Fy mis ! sjove navne?

Hehe ja kunne virkelig ikke finde på en bedre overskrift :ups:

Men hvis jeres katte laver ballade får de så et andet navn ? :stuck_out_tongue:

Fiona gør, og det er stressmis! Det passer så godt og er nemt og hurtigt at sige :stuck_out_tongue: Ellers er det ballademis! Ikke særligt kreavitivt, men det bliver også brugt flittigt -høhø

Vegas har ikke været her så længe, så det er bare fy mis. Men med tiden kommer der sikkert også et navn til ham -høhø

Så kom med jeres sjove navne når misserne laver ballade -høhø

Tja, her er det vel nærmest omvendt. Vores katte bliver næsten altid kun kaldt kælenavne. Undtagen når de laver ballade - så plejer det at være deres rigtige navne, der flyver ud af munden på os :slight_smile:

/Flemming

Ja jeg bruger bissemis. Hvis jeg bliver rigtig gal er han en møgkat. Han var en møgkat igår :frowning: Der skældte jeg ham ud, højt. Det kan han ikke lide. Lidt senere kom han så og sagde undskyld og så har vi puttet hele natten under dynen.

Så nu er det med blød stemme at han er min egen lille bissemis :slight_smile:

Her i huset er det kælenavne til daglig, men de rigtige navne, hvis de laver ulykker, men mine velopdragne katte laver næsten aldrig ulykker, siger de. Sker det der falder en blomst ned, så har de så travlt med at skyde skylden på hinanden, at jeg aldrig finder ud af hvem det er:):slight_smile:
Men når der skal nusses og kæles så har de mange navne.
Hans Otto hedder: Hr Lavben, Røde, fars lille kamel (Otto går næsten altid pasgang)
Leopold hedder: Plet,Prik,Polsen, Pollemus.
Lilli hedder altid Lillepigen og mors sorte missepige.
Pippi hedder Pips, Pipper, Pipipigen.
Xena bliver bare kaldt Bette Røv
Pussimor hedder Pus, Pusse.
Pølse bliver kaldt Pulle.
Og så hedder de en hel masse mere, men så bliver jeg aldrig færdig med at skrive.
Knus Elin

Egentlig bruger jeg ikke kattenes navne, når de skal stoppes i utyskestreger…
Det virker så meget bedre med et højt brøl eller HEYYYY, STOP… :smiley:

Ja enten bliver deres navne råbt HØJT eller også bliver de kaldt Prut eller Fis :tihi:

-høhø-høhø-høhø

Kommer an på om det er mig eller min kæreste der irettesætter… Hvis det er mig, så er det bisse-mis, er det min kæreste så er det NYN’NE

Jeg plejer gerne at bruge deres rigtige navn når de laver unoder efterfulgt at “din bisse mis”. Men ellers til daglig har alle 4 forskelige kælenavne.

upps ramte gentager knappen.

Åh kan slet ikke komme i tanke om alle de navne jeg giver mine katte.

Almindelig hyggehilsner: Bamsebus, prutter, pussebus, bus, tus, bamse, busser, (til Wulfi: ) kattemis, pussepige, missepige, pigemis, mussetus, tussepus

Ved tosseanfald eller ballade: fjollehoved, tossekat, (jep også) ballademis, balladebus

Ved plagen: Skrigehoved, ostemis, tossehoved

Thjae… :tihi:

Tara hedder tit Bellatrix
Nemo hed ofte Draco Malfoy
Nanoq er Lucius Malfoy
Tip hedder MR. Williams!

