Galliano er syg

God bedring med ham

God bedring til den dejlige kolbøtte :slight_smile: Vi håber han snart er helt på toppen igen!

Hvis nu vi havde talt FIP, så ville væsken være gullig og klar. Trådet fordi der er fibrin i væsken, men uden bakterier i (medmindre der er tale om perforering af bughinden, men det ville være en absolut undtagelse!)
Men lad os håbe at det er noget andet :slight_smile: God bedring til ham :slight_smile:
VH
Susanne

Nu spørger jeg jo bare, som jeg har forstand til, må du huske på :slight_smile: Men I har ikke sendt en prøve af sted for at få de forandrede celler kigget på? Det er er der sikkert gode grunde til, hvis I ikke har - jeg er bare nysgerrig/ineresseret.

Nej, der er ikke sendt afsted til eksternt laboratorium på nuværende tidspunkt. Da der ikke er noget i blodprøven, der siger andet end infektion, har vi valgt at se om en seriøs antibiotikakur kan tage det. Han spiser og drikker fint og er slet ikke “sølle nok” til, at andre prøver haster pt. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1241464]Hvis nu vi havde talt FIP, så ville væsken være gullig og klar. Trådet fordi der er fibrin i væsken, men uden bakterier i (medmindre der er tale om perforering af bughinden, men det ville være en absolut undtagelse!)
Men lad os håbe at det er noget andet :slight_smile: God bedring til ham :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak :slight_smile:

Er din erfaring med FIP, at væsken koagulerer ved henstand - eller ej? Jeg har nemlig kunnet finde modstridende oplysninger om det punkt :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;1241496]Tak :slight_smile:

Er din erfaring med FIP, at væsken koagulerer ved henstand - eller ej? Jeg har nemlig kunnet finde modstridende oplysninger om det punkt :)[/QUOTE]
Det er fordi svaret ikke er helt ens hver gang :slight_smile: Dr. Pedersen siger: “Effusions will often form partial clots when allowed to sit in an anticoagulant free tube. The electrophoretic pattern of the effusions will be similar to that of the corresponding serum.” Så ja, det vil det ofte gøre, men ikke nødvendigvis. FIP er jo ikke så let at blive klog på, men hvis der er nogle blodprøver på ham, så ville jeg læne mig kraftigt op ad dem, fordi de er med til at tegne et lidt mere klart billede (evt. af- eller bekræfte).
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1241503]Det er fordi svaret ikke er helt ens hver gang :slight_smile: Dr. Pedersen siger: “Effusions will often form partial clots when allowed to sit in an anticoagulant free tube. The electrophoretic pattern of the effusions will be similar to that of the corresponding serum.” Så ja, det vil det ofte gøre, men ikke nødvendigvis. FIP er jo ikke så let at blive klog på, men hvis der er nogle blodprøver på ham, så ville jeg læne mig kraftigt op ad dem, fordi de er med til at tegne et lidt mere klart billede (evt. af- eller bekræfte).
VH
Susanne[/QUOTE]

Der er lavet en stor blodprøve og udover infektionstallet er bilirubin det eneste, der er lille smule udover normalen - og det er kun lige over grænsen :slight_smile: Infektionstallet var til gengæld højt. Jeg kan ikke huske tallene, kun konklusionerne (og farven på stregerne).

Tilgiv mig, hvis jeg kloger i noget som er helt hen i vejret. Jeg bider mærke i at du skriver at hans infektionstal er meget højt. Kan man mon sammenligne med mennesker ? Mine infektionstal / blodsænkning er vild høj, og jeg har været på en ret krads prednisolonkur i nogle måneder - Kunne det måske være en mulighed ?

At sætte ham på prednisolon?

På nogle punkter kan man godt sammenligne katte med mennesker, men jeg tør ikke undlade antibiotika ved kraftig infektion :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;1241510]At sætte ham på prednisolon?

På nogle punkter kan man godt sammenligne katte med mennesker, men jeg tør ikke undlade antibiotika ved kraftig infektion :)[/QUOTE]

Du skal selvfølgelig følge dyrlægens råd, og dine egne mavefornemmelser. Måske nævne prednisolon for dyrlægen ?. Hos mennesker giver lægen prednisolon ved diffuse infektionstal/blodsænkninger. Prednisolon er jo noget værre stads, som jeg hader som pesten, men man må jo erkende at det på trods, er godt / gavnlig for mange ting.

Jeg krydser forsat fingre for din smukke dreng, og glæder mig over at han virker glad og har en god appetit :slight_smile:

Da han var nede fra hemsen tidligere i eftermiddag for at spise, gå på bakken og holde styr på, hvad jeg lavede kiggede - og følte - jeg nøjere på ham. Jeg vil vove at påstå, at hans mave ikke alene er blevet mindre, den er også blevet mindre fast. Samtidig tissede han betydeligt mere end jeg har set de sidste dage, så jeg begynder at tro på, at penicillinen hjælper og hans væskeoverskud ryger den rigtige vej ud nu :slight_smile:

Dejlig læsning Mette …Forhåbentlig kan vi snart begynde at løsne fingrene, og ikke holde dem så fast krydset :slight_smile:

Så tror jeg ikke vi behøver bekymre os om FIP :slight_smile: Højt infektionstal behøver ikke være alarmerende, det er jo også tegn på at kroppen selv er i fuld gang med at prøve at bekæmpe hvad det nu end er der driller - men næppe FIP med så fredelige blodprøvetal :ok:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1241540]Så tror jeg ikke vi behøver bekymre os om FIP :slight_smile: Højt infektionstal behøver ikke være alarmerende, det er jo også tegn på at kroppen selv er i fuld gang med at prøve at bekæmpe hvad det nu end er der driller - men næppe FIP med så fredelige blodprøvetal :ok:
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak - det er godt at blive bekræftet fra én, der har noget mere erfaring med det end jeg har :smiley:

Men jeg er også glad for, at jeg ikke gik i panik, da der første gang blev nævnt “væske i bughulen”, for jeg ved jo godt, at det ofte betyder FIP og at der stadig ikke er nogen kur for det. Jeg ved ikke, præcis hvad det er for en infektion, men jeg tror også, han er kommet afsted og i behandling ret tidligt - bulen er ikke større end at det på en almindelig størrelse kat ville være svært at opdage. Det er kun, fordi Galliano reelt er undervægtig (max-vægt 3,8 kg) og jeg samtidig fik set ham ovenfra, at jeg var klar over, at den var gal.

Da jeg kom hjem fra udstilling her til aften, var Galliano for første gang i længere tid med i velkomstkomitéen ved glasdøren :smiley:

Samtidig bliver hans mave mere og mere blæver og det tager jeg også som et godt tegn :ok:

Jeg har haft ham på vægten her til aften - mest for at se, at det i hvert fald ikke gik den forkerte vej. Det gør det heldigvis ikke, for han har taget 100 gram på siden sidst og det endda uden at maven er blevet større, så det er ikke bare ekstra væske :slight_smile:

Det lyder jo godt Mette, håber det fortsætter :slight_smile:

Dejligt at høre, Mette!

Dagens positive Galliano: Da vi sidste tirsdag var ved dyrlægen, virkede han ikke til at have energi eller kræfter nok til at hoppe fra undersøgelsesbordet og op i vindueskarmen. I eftermiddag har han taget springet fra hyndeboksen til hylden ud mod vejen (et mindst dobbelt så højt spring) :ok:

Der er absolut et stykke vej endnu, men det fortsætter i den rigtige retning :smiley: