Gentag efter mig: Kurver er smukke

[QUOTE=Gry Gressbakken;145184]Whitney Thompson har lige vundet ANTM (Americas next top model) som den første plus size model. Chek det lige ud - denne kvinde bliver i modeindustrien anset som “tyk”.

Hvad pokker er vi andre så?[/QUOTE]

Hende her er lige tilpas IMO :slight_smile:

[quote=Sheer;145177]

Og jeg synes altså ikke generelt modeller er for tynde. .[/quote]

Jo, de er for tynde…Bare inden for det seneste par års tid, er der også død flere ret kendte udenlandske modeller, som følge af afmagring/underernæring, fordi deres bestæbelser på at leve op til de stadigt skrappere modelidealer, tog overhånd.

Så bliver der hver gang en debat om, at modellerne altså også er for tynde, og at der bør sættes en nedre grænse for modellers BMI, men et par måneder efter er det glemt, og modellerne skal være endnu tyndere…

ja, nu vi snakker modeller skal det ingen hemmelighed være at en pige som renee toft simonsen efter min mening er noget af det flotteste der nogensinde har været i den branche, og en af de danske modeller som jeg alle dage har syntes var frygtelig tynd og meget lidt køn er helena kristensen
og så er der lige den smukkeste af dem alle som desværre ikke er mere og som ikke var rask i låget, men flot var hun da hun var på toppen, nemlig anna nicole smith

Jeg ved ikke, hvor de forfejlede skønshedsidealer kommer fra. Mænd vil altså godt have røv og patter!! :smiley:

/Flemming

For øvrigt er det tydeligt at se, at nogen af billederne er manipulerede…der er skåret af armene (ret amatøragtigt udført,) og kroppene…ribbene kan laves med et par penselstrøg i photoshop.

Men et par af billederne ser ægte nok ud,.bl.a hende der sidder i en stol på stranden, og så hende der sidder på et bord (billede 2 og 4)

Det handler faktisk ikke om forfejlede skønheds idealer men om hvilket ‘‘stativ’’ tøjet ser pænest ud på :slight_smile:

Den 21-årige brasilianske model Ana Carolina Reston døde af anoreksi. Hun var 178 centimeter høj og vejede 40 kilo – det giver en BMI på 13,5.

Tv-billederne af en radmager, dødssyg topmodel chokerede den israelske befolkning og resulterede i verdens første lov om, at kvinder skal have en sund vægt for at få lov til at være model. Adi Barkan bærer en udmagret Hila Elmalich ind på hospitalet. Hun vejede knap 30 kilo.

Det kan godt være vi ikke som sådan hører om det - men det SKER altså!

jeg har for ikke så lang tid siden set et program på kanal 4 eller 5 hvor en kvinde der vejede 65 kg. i england opsøgte supermodeller for at få at vide hvad hun skulle spise for at tabe sig. Svaret var:

3 æbler om dagen og vand - og smøger derud over hvis hun var mere sulten. Så tror da pokker de skvatter om og dør. 30 kg. er hvad man vejer når man går i filial-folkeskole. Jeg kender sgu ingen der vejer 30 kg. i 8. klasse.

jeg kender en pige der hedder heidi som er sygeligt tynd. hun vejer 45 kg. og KAN ikke tage på. hun æder og æder og æder. hun er FED i forhold til de der modepiger. 15 kg. tungere. det er intet mindre end SYGT!

Jeg bliver helt dårlig af at se de billeder.
Synes hende den sidste, du postede Gry, er rigtig flot :ok:

Hvor ville jeg være forfærdelig ulykkeligt , hvis min datter var så radmager :ked:… De piger som har lidt former , de rigtige steder er i mine øjne meget meget smukkere :thumbup:

[quote=Flemming;145242]Jeg ved ikke, hvor de forfejlede skønshedsidealer kommer fra. Mænd vil altså godt have røv og patter!! :smiley:

/Flemming[/quote]

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal sige det…

KÆÆÆFT hvor er det godt at høre :wehu: :rock: :wehuu:

meen det vidste jeg nu godt.
èn gang brystbarn - altid brystbarn (set ud fra en mands termonologi) -LOL

ja der er håb for de buttede endnu :slight_smile:

Puuhhaa de stakkels piger:ked:

Og så er det at tynde jeg, sidder og bliver helt ked af det.

Jeg er godt klar over at i ikke mener noget ondt med det i skriver, men der er altså et par indlæg som berører mig dybt. Har nogle af jer tænkt på at vi er mange som ikke kan gøre for at vi er så tynde?

Jo efter 3 graviditeter/fødsler har jeg fået lidt bagdel og mave (hvilket gør at folk tror jeg er gravid), men ellers har jeg hele mit liv kæmpet med at få noget sul på en krop som har været mellem 10-20 kg undervægtig, nu er det så kun 5kg :slight_smile:

Jeg husker stadig den dag hvor jeg var indlagt på sygehuset med betændelse i bugspytkirtlen, jeg havde tabt mig 8 kg på en uge (opkast/og den anden vej), og det er altså meget når man i forvejen var 10 kg undervægtig. Men jeg fik set mig i et full size spejl og hold da op hvor jeg græmmes ved at kigge på mine ben, og siden har jeg ikke gået i lårkort nederdel, da jeg faktisk er blevet rigtig bevidst om hvordan folk ser mig. Jeg går faktisk helst klædt i tøj der poser lidt på mig, for jeg er evig træt af øjne der stirrer og kommentarer som er du gravid?

Og jeg har endda også oplevet at folk har hvisket, når de har gået forbi mig, hun har nok anoreksi. Jeg bliver sgu så ked af at folk ikke kan holde deres mund, i det mindste til de er sikre på man ikke kan høre dem.

[quote=KKH;145311]Og så er det at tynde jeg, sidder og bliver helt ked af det.

Jeg er godt klar over at i ikke mener noget ondt med det i skriver, men der er altså et par indlæg som berører mig dybt. Har nogle af jer tænkt på at vi er mange som ikke kan gøre for at vi er så tynde?

Jo efter 3 graviditeter/fødsler har jeg fået lidt bagdel og mave (hvilket gør at folk tror jeg er gravid), men ellers har jeg hele mit liv kæmpet med at få noget sul på en krop som har været mellem 10-20 kg undervægtig, nu er det så kun 5kg :slight_smile:

Jeg husker stadig den dag hvor jeg var indlagt på sygehuset med betændelse i bugspytkirtlen, jeg havde tabt mig 8 kg på en uge (opkast/og den anden vej), og det er altså meget når man i forvejen var 10 kg undervægtig. Men jeg fik set mig i et full size spejl og hold da op hvor jeg græmmes ved at kigge på mine ben, og siden har jeg ikke gået i lårkort nederdel, da jeg faktisk er blevet rigtig bevidst om hvordan folk ser mig. Jeg går faktisk helst klædt i tøj der poser lidt på mig, for jeg er evig træt af øjne der stirrer og kommentarer som er du gravid?

Og jeg har endda også oplevet at folk har hvisket, når de har gået forbi mig, hun har nok anoreksi. Jeg bliver sgu så ked af at folk ikke kan holde deres mund, i det mindste til de er sikre på man ikke kan høre dem.[/quote]

Jeg vil gerne undskylde over for dig , at jeg skrev som jeg har . Vi er bestemt ikke altid herre over hvordan vi ser ud . Det er lige så svært for nogle at tag på som det er , for mange andre at tabe sig … Jeg har i perioder også været alt alt for tynd , og tit hørt om jeg dog ikke spiste !!
Men det er ligesom mere tilladt at kommentere hvis man er for tynd end hvis man er for tyk .

KKH uhhh jeg kender godt den følelse med at være for tynd. Først efter jeg blev et par og tredive år gammel begyndte jeg at tage på. Hold da op hvor var jeg glad.

Jeg var så misundelig på alle dem der kunne nøjes med en lille salat eller kunne springe et måltid over. Ikke mig. Jeg skulle bare spise og spise for ellers tabte jeg mig. Lægeligt var der ikke noget galt, så det var bare om at spise.

Hvor har jeg tit måtte høre ‘‘pas på ikke at gå på den rist. Du smutter bare ned i mellem’’ eller når du vender siden til tror man at du er gået.

Ud fra egen erfaring så vil jeg altså hellere være for tyk end for tynd. Det tykke er jeg herre over, det var jeg ikke med det tynde.

-kramer

Se her hvad een af de (i de første billeder)“viste” modeller selv udtaler. http://www.chinadaily.net/lifestyle/2006-09/30/content_700174.htm

Debatten er i øvrigt efterhånden et par år gammel. Og jeg vil nu fastholde at det er modellernes alder, der er problemet. Hvis man starter som model som 14-årig, så vejer man altså ikke det samme som 16-årig, som 18-årig eller som 21-årig. Det er modeindustriens ansvar at aceeptere det.

Spiseforstyrrelser derimod er ikke nogens ansvar andre end den, som har spiseforstyrrelsen.

Mvh, Signe som kender ALT til at være under mistanke for at have en spiseforstyrrelse og som absolut aldrig har haft det og som altid har været muskuløs, ja naturligt. Og har vejet 70 kg lige så længe hun kan huske.

Jeg vil også gerne beklage, hvis jeg har såret dig, for det har bestemt ikke været min mening.

Denne tråd omhandler de (sygeligt) tynde piger, der tror at de kun er smukke, hvis de er så tynde.
Den omhandler på ingen måde de piger, der har besvær med at holde vægten oppe.

I en del år, vejede jeg kun 49 kg. Jeg ÅD og kunne ikke tage på. Lægerne kunne ikke finde ud af, hvad de skulle stille op med mig :besvimer:

Heldigvis vendte det for mig, og i dag er jeg normal :wehu:

Jeg siger dette for at illustrere, at jeg selv har været i situationen, så jeg kan godt sætte mig ind i det.

Forresten - Lige en lille sidebemærkning. I har vel også hørt “når du dør, så har storken igen de tyndeste ben:venter:

[QUOTE=Felis;145244]For øvrigt er det tydeligt at se, at nogen af billederne er manipulerede…der er skåret af armene (ret amatøragtigt udført,) og kroppene…ribbene kan laves med et par penselstrøg i photoshop.
[/QUOTE]

Jeg synes så ikke det er tydeligt de er manipulerede. De er tydeligt uskarpe, men for mig ser de altså rigtig nok ud.
Ingen tvivl om, at alt kan laves i Photoshop, men hvis dette er manipulation, er det altså noget af det mest avancerede, som ikke ret mange kan udføre.

Men i øvrigt er mit kvindeideal en ganske almindelig krop. Hverken for lidt eller for meget. Jeg bryder mig ikke om tynde kvinder, men jeg bryder mig heller ikke om de tykke. En kvinde skal have former, bryster og bagdel, men det skal ikke “gå ud i et” :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;145357]Jeg synes så ikke det er tydeligt de er manipulerede. De er tydeligt uskarpe, men for mig ser de altså rigtig nok ud.
Ingen tvivl om, at alt kan laves i Photoshop, men hvis dette er manipulation, er det altså noget af det mest avancerede, som ikke ret mange kan udføre.[/quote]
Beklager, men det er altså manipulerede billeder. Og den slags er ikke svært at lave.

Okay - så forklar mig lige nøjagtigt, hvor de er manipuleret og hvordan :slight_smile:

Jeg spørger gerne min kollega ved siden af mig, der lever af at lave billedmanipulation, om hvorvidt det er en vanskelig opgave. Det er bare min vurdering, men jeg er heller ikke selv photoshopekspert - kan kun manipulere til husbehov.