Nu er det jo snart nytår, og allerede nu er der jo godt gang i fyrværkeriet.
Er du en af dem, der køber stort ind og fyrer af for mange penge nytårsaften (og dagene op til)? Eller holder du dig til et par enkelte raketter, der skydes af nytårsaften til midnat? Eller siger det dig måske slet ikke noget?
Jeg må indrømme, at jeg hører til den sidste kategori. Fyrværkeri siger mig INTET! Jo måske, hvis det er professionelt lavet, så det er virkelig spektakulært at kigge på, men de der hjemmebrugsraketter til nytår er mig inderligt ligegyldige. Af samme årsag gider jeg selvfølgelig heller ikke at bruge penge på det. Flemming har det heldigvis på samme måde, så der ryger ingen penge fra vores budget til at gå op i røg nytårsaften. Heldigvis er det jo også gratis at kigge på de andres :høhø: Men som sagt er det ikke noget, jeg går særlig meget op i, og hvis fyrværkeri blev helt afskaffet, så ville det ikke være noget, jeg ville græde over.
Det siger mig absolut intet. Fuldstændig som dig, foretrækker jeg også det proffesionelle og det kan tilgengæld også være rigtig flot.
Paulo pleje at købe et par raketter af den ene grund, at i Frankrig er fyrværkeri ulovligt og det er kun militæret der må affyre. Det gør de så til særlige lejligheder som nytårsaften og nationaldagen osv.
Derfor synes Paulo det er spændende med et par raketter, og pigerne nyder at kigge på dem.
Jeg hader dem der larmer og bliver næsten lige så ræd som nogle dyr:S Kan virkelig ikke lide høje brag:(
Her i Odense er der også mange der allerede er startet og Minette er heldigvis fuldstændig ligeglad. Hun synes tvært imod det er spændende med lys show på himlen og hopper straks op i vinduet for at kigge på. Fantastisk kat med sper temperament:LOL:
Nej, det siger heller ikke mig noget. Og heldigvis heller ikke Jesper. Vi nøjes med at kigge på de andres - Og vi bliver oppe i lejligheden og kigger. :høhø:
Jeg har aldrig brudt mig særlig meget om nytårsaften - Fulde folk og fyrværkeri, ellers tak. :S
Fyrværkeri siger mig absolut INTET…det er simpelthen at smide penge ud i den blå luft…bogstaveligt talt…vi har en stor raket til kl nul dut og det er det.
Jeg nyder som andre osse at se når de professionelle fyrer af, det er jo et smukt skue.
Her er kattene ligeglade med lyde og lys udefra nytårsaften, og sidder gerne i vinduerne og kigger på
[quote=Alice;521596]
Tænk hvis alle de kolosale summer mange bruger på krudt blev brugt til velgørenhed - Hold op hvor kunne det gøre mange glade.[/quote]
Ja, det er vanvittigt, hvor meget folk kan finde på at bruge på den slags Tænk at bruge flere tusinde kroner på noget, der alligevel går op i røg?!
Jeg har ingen problemer med at brænde et par tusinde af på fyrværkeri.
Når ellers økonomien er til det…
Det er den ikke i år, men nogle gode, store batterier og raketter skal der nok blive råd til.
Jeg er vild med fyrværkeri - kvalitetsfyrværkeri.
Jeg kan ikke fordrage knaldfyrværkeri og det billige bras som mange forsyner deres børn med. Det er af alt for ringe kvalitet.
Har aldrig brugt penge på det kommer heller aldrig til det . Jeg hader skyderiet og holder gerne af stand til det , sniger mig lige ud i haven sammen med de andre og ser på hvordan naboerne . Sender penge op i himlen . Og jeg har ørepropper i ørene for jeg kan ikke klare lyden. Og det med med at fulde mennesker leger med sådan noget farligt
Har så børn som kommer og skyder nytåret ind , og jeg venter pænt med at åbne døren til at jeg er sikker på de er færdige med at skyde :surrender1:
Sidste år kom jeg af med 39 plader chokolade , det var mange gange skyden og åben døren:)
Kunne så nogle gange slår min ene nabo ned ,ham og og hans familie /venner skal altid skyde så store kanonslag af , at billederne er ved at falde ned fra væggen og jeg er ved at får en blodprop , heldigvis er de fleste katte lige glade. Men jeg plejer at rulle alle gardiner ned oppe på første sal. så de kan trække sig tilbage hvis de har lyst . Men det bruges nu ikke meget . Men muligheden skal være der.
Jeg er dybt rystet over en af mine naboer som stor-pralende fortalte at han indtil videre havde brugt 3800,- og var langtfra færdig med at købe raketter endnu. Da jeg spurgte hvordan han dog havde råd til det, sagde han, at han godt nok ikke vidste hvordan han fik betalt hans udgifter i januar, men det måtte han tage til den tid ! …gosh tænker jeg bare !!
Da vi var børn, fik vi en gave nytårsaften istedet for fyrværkeri.
Hvilket vi var godt tilfredse med.
Det gjorde, jeg havde en vis alder, inden jeg fik mulighed for at affyre fyrværkeri…men da havde jeg alligevel opbygget så meget respekt omkring det, at jeg måske endda er blevet lidt bange for det.
