Fyrværkeri

jeg er bange for det, jeg købte dog lidt (max for 100 kr) til Martin da han boede hjemme.

jeg synes det er spild af penge.

jeg har indtil for få år siden været vild med fyrværkeri og har gerne brugt 5-600 kr på det, men de sidste par år har jeg ikke gidet bruge penge på det.
nogle nytårsafterner har jeg/vi haft så meget fyrværkeri at vi har opgivet at få det hele fyret af.
nu nøjes vi med at kigge på det og somregel kører vi ud til et sted i århus hvor der er udsigt ud over hele byen og der nyder vi så synet af alle andres fyrværkeri

Jeg er ikke glad for det, kan ikke lide den larm, og slet ikke de store brag… selv heksehyl kan jeg ikke lide, er faktisk bange for dem…

Det eneste jeg kan finde på at købe er en stor stjerne eller hvad det nu er de hedder, dem man sætter fast og så drejer de rundt…

Jo flot er det, når himmelen lyser op i alle de farver… men…

Og så er min hund enormt bange… hun kravler rundt på mig…

I år er jeg nervøs for at min genbo er hjemme, for så bliver her ikke ro… normalt er der ikke meget her i byen… kun lige kl 23-02… det er til at holde ud

Jeg bryder mig bestemt ikke om det, og har aldrig gjort det. Så jeg bruger absolut intet på fyrværkeri, og har heller ikke planer om det. Da jeg var mindre kunne “knaldperler” da lige gå an, men de blev altid “skudt af” inden nytårsaften, da jeg var sikker på at jeg nok skulle få andres fyrværkeri i hovedet.

I år gemmer jeg mig i et sommerhus i Løkken, og mine katte kommer hjem til min mor, der har en god beboelig kælder, de kan være i. Så undgår de i hvert fald at høre på for meget larm. Nimbus har nu ikke noget imod det, men Ami bryder sig bestemt ikke om det, og hun får i hvert fald ro nede i kælderen. Selvfølgelig kommer jeg til at savne dem, men jeg ved, at min mor kan tilbyde dem mere tryghed end vi, min kæreste og jeg, kan i vores nuværende lejlighed.

Vi køber ikke fyrværkeri. Vi bor i en lejlighed med god udsigt så vi står trofaste og kigger på det fyrværkeri andre har betalt for :slight_smile:

Blandt andet mig :smiley:

Jeg bruger ikke penge på det. Gjorde for nogle år siden, men ikke alverden. - Nu kigger jeg hellere bare og får taget en masse billeder. :slight_smile:

Kærestens stedfar bruger flere tusinde på fyrværkeri. Han er slet slet ikke til at stoppe.

Mit indlæg fra anden tråd, passer egentlig bedre her :slight_smile:

Jeg har heller aldrig forstået det med fyrværkeri.
Lasse spurgte forleden om vi skulle købe noget og dertil svarede jeg, at det skal vi ikke. Vi skal nyde de andres raketter og for hver raket, der stiger til vejrs, skal vi sige: “der sparede vi 100 kr”.

Kort tid efter ser han et festfyrværkeri i tv og spørger så: “Mor, hvor mange penge sparede vi så der?”

Jeg HADER fyrværkeri, og kan intet pænt sige om det…jo måske lidt…I Florida er det forbudt selv at fyre af, så de år jeg var der nytårsaften var der et professionelle folk der sejlede ud i Golfen og fyrede det af. Meget mindre larm og smukt fordi det ikke forsvandt i tågerne…
Jeg bor i Kolding, og her har de skruet noget ned for blusset efter fyrværkerifabrikken futtede af, og det passer mig fint :slight_smile:

Jeg elsker fyrværkeri :slight_smile:
Men iår skal jeg bare være alene så der gider jeg ikke ud og købe. Men går ud engang ved 12tiden kort for at kigge:)

Sidste år skulle jeg holde sammen med en veninde. Hendes lille bror er VILD med fyrværkeri. Så købte for 5-600kr med som han sammen med hans far kunne fyre af :slight_smile: Og han NØD det. Det siger mig ikke selv noget at fyre det af. Men at gøre andre glæde og sådan noget nyder jeg :slight_smile:

