Fundet ved Lindholmparken Århus

Min datter har i nat fundet denne skønne hanmisser ved busstopstedet ved Lindholmparken i Århus. Han rendte forvirret rundt og var ved at blive kørt over flere gange, - først af bussen og siden af bilerne. Han ligner en stor killing på 6-8 mdr, er ualmindelig tam og kælen og ikke neutraliseret. Hun har taget ham med hjem og han har konsumeret hele hendes køleskab, - var meget sulten. Hun fortæller, at han må være indekat, - kunne slet ikke finde ud af at være ude på fri fod. Vi har kigget Kattens værn, Dyrenes beskyttelse m.m. og tilsyneladende har ingen efterlyst ham. Hun sætter selvfølgelig sedler op m.m., hvad gør vi hvis ingen vil kendes ved ham? Internat?
Er der nogen af jer, der kan fortælle om der er noget racekat i ham? Han ligner ikke helt en almindelig huskat, synes jeg.

Han bærer tydeligvis maske, så der er noget race i ham, men hvad lige er svært at sige, da hans hale ser noget busket ud, men resten af kroppen ser korthåret ud :slight_smile:

Hvor ser han skøn ud. Håber han kommer hjem igen.

Har I tjekket om han er chippet?

Hvordan kan hun tjekke det? Hun kan ikke mærke noget i ørene og han er heller ikke neutraliseret. Hvor gammel skyder I ham til at være? Mie, min datter, er allerede helt foresket i ham (til trods for at han har overtisset hendes dyner - kunne ikke få kattegrus kl. 3 i nat:-/)

Chippen sider ofte i nakken, men det skal en vet scanne efter, den kan være svær at mærke og finde.
Alder er lettest at vurdere udfra vægt, så, hvad vejer han? :slight_smile:

I kan også fremlyse ham de steder I har søgt ham efterlyst, og jeg tror faktisk de måske også har scanner til at tjekke for chip :slight_smile: Ring og spørg :slight_smile:

Hun har ingen vægt, så det ved jeg desværre ikke:-( Kan se at Kattens værn ikke har internat i Århus, nogen af jer der ved, hvilke muligheder der er i Århus?

http://www.ddaa.dk/

Her er noget i Århus… Google er din ven :wink:
Jeg kender ikke noget i området, da jeg er fra Aalborg egnen :slight_smile:

Tingskoven Dyreinternat, det er godt nok helt ude i Tranbjerg, jeg ved ikke om din datter har bil. Der kører bus derud, men det er omtrent så langt i den anden ende af byen som det kan være…

Prøv at høre henne ved Skejby Dyrlæge om de kender ham, eller måske har en efterlysning af ham, jeg ser tit folk efterlyse deres bortkomne dyr derhenne. (det er ca 10 minutter fra Lindholmparken, ved Føtex :))

Inge derhenne kan også tjekke for chip. (og hun ELSKER gammeldags siamesere som den her MEST ligner (i al fald er der siam i den…) Jeg ville ta’ den derhen og spørge hvad hun ville foreslå :muhaha: hun ku’ finde på selv at beholde ham :wink:

Jeg bor næsten lige ved siden af Lindholmparken, men jeg har desværre rygende travlt i morgen (fødselsdag herhjemme) - men jeg har da f. eks. en lille transportkasse hvis din datter mangler en.

Det KUNNE være en fra de blokke på Nydamsvej/Vorregårds allé der er sluppet ud… Der må man ikke ha’ kat, så måske ejeren er lidt nervøs for at hænge efterlysninger ud alle steder? Bare en tanke…

Synes mere det ligner noget bimse :slight_smile: efter halen at dømme :wink:

og de hvide sokker :slight_smile:

ah jeg havde ikke lige set fusserne. Du har ret der er muligvis bimse i den. Men SÅ busket synes jeg nu heller ikke halen er. Nå, sød ser den ud, uanset hvad den er “lavet” af :slight_smile: jeg håber da snart den finder sin ejer igen :slight_smile:

Jep, og bliver mærket og snittet :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;979760]Tingskoven Dyreinternat, det er godt nok helt ude i Tranbjerg, jeg ved ikke om din datter har bil. Der kører bus derud, men det er omtrent så langt i den anden ende af byen som det kan være…

Prøv at høre henne ved Skejby Dyrlæge om de kender ham, eller måske har en efterlysning af ham, jeg ser tit folk efterlyse deres bortkomne dyr derhenne. (det er ca 10 minutter fra Lindholmparken, ved Føtex :))

Inge derhenne kan også tjekke for chip. (og hun ELSKER gammeldags siamesere som den her MEST ligner (i al fald er der siam i den…) Jeg ville ta’ den derhen og spørge hvad hun ville foreslå :muhaha: hun ku’ finde på selv at beholde ham :wink:

Jeg bor næsten lige ved siden af Lindholmparken, men jeg har desværre rygende travlt i morgen (fødselsdag herhjemme) - men jeg har da f. eks. en lille transportkasse hvis din datter mangler en.

Det KUNNE være en fra de blokke på Nydamsvej/Vorregårds allé der er sluppet ud… Der må man ikke ha’ kat, så måske ejeren er lidt nervøs for at hænge efterlysninger ud alle steder? Bare en tanke…[/QUOTE]

Tak for råd. Har lige snakket med min datter. I eftermiddag fremlyser vi ham, hvor det er muligt. Har vi ikke hørt noget inden i morgen, vil hun meget gerne låne din transportkasse, så han kan blive tjekket for chip ved dyrlægerne. Må hun ringe til dig i morgen? Hun har desværre ikke bil, men der går vel busser derud. Hun er helt forelsket i missedrengen, - han er skøn, helt tryg og super kælen. Han må høre til et sted! Kan bare ikke helt forstå hvad han laver ved en stor vej. Forhåbentligt et hændeligt uheld!

Håber i finder hans ejer (ellers lyder det som om han måske har en ny ejer (i din datter) :stuck_out_tongue: … godt at hun tog ham med han hjem ! et klap på skulderen til hende ! :thumbup:

Ja, der går bus derud. Jeg har dyrlæge derude, og bor i Egå, og så er turen heller ikke værre :slight_smile: Kig på rejseplanen, hvis det er:)

Hun ville elske at beholde ham (er vel lidt ‘skadet’ af sin opvækst :)) Problemet er, at hun ikke må have kat hvor hun bor (skjuler ham…)

OSSE det, ja. Tænkt at nogen vil ha’ en fertil hankat indenfor… :tihi:

OSSE det, ja. Tænkt at nogen vil ha’ en fertil hankat indenfor… :tihi: