johnny;430122]hvor er hun da bare så superskøn:wehuu::wehuu:
godt hun blev fundet og nu er i trygge hænder, området omkring bilka i viborg er da absolut ikke et rart sted for små mislinger[/quote]

Kan ikke være mere enig

[quote=Henriette;430119]Kan vægten ikke have noget at gøre med hendes utrolig opspillede mave? Den passer slet ikke til hendes lille krop. Skal lige siges de billeder der er på tidligere er taget tæt på. Kan slet ikke få det til at passe med at hun er 7-8 uger. Hun er så meget mindre end mine andre to plejekillinger som er 8-9 uger nu.

Miss Bilka - navn indtil videre
Undskylder lige for kattegrusset på billederne…

[/quote]

Jeg er ret overbevist om at hun er mindst 7 uger …At hendes mave er udspilet tyder på orm, og de øger ikke vægten. Hun kan jo være killing af små forældre ?. Som ledetråd siger man jo at en killings vægt svarer i gram til antal uger ( 700 gram = 7 uger ) og klart nogen så er lidt mindre/størrer end andre …Men en killing som sikkert kun har haft mormis til at sørge for sig, tror jeg næppe vejer over det normale ? ( hvis hun kun er 4 - 5 uger, ville hun ikke veje mere end 400-500 gram ). Jeg har lige kikket mine killingebilleder igennem, og mine killinger har ikke tilnærmelsesvis deres blivende øjenfarve når de er 5 - 6 uger.

Du må osse huske på, at killinger i den alder er i rivende udvikling, bare vent om 14 dage er hun MEGET størrer - 14 dage gør en stor størrelses forskel i den alder :slight_smile:

[quote=Henriette;430119]Kan vægten ikke have noget at gøre med hendes utrolig opspillede mave? Den passer slet ikke til hendes lille krop. Skal lige siges de billeder der er på tidligere er taget tæt på. Kan slet ikke få det til at passe med at hun er 7-8 uger. Hun er så meget mindre end mine andre to plejekillinger som er 8-9 uger nu.

Miss Bilka - navn indtil videre
Undskylder lige for kattegrusset på billederne…

[/quote]

Udspilet mave betyder oftest orm - hvis den er (mere eller mindre) konstant.
Og det er ikke størrelsen på billederne, det er hvor killinge-agtig hun er, samt især øjenfarven.
Killinger vejer ca. 100 gram ved fødslen, og skal tage ca. 100 gram på pr. uge, så at hun vejer 700 gram umuliggør i hvert fald at hun er yngre end 5 uger :slight_smile:
I øvrigt har katte jo forskellige størrelser, også som killinger :slight_smile: Jeg så i denne uge to kuld killinger med to ugers forskel, der var 50-100 grams vægt forskel på dem, da det ældste kuld var betydeligt mindre end det yngste kuld i forhold til alderen (det ældste kuld dog størst), derfor er alderen stadig forskellig, og især deres udvikling er :slight_smile:

Billedet her viser en underernæret killing, ca. 10 uger og ca. 700 gram

Skyndte mig også hen til dyrlægen efter arbejde, kom lige 2min før lukketid. Så hun har fået sin ormekur.

Virker bare underligt at DB siger hun er max 4 uger gammel…

Og kan sagtens følge jer… 100grams “reglen” kender jeg også godt

mmm…her ser du en 7-8 ugers Freja i forhold til en dåsetun, kunne ikke lige finde andre billeder med noget hvor man kan sammenligne

Sikke i kan overbevise… Så hun er lige blevet en mdr ældre siden DB kiggede på hende haha, burde de egentlig ikke have styr på det?

Tror jeg vil gå ned i sengen til hende, og putte, så kommer de andre sikkert også som de plejer :smiley:

[quote=Henriette;430150]Skyndte mig også hen til dyrlægen efter arbejde, kom lige 2min før lukketid. Så hun har fået sin ormekur.

Virker bare underligt at DB siger hun er max 4 uger gammel…

Og kan sagtens følge jer… 100grams “reglen” kender jeg også godt[/quote]

Det er absolut ikke første gang, og bliver nok heller ikke sidste gang at DB siger noget forfærdelig sludder :(. Det undrer mig at de kan lukke sådan noget ud, men nu er forældreløse killinger jo heller ikke der de gør deres største indsats, kan man vist rolig påstå !

Din lille Miss Bilka har slet ikke det der babylook, som de har når de er omkring 4 - 5 uger …Se øjnene, se hvordan ørene sidder osv osv.

Kom lige i tanke om nogle europé billeder, jeg har taget.

Tre uger gammel

2 dage fra at være 5 uger

En månede

(Det er tre forskellige killinger)

Mine vildmissekillinger havde skiftet øjenfarve, da de var 5 uger, og jeg ved, hvornår de blev født!
De er her 5 uger (håber, I kan se øjenfarven på den sorte)