Jeg bruger aldrig så meget som en bøjet 5-øre på fyrværkeri. Jeg er simpelthen for nærig til at bruge mine penge på den slags unødvendigheder :høhø:
Men jeg synes det er flot at kigge på - i behørig afstand.

jeg gider helt ærligt ikke se på, at 500-1100,- går op i røg med et brag bagved en 5 etagers bygning, så jeg ikke en gang selv kan se farverne…
Så har jeg sq helt ærligt bedre at bruge min SU på :rock:
(f.eks. en cowboy hat til en katteudstilling:ups:)

Jeg har ikke brugt penge på fyrværkeri eller fyret noget af siden jeg var barn :slight_smile:

Nej, det er ikke mig de tjener penge på og desuden er det ulovligt at fyre noget af her hvor vi er i DK :slight_smile:

:inlove::inlove::inlove:

Jeg holder meget af fyrværkeri, især det smukke med mange farver - og så DUFTEN af krudt og kugler…

:wehu::wehu::wehu:

Køber aldrig selv - men hold da op, hvor ville det være kedeligt, hvis der slet ikke blev fyret noget som helst af på en Nytårsaften - det hører sig nu engang til.

Jeg køber ikke selv fyrværkeri, fyrer det ikke selv af og ville nok egentlig foretrække at stå i en plexiglasboble når jeg tvinges ud for at være med til affyring. Det være sagt så elsker jeg et se på flot fyrværkeri, hvorimod de billige ting rager mig en høstblomst.

Jeg er så “heldig” at fejre nytår med kvalitetsfyrværkerinørden og faldskærmsraketter-er-da-stadig-sjove-manden så det er sjovt at se dem diskutere hvert år.

I år (i dag for at være mere specifik), blev der igen brugt flere penge end planlagt hos begge, til gengæld tror jeg faktisk det er lykkedes min bror at få lokket min far til primært at købe de lidt dyrere kvalitetsting.

Mit mest chokerende indkøb i år er to bordbomber og 4 knallerter :yikes: Plejer ikke at ville have skidtet indenfor mine døre og plejer at undskylde med at kattene kunne komme galt afsted, men med en ny og funktionel støvsuger måtte jeg indrømme at det vist mest er fordi jeg er en vatnisse overfor ting der siger bang. Så lidt skulle der til. Dog ingen bordbomber med halvnøgle damer som min far og bror af en eller anden grund skal stikke op i hovedet på mig hvert eneste år :dokdok:

Jeg er hunderæd for fyrværkeri …er det svar nok? :?

Hvis jeg skal være rigtig vild, køber jeg nogle stjernekastere …
…men så vildt skal det ikke engang være i år :lol::lol:

En barndoms ven mistede hans højere hånd , på det pis kun 13 år gammel , siden den gang har jeg været bange for det , og især alt hvad der flyver hen af jorden , jeg går ikke på gaden men holder mig inde eller i haven for bare at se raketter.
Men må sige jeg har kun hørt 2-3 knald . Det plejer og være meget slemmere i dec måneden. Mon det er vejret som er skyld i det.

Jeg stod og savlede over en lækker pakke med store raketter og lidt batterier i dag.
Den kostede 799,-
Og den var for stor til at jeg kunne bære den hjem…
Så jeg købte kun tre raketter til 300,-

Men på fredag er bilen med, så kan der komme lidt mere goodies med hjem.

Kunne ikke drømme om at ofre så meget som en bøjet 50 øre på det skidt!
Og jeg fatter simpelthen ikke at nogen gider at bruge mange penge på det…

Pia - 799 kr :uha: er du klar over hvor meget rigtig GOD mad, man kan få for de penge???
eller lækre nye støvler???
eller nyt kludeværk?

Det højeste vi ngensinde er gået med til er en såkaldt hundeproppistol - indkøbt og brugt i forbindelse med hundetræning hele året :wink:
Nå, ja - og så har vi nogle år også haft nogle smukke stjernekastere… som røg ud, da vi fik vores første aby Namacoola :smiley: