Gentag efter mig: Kurver er smukke

[quote=Vivi_Fletcher;145373]Okay - så forklar mig lige nøjagtigt, hvor de er manipuleret og hvordan :slight_smile:

Jeg spørger gerne min kollega ved siden af mig, der lever af at lave billedmanipulation, om hvorvidt det er en vanskelig opgave. Det er bare min vurdering, men jeg er heller ikke selv photoshopekspert - kan kun manipulere til husbehov.[/quote]
Det kan enten være et billede af en anorektiker på de steder, og så blot ansigtet skiftet ud - det hælder jeg mest til. Eller også kan der sagtens være tegnet ribben ind, som een beskrev tidligere i tråden. Arme og ben kan laves tyndere og skygger sættes ind.

Jeg skulle gerne vise dig en masse billeder af mig selv med en retoucheret og ændret krop, men jeg har ikke rettighederne eller lysten til at vise dem her. Men tro mig en krop (og for den sags skyld også et ansigt) kan ændres til hvadsomhelst.

Jeg spørger også lige alle de folk som har manipuleret mine billeder, måske er jeg heldig at een er i Danmark. Tror nu ikke de vil kalde sig eksperter i billedmanipulation, blot professionelle.

Det forundrer mig i øvrigt at folk virkelig tror på de billede de ser. Også f.eks bare forsider af modeblade, med manipulerede ansigter, jeg undrer mig over at folk ikke kan se det.

[QUOTE=Sheer;145386]Det kan enten være et billede af en anorektiker på de steder, og så blot ansigtet skiftet ud - det hælder jeg mest til. Eller også kan der sagtens være tegnet ribben ind, som een beskrev tidligere i tråden. Arme og ben kan laves tyndere og skygger sættes ind.

Det forundrer mig i øvrigt at folk virkelig tror på de billede de ser. Også f.eks bare forsider af modeblade, med manipulerede ansigter, jeg undrer mig over at folk ikke kan se det.[/QUOTE]

Naturligvis manipuleres der billeder dagligt - det er jo det vi bl.a. lever af i et firma som det jeg er ansat :wink:
Men at tage billeder af en “normal” model, skifte ansigter ud m.v., er altså ikke noget man gør pr automatik. Det tager lang tid og er dermed dyrt. Langt billigere fx i denne situation, rent faktisk at fotografere anorektikere - for dem er der jo rigeligt af.
Hvad skulle idéen være ved at skifte ansigterne ud på disse fotos? Hvad opnår man?
At man har lagt lidt ekstra skygger på ribbenene, så de fremtræder mere, er klart - det er garanteret gjort - og det kunne selv jeg gøre, så det er intet problem.

Jeg siger i øvrigt ikke, at det ikke kan lade sig gøre, at manipulere billeder til dem, der er her. Jeg spørger dig bare, hvordan du kan se de er manipuleret?
Jeg aner ikke om de er det - men jeg tror det ikke, simpelthen fordi der ikke er noget formål med det :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;145398]Naturligvis manipuleres der billeder dagligt - det er jo det vi bl.a. lever af i et firma som det jeg er ansat :wink:
Men at tage billeder af en “normal” model, skifte ansigter ud m.v., er altså ikke noget man gør pr automatik. Det tager lang tid og er dermed dyrt. Langt billigere fx i denne situation, rent faktisk at fotografere anorektikere - for dem er der jo rigeligt af.
Hvad skulle idéen være ved at skifte ansigterne ud på disse fotos? Hvad opnår man?
At man har lagt lidt ekstra skygger på ribbenene, så de fremtræder mere, er klart - det er garanteret gjort - og det kunne selv jeg gøre, så det er intet problem.

Jeg siger i øvrigt ikke, at det ikke kan lade sig gøre, at manipulere billeder til dem, der er her. Jeg spørger dig bare, hvordan du kan se de er manipuleret?
Jeg aner ikke om de er det - men jeg tror det ikke, simpelthen fordi der ikke er noget formål med det :)[/quote]
Fordi jeg kender modellernes ansigter og ved at deres kroppe ikke ser sådan ud.