Kan derfor sige jeg aldrig har prøvet, at sætte ild til noget.
Og nu med div. hunde og katte, som ikke bryder sig om det, så skal det slet ikke være her hos os.
Jeg er nu også for nærig til at bruge penge på det. Eller dvs. der var så meget andet jeg hellere ville bruge mine penge på, så som et nyt kradsetræ fra Petfun
[quote=PiaR;521629]Jeg har ingen problemer med at brænde et par tusinde af på fyrværkeri.
Når ellers økonomien er til det…
Det er den ikke i år, men nogle gode, store batterier og raketter skal der nok blive råd til.
Jeg er vild med fyrværkeri - kvalitetsfyrværkeri.
Jeg kan ikke fordrage knaldfyrværkeri og det billige bras som mange forsyner deres børn med. Det er af alt for ringe kvalitet.[/quote]
Jeg har det næsten omvendt
Gider ikke købe hammerdyre raketter (tænk hvis det bliver tåget eller regn nytårsaften:uha: ) - men vi plejer at købe noget, der er sjovt for ungerne (fx kæmpestjernekastere, knaldperler og jumping jacks). De synes også, det er meget sjovt at få lov at antænde (under behørigt opsyn), men vi gør altså aldrig det store ud af fyrværkeriet. Jeg tror aldrig, vi har brugt over 500 kroner på det.
Jeg har for nogle år siden lavet feltarbejde på Tivolis fyrværkerifabrik i Tune, så jeg har en del insideviden om produktionen - og dermed også stor respekt for det. Fyrværkerne gad i øvrigt ikke selv fyre fyrværkeri af, når de ikke var på arbejde.
Jeg undrer mig lidt, for når der bliver snakket fyrværkeri … osse ude i den virkelige verden, så er der ingen der bruger penge på denslags…
Hvem er det så, der fyrer alt det skidt af … :?
Jeg gider ikke selv fyre det af, men jeg vil gerne kigge på det og bare stå og nyde det
Jeg blander mig ikke i hvor mange penge Thomas bruger på det, men jeg kan sige at det i hvert fald aldrig er nået op på 1000,- kr.
Min søn Nicki som er 14 år gammel er helt skudt (heheh) i fyrværkeri og vil endda gerne være fyrværker! Så han har sparet op de sidste 3 måneder og endte faktisk med at have 600,- kr. at snolde fyrværkeri for. Han synes dog at det er langt fra nok og har plaget om han måtte bruge nogle af sine (jule)gavekort på fyrværkeri, men der sætter jeg altså grænsen!
Jeg må indrømme at i år synes jeg hans fyrværkeri snak har været enormt trættende, han har ikke talt om andet de sidste 1½ måned og har spurgt næsten dagligt hvornår vi skulle ud og handle fyrværkeri, på trods af at han VED vi altid gør det en af dagene mellem jul og nytår. Han har også siddet klistret til sin computer skærm for at kigge fyrværkeri videoer på youtube og har lavet flere forskellige indkøbslister og havde i går endnu ikke bestemt sig for hvilken der skulle anvendes
I dag har Thomas så været ude og købe fyrværkeri med Nicki, så han er nu i gang med at line det hele op, så han kan tage et billede af det :høhø:
Jeg gider ikke selv fyre det af, men jeg vil gerne kigge på det og bare stå og nyde det
Jeg blander mig ikke i hvor mange penge Thomas bruger på det, men jeg kan sige at det i hvert fald aldrig er nået op på 1000,- kr.
Min søn Nicki som er 14 år gammel er helt skudt (heheh) i fyrværkeri og vil endda gerne være fyrværker! Så han har sparet op de sidste 3 måneder og endte faktisk med at have 600,- kr. at snolde fyrværkeri for. Han synes dog at det er langt fra nok og har plaget om han måtte bruge nogle af sine (jule)gavekort på fyrværkeri, men der sætter jeg altså grænsen!
Jeg må indrømme at i år synes jeg hans fyrværkeri snak har været enormt trættende, han har ikke talt om andet de sidste 1½ måned og har spurgt næsten dagligt hvornår vi skulle ud og handle fyrværkeri, på trods af at han VED vi altid gør det en af dagene mellem jul og nytår. Han har også siddet klistret til sin computer skærm for at kigge fyrværkeri videoer på youtube og har lavet flere forskellige indkøbslister og havde i går endnu ikke bestemt sig for hvilken der skulle anvendes
I dag har Thomas så været ude og købe fyrværkeri med Nicki, så han er nu i gang med at line det hele op, så han kan tage et billede af det :høhø:[/quote]
Nu hvor jeg holder nytår alene køber jeg ikke noget.
Men da jeg holdt nytår gerne med mine forældre købte jeg fyværkeri for godt og vel 500-700 kr. min far lige så meget og så fyrede vi lidt af i løbet af hele nytårsaften dog gemte vi mest og det flotteste til kl. 5 min over midnat.
Jeg elsker simpelhen fyrværkeri men syntes samtidig det høre nytårsaften til og jeg gider ikke høre på det flere uger før og slet ikke flere uger efter nytår.
Nu hvor jeg er alene nøjes jeg med at se det de andre fyre af til midnat.