Gigt og olie

Er der nogle af jer, der har brugt fiskeolie/omega 3 med positivt resultat på jeres gigtkatte? I så fald hvilke mærker og mængder?

PFT :slight_smile:

Forresten - hendes kat får selvfølgelig også smertestillende…

Ja og med et godt resultat. Det var dog som vådfoder = Hill’s j/d.

Ja, det brugte jeg til Knirke med mærkbart resultat.

Knirke fik EYE-Q oliepiller, en hver anden dag. Den er lidt stor, men når hun lige havde spist vådfoder, så var hun så fedtet i mund og hals at den gled lige ned. :slight_smile:
Jeg købte dem på nettet, der var de betydelig billigere end hos Matas.

Gav du så kun dette foder, eller fik katten også andet foder ved siden af?

[QUOTE=Sim-Sim;1286707]Ja, det brugte jeg til Knirke med mærkbart resultat.

Knirke fik EYE-Q oliepiller, en hver anden dag. Den er lidt stor, men når hun lige havde spist vådfoder, så var hun så fedtet i mund og hals at den gled lige ned. :slight_smile:
Jeg købte dem på nettet, der var de betydelig billigere end hos Matas.[/QUOTE]

Eye Q - altså som i det mærke, man bruger til mennesker?

Ja. :slight_smile:

Jeg har lige ledt efter gammel mailkorrespondance og jeg kan se, at jeg købte dem her Køb Equazen (Eye Q) - 360 kaps. | Kun 347 kr. | Fri levering - Jala-helsekost

Tusind tak. Jeg sender linket videre.Jeg kan se det er en stor forpakning. Hvis katten kun skal have 1 pille hver anden dag, er der så tilstrækkelig lang holdbarehed på dem, så man ikke risikerer, at de harskner? (Ved ikke om hun selv gider at tage sådan noget :fnis: )

Han spiste også af den tørkostblanding, der altid står fremme. Jeg prøvede forskellige ting for at afhjælpe hans gigtsmerter (bla. laserterapi), men det der virkede bedst, var Hill’s j/d som han elskede. Samtidig fik han Metacam, smertestillende.
Fra at være lettere immobil og ofte siddende med en løftet pote, blev han som en anden vårhare :tihi: der stadig tonser rundt, selvom han nu er blevet 8 år og stadig er lidt for rund :S

Ja, der er 360 stk i. De er stykvis billigere end hvis man køber 180 stk.

Jeg har aldrig været ude for, at de ikke kunne holde sig - jeg har lidt mere end 100 tilbage i en bøtte i køleskabet, de kan holde sig til 5/2017 og de er købt for et par år siden.

[QUOTE=DK Lindvig;1286720]Han spiste også af den tørkostblanding, der altid står fremme. Jeg prøvede forskellige ting for at afhjælpe hans gigtsmerter (bla. laserterapi), men det der virkede bedst, var Hill’s j/d som han elskede. Samtidig fik han Metacam, smertestillende.
Fra at være lettere immobil og ofte siddende med en løftet pote, blev han som en anden vårhare :tihi: der stadig tonser rundt, selvom han nu er blevet 8 år og stadig er lidt for rund :S[/QUOTE]

Haha, fantastisk. Det giver jeg videre. Hvis foderet kun skal bestå af j/d tror jeg nemlig ikke hun vil være interesseret. Men kan man “blande” foderet og stadig få effekt, er det jo til at have med at gøre :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1286721]Ja, der er 360 stk i. De er stykvis billigere end hvis man køber 180 stk.

Jeg har aldrig været ude for, at de ikke kunne holde sig - jeg har lidt mere end 100 tilbage i en bøtte i køleskabet, de kan holde sig til 5/2017 og de er købt for et par år siden.[/QUOTE]

Super. Tak skal du have :slight_smile:

Mille (katten) vil fremover få Arthroflex og j/d vådt som supplement til det smertestillende. Tak for jeres input :slight_smile:

Jeg har rigtig god erfaring med Arthroflex. :thumbup:

Det lyder godt :thumbup: Det vil jeg sige videre. Dyrlægen havde givet hende en brochure med hjem på noget, der hedder Skaga olie. Men havde også nævnt Arthroflex som et virksomt produkt, så nu prøver de sig frem med dette i første omgang :slight_smile:

Den gamle kræsne madamme ville gerne spise Arthroflex ovenpå sit vådfoder. Det er vist et af de få glucosamin midler, som ikke lugter af fisk og muslinger. :ok:

Jeg spurgte faktisk til det. I går fik Mille det i en engangssprøjte og tog det ok - som “smerten var hurtigt overstået” :smiley: I morges fik hun det blandet i sit vådfoder. Det krævede noget mere overtalelse, men hun endte med at spise det. Så det er jo super positivt. Jeg kender som sagt ikke produktet, men ved at Canosan er et TOTALT no-go hos mine. Både som piller og knust nægter de at røre dem. Så findes der et noget mere neutralt produkt, er det jo super godt :slight_smile:

Vi havde en ældre dame, der ret pludseligt blev meget halt på et forben, faktisk så akut at jeg mistænkte en traumeskade - dyrlægen mente dog det var gigt i albueledet, og foreslog i første omgang Canosan, som hun imidlertid konsekvent kastede op igen.
Hun blev fuldstændig symptomfri på Hills J/D vådfoder - og vel kun ca. ½ ration, da vi har tørfoder stående fremme til de andre katte, og hun var ikke en stortspisende kat.
Hun fik i en periode Arthroflex ved siden af, men om det gav yderligere effekt ved jeg faktisk ikke, da hun jo allerede var symptomfri - til gengæld har jeg dokumenteret positiv erfaring med det til heste… :slight_smile:

Tak Dorthe :slight_smile: J/D er heldigvis populært hos Mille. Og hun får også sit almindelige tørfoder ved siden af. Desværre er olien alligevel ikke det store hit. Man er vel KAT! Hun havde luret at B. havde puttet det i vådfoderet i morges - og det gør man altså ikke 2 dage i træk og så satser på at det virker :tihi: Men giver B. ikke op. Så må det blive skiftevis i foder og i sprøjte og så må vi se, hvem der vinder kampen i sidste ende :tihi: Det er super fedt at høre at I er nogle stykker, der har haft så stor succes med foderet - også selv om det kun bruges som supplement til almindelig foder. Om det her olie så virker eller ej, må tiden vise. (Husker lige på at det fungerer til hest. Altid godt med gode råd :slight_smile: )