Ghostmarkeringer

Han kan vel godt blive vaccineret før han har en stamtavle, det er Knaldperlen da blevet allerede nu.
Du kan da også få stamtavlen lidt senere, så koster den bare mere.

Registrering af kuld 0-3 mdr. 200,00
Registrering af kuld 3-6 mdr. 300,00
Registrering af kuld 6-10 mdr. 500,00
Registrering af kuld over 10 mdr. 900,00

Han bliver vaccineret med 12 uger, som alle mine killinger bliver.

Jeg vil ikke gerne vente med at søge stamtavle, da han så bliver halvgammel, inden den kan blive søgt. Og så går der endnu længere tid, inden han så får sin stamtavle. Er der ikke nogen måder, hvor jeg kan få hans stamtavle noget før?

Det var det svar, som jeg fik i telefonen.

Men det er altså ikke korrekt.

Ok, det lyder underligt, hun burde da vide, hvad hun taler om. Skal man få hende farvebedømt på en udstilling? Kan det ikke gøres på en anden måde? Hun duer ikke til at skulle med sådan et sted.

Jeg vil mene at han er … Sort sølv tabby bicolour, kan ikke se om han er makrel eller blotched tabby.
Hvis han er som min bombe, så er han blotched tabby :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

[QUOTE=Coon Danica;580305]Jeg vil mene at han er … Sort sølv tabby bicolour, kan ikke se om han er makrel eller blotched tabby.
Hvis han er som min bombe, så er han blotched tabby :slight_smile:
Hilsen Lisbeth[/QUOTE]

Jeg kan ikke se noget mønster på ham ud over striberne i panden og de to-tre streger på benene, så jeg ved ikke, om han er makrel eller blotched.

Hvem er hun??

Ja, hvis ikke opdrætteren af mormissen vil ændre stamtavlen så er der INGEN anden udvej end at få farvebedømt mor på en udstilling.

Men jeg synes du skal skrive til Felis Danicas avlsråd på [email protected] de kan helt sikkert hjælpe dig.

Har du ikke et foto du kan ligge herind af mormissen, et fra siden hvor man kan se hendes mønster?

Derfor registrerer du ham som uspecificeret tabby.

For mange år siden fik min afdøde mentor , en konculent ud og farve bedømmelse på en hunkat med killinger . Men det er rigtig mange år siden . Så ved ikke om de gør det mere .
De ville jo nok havde fortalt dig hvis der var andre mulighed end en farvebedømmelse på udstilling.

Ja så er det da ihvertfald ikke helt galt :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;580308]Hvem er hun??

Ja, hvis ikke opdrætteren af mormissen vil ændre stamtavlen så er der INGEN anden udvej end at få farvebedømt mor på en udstilling.

Men jeg synes du skal skrive til Felis Danicas avlsråd på [email protected] de kan helt sikkert hjælpe dig.[/QUOTE]

Jeg ved ikke, om jeg må skrive herinde, hvem hun er. Opdrætter er stoppet, flyttet og har hemmeligt nr., og Jyrak har ikke nogen oplysninger. Jamen jeg kan jo ikke sælge ham uden stamtavle :frowning:

Hvis ikke du kan få katten afsted på en farvebedømmelse, må du bede opdrætteren ændre hendes stamtavle. Hvad med mormor og morfar - er nogen af dem med tabby ?

Jeg har ikke ret mange billeder af hende, da hun har tendens til at ligge sig steder, hvor det ikke er muligt at tage ordentlige billeder. Men jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Jeg kan ikke få kontakt med opdrætter.

Hvis han skal bruges i avl, så er det altså en rigtig skidt ide at bruge betegnelsen uspecificeret. Kig bag forældrene og se hvilket mønster der ligger der, måske svaret på hvad knægten har for et mønster ligger lige for. For mig at se kunne han godt være blotched tabby, på det ene billede som helt lille synes jeg at kunne se en lille “bulls eye” på siden af ham. Men kig på tavlerne, der må svaret kunne findes.

Der er non-aguti og aguti på begge sider - altså bedsteforældrene til Alfa.

Susanne, skriv til avlsrådet. Jo hurtigere du gør det, des hurtigere får du hjælp.