Hej
Jeg har bestilt vare på zooplus.de. En uge efter jeg bestilte havde jeg stadig ikke modtaget min pakke, ringede så til gls og spurgte om de vidste hvor den blev af. De sagde at den var afleveret og en jakobsen havde skrevet under. Jeg siger så her bor ingen jacobsen, så spørger hun om det kan være min nabo, og det svare jeg nej til for der bor ingen i opgangen der hedder jakobsen. Gls sagde så at jeg skulle tage kontakt til zooplus og snakke med dem. Det gjorde jeg i fredags og de ville sende en mail til mig når de fandt ud af hvad der skulle ske. Men jeg har stadig ikke motaget en mail fra dem.
Jeg syntes altså det er mærkligt at gls spørger om min nabo kan have taget imod pakken, for de kan da ikke bare udlevere det til tilfældige mennesker.
Er der nogle der har prøvet noget ligende, og er pakken blevet dækket? Jeg håber bare ikke at det ender med at jeg ikke får mine ting for jeg købte altså en god portion denne gang.
DEN hænger GLS på…de må ikke udlevere en pakke til andre end modtageren, uden en fuldmagt fra dig.
Du kan, hvis sagen ikke løses ved at du får en tilsvarende pakke med samme indhold, bede din bank annullere betalingen, hvis du har betalt med Visa/dankort…
EDIT: Zooplus må straks sende dig en pakke med samme indhold og så må de tage sagen med GLS…det er jo for så vidt dig uvedkommende.
Skriv det til dem. De har en god kundeservice.
Må man ikke modtage pakker for sin far/kæreste/mand hvis man bor på samme adresse? Jeg har prøvet at modtage en pakke som var til naboen så de kan jo sagtens være gået forkert i byen, men det er i hvert fald for GLS’s regning, som de andre siger
Jeg har flere gange fået en seddel fra min nabo, om at jeg gerne må hente min pakke, som står og fylder i deres entre… Det forvirrer mig hver gang, for jeg har ikke givet lov til, at pakken leveres hos naboen. Nu har jeg en ærlig nabo uden kat - ellers kunne man jo godt forestille sig, at naboens kat levede got af mine indkøb:dokdok:
da jeg snakkede med gls sagde jeg også at de ikke bare kunne udlevere min pakke til min nabo når jeg ikke havde givet tilladelse til det, det kan vi så godt sagde hun :S
De sidste 2 gange jeg har bestilt fra zooplus har de bare stilt pakken ude foran døren, og jeg har ikke givet tilladelse til at de bare må stille det. Jeg bor i lejlighed så der går jo ofte menesker i opgangen. Jeg har bare været heldig at der ikke er nogen der har taget det. Så frem over bliver det bestilt hjem til mine forældre som bor i hus.
Jeg kender alle i opgangen og er fint på talefod med alle og jeg kunne ikke forstille mig at der var nogen her der kunne finde på at tage noget, men det kan man jo nok ikke regne med.
Det er som de andre skriver at det er GLS ansvar og de må ikke udleverer pakken til andre af dig, med mindre du har givet skriftlig fuldmagt til en anden person.
Har du haft en fuldmagt til GLS hængende på din dør?
jeg håber bare jeg får mine ting fra zooplus. og jeg mangler efterhånden det foder som jeg bestilte d. 11 januar det er også træls man ikke kan ringe til deres danske hjemmeside. det er jo ikke alle der kan engelsk og tysk
[QUOTE=Mille*Manne;1015992]da jeg snakkede med gls sagde jeg også at de ikke bare kunne udlevere min pakke til min nabo når jeg ikke havde givet tilladelse til det, det kan vi så godt sagde hun :S
.[/QUOTE]
DET er absolut ikke rigtigt…skriv en mail til GLS…deres hovedkontor, eller find navnet på en chef der…og send linket til tråden her med…så tror jeg der kommer andre boller på suppen…
Jamen, jeg er jo ikke nødvendigvis modtageren. Så jeg kan jo godt hedde noget andet end der står på pakken. Så der er vel ikke noget så mærkeligt i at man udleverer til den forkerte person når først man er gået forkert. Fejlen ligger selvfølgelig stadig hos GLS med mindre der er skrevet forkert adresse
da jeg snakkede med gls sagde hun at pakken var afleveret på skanderborgvej 19a men hun sagde ikke hvilken sal. Og døren her har slet ikke været åben for vi bor kun to og hverken min kæreste eller jeg har været hjemme. Så jeg tror mårke at de har ringet på og da døren ikke blev åbnet har der måske gået en tilfældig person i opgangen hvor gls så har spurgt om vedkommen kan tage imod denne pakke til mig.
Men, hvad men de sidste to gange jeg har bestilt fra zooplus har de jo bare stilt pakken, den har jo så heldigvi stadig været der da jeg kom hjem, men der er jo ingen der har kvitteret, så hvis det ikke er en tilfældig der er gået i opgangen har gls måske selv skrevet jakobsen og stilt den? Ja det vides jo ikke.
Jeg spurgte også om hvad fornavnet var på den jakobsen der havde taget i mod pakken, det kunne hun ikke læse.
Nu har jeg været inde og læse i de betingelser gls har liggende som pdf på deres hjemmeside. Under 2.7 står der er at pakken må leveres hos naboen hvis modtager ikke er hjemme :S
Vores normale Post Danmark-post har én gang spurgt om vi ville modtage en pakke til naboen, fordi han syntes det var synd hun skulle bøvle ned på posthuset efter den. Det sagde vi ja til, men helt efter reglerne er det jo absolut ikke. Nu er vi heldigvis på god fod med vores nabo, men det kunne posten jo sådan set ikke vide… det kunne være en vi lå i krig med
Men jeg har også én gang bøvlet med GLS hvor de påstod at have ringet på en dørtelefon og der ikke var nogen hjemme… nu har vi så ingen dørtelefon, det er et almindeligt rækkehus… så hvor filan de havde “ringet på” ved jeg ikke. Men jeg var IKKE specielt tilfreds. Jeg fik dog i det mindste min pakke selv til sidst.
[QUOTE=Blitz;1016041]Nu har jeg været inde og læse i de betingelser gls har liggende som pdf på deres hjemmeside. Under 2.7 står der er at pakken må leveres hos naboen hvis modtager ikke er hjemme
WUT?! DET Lyder da helt gak! Men jeg kan godt se det står der… Stadigvæk må det være GLS’ ansvar hvis pakken ikke kommer den rette i hænde…