Maggie?.. Nej da! Hun gør jo aldrig noget! :tihi:
Perserpiger - som hun KRÆVER at blive kaldt pga Birthes tråd om en der lignede… SUK! - sidder dagen lang på silkepuder og gør aldrig noget forkert-høhø

Men hvis hun skulle gøre det en dag så ville jeg kalde hende Mag The Knife… tror jeg :ups:

Når de får skæld ud her hjemme er det oftest enten “lille skid” “fis” “bisse” “bølle” eller “møgbarn” der kommer i brug… Men det er oftest sagt med et grin, for jeg kan da ikke for alvor være sure på mine drenge =)
Når de bare brokker sig, specielt Mau, så er han en “lille tøs” “skrigballon”

Alle hyggenavne kan jeg dælme ikke huske, der er så mange, bla: “basseskat” “Trolle-basse” “Trolle-bølle” “Mau Paw” “bettemus/bettefis” “skat” “skatter” “hyggefis” og mange flere =)

daffy kalder vi tit for den gamle gris/svin, når han sjasker mad ud over køkkengulvet el laver ved siden af bakken.

trixie derimod har alverdens navne
bla
racerkatten
toslingen
gumpetumpe

men vi skælder aldrig på kattene, for det er vores overbevisning at det ikke hjælper et hak og i sidste ende gør det kun ondt værre og kattene fatter alligevel ikke hvorfor vi skælder

[quote=Ann K;110570]Egentlig bruger jeg ikke kattenes navne, når de skal stoppes i utyskestreger…
Det virker så meget bedre med et højt brøl eller HEYYYY, STOP… :D[/quote]

det gør jeg også, som regel et “ØØØØV”, men det er sjovt nok kun Thor der laver ballade herhjemme :rock: Hvis Bella laver noget er det faktisk nok at jeg lige taler til hende á la “Bella det må du da vist ikk” og så stopper hun faktisk :wehuu:

Når der leges og kattene er oppe og kører så hedder de som regel øbber-bøv, tonsere, bøller m.m

Kælenavne er Thor: Trold, kælemis, Trille, snuske (:tihi:) . Mens Bella er bella-mis, fisen, nuser, muser og sveske ( :tihi:)

Mine katte lyder deres navne, så hvis jeg skal bremse en af dem i noget, siger jeg deres navn + hurtigt efter et indædt fyyyyy.
Er det store fælles utyskestreger, går jeg længe og mumler med med sig “modbyyydelige møjkatte. I sku’ skydes hele bundtet” eller noget i den dur.

[quote=Mega;110858]Mine katte lyder deres navne, så hvis jeg skal bremse en af dem i noget, siger jeg deres navn + hurtigt efter et indædt fyyyyy.
Er det store fælles utyskestreger, går jeg længe og mumler med med sig “modbyyydelige møjkatte. [COLOR=red]I sku’ skydes hele bundtet” eller noget i den dur.[/[/COLOR]quote]-LOL-LOL-LOL-LOL Åååhhh hvor jeg dog kender de tanker dog også med ungerne :ups::ups::ups:

Nå de så er super dejlige 5 min efter så fortryder jeg INDERLIGT overhovede at kunne tænke sådan tanker:(

[quote=Mega;110858]Mine katte lyder deres navne, så hvis jeg skal bremse en af dem i noget, siger jeg deres navn + hurtigt efter et indædt fyyyyy.
Er det store fælles utyskestreger, går jeg længe og mumler med med sig “modbyyydelige møjkatte. I sku’ skydes hele bundtet” eller noget i den dur.[/quote]

Det var fisme da dagens bedste grin, hvor ville jeg gerne se det - og ikke mindst høre dig gå rundt og mumle…

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

-engel-engel

HVIS Silke finder på narrestreger - eller er meget-meget uartig, så siger jeg :

FYYYYYYYYYYYYY-FØJ-SKAM-SIG

Dét kan hun ikke lide, så går hun og skuler til mig lidt - men efter lidt tid er hun sikker på, at hun er tilgivet (og det er hun) - så ligger hun storspindende på skødet igen.

:pote::pote::pote:

Når Buster gør noget han ikke må, fx, hopper op på bordet, eller bruger mit sæbebehandlede spisebord som kradsetræ, så siger jeg “Fyyyyy Buster” i en bestemt tone, men han lader som om han ikke hører mig, men lige så snart jeg rejser mig, så stopper han med det han ikke må…

Kælenavne i det daglige er: Snuppi, busse, skat, Hr, og sikkert mange flere;-)