Kig på det link jeg lagde tidligere, og vurder om du tror på at den models bass og jader nogensinde har været som på billedet i det første indlæg.

PS: Jeg aner ikke hvad formålet er, og det irriterer mig.

[QUOTE=Sheer;145407]Fordi jeg kender modellernes ansigter og ved at deres kroppe ikke ser sådan ud.

PS: Jeg aner ikke hvad formålet er, og det irriterer mig.[/QUOTE]

Jamen okay, så ved du jo så de er manipuleret. Jeg kender ikke ansigterne og dermed heller ikke kroppene.
Jeg forstod det på dit tidligere indlæg, at du mente kroppene var manipuleret?
At indsætte andre ansigter er ikke det sværeste, så den tror jeg gerne på, hvis du siger det :wink:

[quote=Vivi_Fletcher;145410]Jamen okay, så ved du jo så de er manipuleret. Jeg kender ikke ansigterne og dermed heller ikke kroppene.
Jeg forstod det på dit tidligere indlæg, at du mente kroppene var manipuleret?
At indsætte andre ansigter er ikke det sværeste, så den tror jeg gerne på, hvis du siger det ;)[/quote]

Du kan især se det på ydersiden af modellernes arme, at der er “tegnet oveni/clonet” med en ikke særlig præcis streg, så de er gjort meget tyndere

Det kunne næsten lige så godt være fordi de er pixeleret.

Men når jeg nu kigger rigtigt efter, kan man faktisk se det på tøjet på to af billederne.
Tror tøjet, ville falde anderledes, hvis modellerne havde været tynde, da de billederne blev taget :slight_smile:

Jeg har før læst om Pro Ana, og føj hvor det væmmer mig, jeg har talt med piger der var med på den “dille” og hvor fik jeg ondt af dem…Mange af dem var smukke og velfungerende piger, men som manglede selvtillid, og derfor blev en del af Pro Ana…

http://www.sici.webbyen.dk/

Når jeg ser den slags så hyler jeg sgu min delle…

Jeg har det ganske godt med mine 62kg, er 170cm. Der er et par deller på maven og de generer mig overhovedet ikke. De billeder er jo forfærdelige.

[quote=Ronja;145477]Jeg har før læst om Pro Ana, og føj hvor det væmmer mig, jeg har talt med piger der var med på den “dille” og hvor fik jeg ondt af dem…Mange af dem var smukke og velfungerende piger, men som manglede selvtillid, og derfor blev en del af Pro Ana…

http://www.sici.webbyen.dk/

Når jeg ser den slags så hyler jeg sgu min delle…[/quote]

Gud hvor er det en uhyggelig side!

Gode opskrifter/mad-idéer:
(… tip: SPIS ALDRIG NOGET, DER FYLDER MERE END DIN KNYTTEDE NÆVE)

Hun er jo ikke rigtig klog…

Så for omkring 4-5 uger siden tog jeg mig sammen, og tænkte “Jeg prøver EN GANG TIL! Og nu skal det holde!”… Så nu har jeg tabt mig, og er nede på ca 54, det er superlækkert.
Er dog stadig under behandling på en afdeling, har diætplan og hele moliviten, jeg følger den bare ikke. It’s my choice, and I choose skinny…

Hun er 173. Gud hvor er det uhyggeligt. Hun hylder jo sin sygdom…adr…

[quote=Gry Gressbakken;145538]Gud hvor er det en uhyggelig side!

Gode opskrifter/mad-idéer:
(… tip: SPIS ALDRIG NOGET, DER FYLDER MERE END DIN KNYTTEDE NÆVE)

Hun er jo ikke rigtig klog…

Så for omkring 4-5 uger siden tog jeg mig sammen, og tænkte “Jeg prøver EN GANG TIL! Og nu skal det holde!”… Så nu har jeg tabt mig, og er nede på ca 54, det er superlækkert.
Er dog stadig under behandling på en afdeling, har diætplan og hele moliviten, jeg følger den bare ikke. It’s my choice, and I choose skinny…

Hun er 173. Gud hvor er det uhyggeligt. Hun hylder jo sin sygdom…adr…[/quote]

Hun er både rigtig og klog, ihvertfald i hendes eget hoved. Det er jo en sygdom, som hun ikke selv ser som en sygdom.
Og nu ved jeg tilfældigvis at der sidder en bruger herinde som har kæmpet med den sygdom tidligere i sit liv, og hun må godt nok føle sig trådt på, det ville jeg gøre i hendes sted. :ked:

At du bruger ord som ikke rigtig klog og adr… om en person som er syg hænger ikke rigtig sammen med det indtryk jeg ellers har fået af dig. :frowning:

Og til jer andre som har undskyldt, det er rigtig pænt af jer, men som jeg skrev så vidste jeg at i ikke mente noget ondt med det. Men er glad for at i fangede mit budskab med, at det kan gøre ondt i sjælen selvom man er for tynd.

Og jo Birthe de citater du skrev har jeg også hørt mange mange gange.

Jeg føler jeg kan tillade mig at sige det fordi jeg har været hvor hun er. Jeg har selv lidt af spiseforstyrrelse i form af bulimi og det gjorde jeg i 4 år da jeg var teenager. Så jeg føler jeg kan sige adr, og jeg føler jeg kan sige hun ikke er rigtig klog.

Det kan godt være hun er syg, men det gør ikke hendes handlinger fornuftige. Og det med at sige hun ikke er rigtig klog, det er ikke så meget ment som i “Hun er dum” som det er ment som en “Du godeste hvor er hun langt ude” hvilket jo er det vi sidder og taler om.

Jeg har ikke undskyldt for jeg mener ikke vi har noget at undskylde for. Vi sidder ikke og taler om tynde mennesker generelt, vi taler om sygeligt tynde mennesker, og i dette tilfælde sygeligt tynde mennesker der bliver hyldet af modeindustrien og presset til at dyrke den usunde form for afmagrelse hvilket koster liv.

Vi snakker ikke om naboen der er på flødekur fordi han eller hun ikke kan tage på. Jeg kender selv piger der ikke kan tage på og mere eller mindre ligner skeletter og som er vildt kede af det - men det er ikke DEM vi taler om.

Så jeg synes ikke der er noget at undskylde for.

[quote=Gry Gressbakken;145671]Jeg føler jeg kan tillade mig at sige det fordi jeg har været hvor hun er. Jeg har selv lidt af spiseforstyrrelse i form af bulimi og det gjorde jeg i 4 år da jeg var teenager. Så jeg føler jeg kan sige adr, og jeg føler jeg kan sige hun ikke er rigtig klog.

Det kan godt være hun er syg, men det gør ikke hendes handlinger fornuftige. Og det med at sige hun ikke er rigtig klog, det er ikke så meget ment som i “Hun er dum” som det er ment som en “Du godeste hvor er hun langt ude” hvilket jo er det vi sidder og taler om.

Jeg har ikke undskyldt for jeg mener ikke vi har noget at undskylde for. Vi sidder ikke og taler om tynde mennesker generelt, vi taler om sygeligt tynde mennesker, og i dette tilfælde sygeligt tynde mennesker der bliver hyldet af modeindustrien og presset til at dyrke den usunde form for afmagrelse hvilket koster liv.

Vi snakker ikke om naboen der er på flødekur fordi han eller hun ikke kan tage på. Jeg kender selv piger der ikke kan tage på og mere eller mindre ligner skeletter og som er vildt kede af det - men det er ikke DEM vi taler om.

Så jeg synes ikke der er noget at undskylde for.[/quote]

Det er da et af de dårligste argumenter jeg nogensinde har stødt på, om hvorfor man må tale nedsættende om andre mennesker.

Sygdomsramte har da netop ikke brug for sådan nogle fordømmende fraser, men nærmere forståelse for at det er en psykisk sygdom.

Nu ved jeg jo også at du lider af depression/angst, og da jeg selv er der/har været der, tja så kan jeg tillade mig at skrive nedladende ting omkring de personer? Eller hvordan vil du have at jeg skal forstå dit argument??

Læser du kun bider af det jeg skriver?

Det kan godt være hun er syg, men det gør ikke hendes handlinger fornuftige. Og det med at sige hun ikke er rigtig klog, det er ikke så meget ment som i “Hun er dum” som det er ment som en “Du godeste hvor er hun langt ude” hvilket jo er det vi sidder og taler om.

Desuden vil jeg ikke mene det er nedsættende det jeg har skrevet. Jeg taler ikke ned om hende, eller til hende. Jeg taler om det hun har skrevet og hendes sygdom.

Vi taler ikke om angst eller depression her.

Vi sidder ikke og taler om tynde mennesker generelt, vi taler om sygeligt tynde mennesker, og i dette tilfælde sygeligt tynde mennesker der bliver hyldet af modeindustrien og presset til at dyrke den usunde form for afmagrelse hvilket koster liv

[quote=Gry Gressbakken;145703]Læser du kun bider af det jeg skriver?

Det kan godt være hun er syg, men det gør ikke hendes handlinger fornuftige. Og det med at sige hun ikke er rigtig klog, det er ikke så meget ment som i “Hun er dum” som det er ment som en “Du godeste hvor er hun langt ude” hvilket jo er det vi sidder og taler om.

Desuden vil jeg ikke mene det er nedsættende det jeg har skrevet. Jeg taler ikke ned om hende, eller til hende. Jeg taler om det hun har skrevet og hendes sygdom.

Vi taler ikke om angst eller depression her.

Vi sidder ikke og taler om tynde mennesker generelt, vi taler om sygeligt tynde mennesker, og i dette tilfælde sygeligt tynde mennesker der bliver hyldet af modeindustrien og presset til at dyrke den usunde form for afmagrelse hvilket koster liv[/quote]

Nej jeg har skam læst alt hvad du har skrevet, men mener også at jeg gjorde min mening omkring det tydeligt.

Det var kun i det første indlæg at jeg sagde noget om mig selv, og hvordan jeg havde det med de forskellige udtalelser.
Det sidste i det indlæg hvor jeg jeg kommenterede de andres undskyldning til mig, var absolut ikke en hentydning til at jeg mente du skulle give mig en undskyldning.

Og det jeg har kommenteret i dine indlæg, er også kun omkring anoreksi/bulimi personer og ikke tynde mennesker generelt.

Og nej hendes handlinger er ikke fornuftige, men da hun er syg, kan hun jo ikke selv se det. Hun mener jo selv at det er fornuftigt.
Jeg læste det heller ikke som om du skrev at hun var dum, men jeg synes personligt selv at det er uacceptabelt at skrive sådanne ting om mennesker.

Og jeg tænker faktisk lidt at du har glemt lige nøjagtig hvordan det var dengang, for du ville have så meget mere forståelse for en sådan person, hvis du huskede på at anoreksi/bulimi ikke er noget man vælger, men noget man bliver på grund af forskellige ting i ens hverdag.

Nej vi taler ikke om angst eller depression her, men det er nøjagtig som det andet, en psykisk betinget sygdom som man ikke selv kan vælge til eller fra uden forståelse og hjælp.

Jeg opgiver den her diskution…jeg er stadig syg og jeg duer ikke til at debatere når jeg er syg.

jeg vil bare lige understrege at jeg ikke talte nedsættende om hende…

[quote=Gry Gressbakken;145729]Jeg opgiver den her diskution…jeg er stadig syg og jeg duer ikke til at debatere når jeg er syg.

jeg vil bare lige understrege at jeg ikke talte nedsættende om hende…[/quote]

Gry…
Kan du ikke lige tage at stikke piben ind…

[quote=Mona Jensen;145740]Gry…
Kan du ikke lige tage at stikke piben ind…[/quote]

Stikke piben ind?

Det forstår jeg ikke?

[quote=Gry Gressbakken;145743]Stikke piben ind?

Det forstår jeg ikke?[/quote]

Jo det gør du udmærket Gry…

Og hermed ikke flere kommentarer fra mig…

[quote=Mona Jensen;145747]Jo det gør du udmærket Gry…

Og hermed ikke flere kommentarer fra mig…[/quote]

Erhm…?

Nej jeg gør ej? Ellers ville jeg jo ikke sige det?

“slettet”

jeg fik skrevet en meget usmagelig og grov kommentar til en anden bruger, og det undskylder jeg for !