God trimmer til semilanghårskatte?

Ja, det er primært coonerne, som vi har behov for at trimme til tider, skovkattenes pels er helt anderledes nem at holde - heldigvis da!

Hvilke trimmere har I erfaring med? Hvad skal man holde sig fra, og hvad skal man være opmærksom på? Jeg tænker, at den vi skal have, nok skal være rimelig støjsvag.

Kattene skal nok ikke klippes helt skaldede, men de har nogle problemområder (inderlår, “armhuler”, hofteområdet for Mercedes’ vedkommende), som vi gerne vil kunne holde kortklippet.

Jeg har fået et par anbefalinger, men jeg vil gerne lige høre, hvad andre siger også, inden vi bestiller noget.

Jeg kan ikek huske fabrikatet. men den der lile trimmer som dyrlægerne også bruger - den er altså bare god til den brug, som du fortæller om :slight_smile:

jeg har den, jeg skal hvad den hedder når jeg kommer hjem. Den er god, meget støjsvag, bliver ikke varm, holder batteri rimelig længe (jeg har trimmet en perser ned med den).

eneste minus er er at skæret ikke kan slibes op, dog har jeg haft min i snart 2 år uden problemer.

Mon ikke det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge :? Vi har lige været forbi ude ved vores, og de bruger en Aesculap Isis til mindre områder, der skal trimmes - er det sådan en, du tænker på? Den virker meget lille, synes jeg, og jeg tvivler på, at den vil kunne komme igennem al pelsen på Mercedes hofteparti :gruble: Det er som om, at hendes pels deromme er MEGET tæt, og jeg tror ikke selv, at hun kan holde det så godt længere.

Hvis I kommer i tanke om, hvad den hedder, så vil jeg meget gerne høre det :slight_smile:

Og det er netop Cæsars jeg har brugt… den er altså rigtig god - og jeg ville såmænd nok påtage mig at ordne en coonpels med den :slight_smile:

jep det er præsis den jeg har, den er hvid med grønne poter på :slight_smile: som nævnt har jeg trimmet en perser ned med den, det tager tid men trimmet bliver de :slight_smile:

min har endnu ikke givet op overfor deres pels, heller ikke ´Cæsar’s som bogstaveligt stritter ud fra kroppe pga underuld.

hvis du får fat i en der ikke kan trænge igennem - så “åben” filten op med en opsprætter hvor du “snitter” hårene på tværs af filten så den slipper fra huden…

så kan det være trimmeren bedre kan komme ind og få fat

Vi har en Moser som vi jo købte til vores westie den bruger vi også til missene .
Nu er den ved at være godt slidt og det er en stor klos men den er også snart 9 år,
Næste gang vil jeg nok kigge efter en med lidt mere watt end de 15 vores har .
Moser synes jeg ellers er godt mærke.
Men jeg kigger også lidt på en Brofa MY-206B2 professional med 45 og 52 watt men dov meget lave hvad støj ang.
Og heldigvis er de nye trimmer ikke så store .

Jeg har prøvet den lille model, som omtales, både hos dyrlægen og hos en katteveninde … og jow de klipper da, men det tager laaaaaang tid og IMO er de bedst til små-kottelotter eller til et dyr, der er bedøvet.

Jeg har en Moser, Rex (sådan en som på dette link http://www.clipperservices.co.uk/acatalog/Moser_Rex1.html)

Den kan klippe / trimme :juhu:
Jeg har en fritløbende blandingskat (wannabe Maine Coon/Norsk Skovkat) med den værste lortepels jeg længe har mødt.
At katten ikke kan lide at blive redt gør ikke sagen bedre.
Nogle gange får den store filtertotter, der mest af alt minder om noget der er filtet (en uldvask, der har fået 90 grader)
Disse fjerner jeg med Moseren :slight_smile: og så er både kat og jeg glad igen.

Sådan en Moser har jeg også… det er den jeg bruger, når jeg tager ud og trimmer katte ned - og den er suveræn! :slight_smile: selv om den larmer noget…
Men til den der brug med lige at tage under forbenene, og ned langs hoftebøjningen, der er den en lille smule over-kill :slight_smile:

Hvad med en Moser Arco? Har I nogen erfaring med den?

Vi har en lille fix en som vi synes klipper godt :slight_smile: Vi købte den [=52&tx_ttproducts_pi1[begin_at]=0"]her](Frisørens Netbutik – Frisørartikler og Profesionelt værktøj[cat) men kan se de ikke har den mere, men de har mange andre :slight_smile:

Jeg har en Moser Rex type 1230, som var fantastisk til mine to gamle hunde, men Hollys pels (Lhasa apso) kan den ikke klippe. Jeg har endda lige fået den slebet op. Den har aldrig fungeret med afstandsstykkerne monteret.
Den er god til stride pelse, men ikke til de lådne. Måske er der noget galt med den?

Har ikke prøvet den på Coon’erne.

Jeg lånte engang en Oster Golden A5 til at klippe en perserkat - den var supergod! Hvis jeg selv skulle investere i en klipper skulle det være den - men måske det er for “voldsomt” til en semilangshårspels…

For mig ville 9 watt være for lidt .

Kan det være Wella Pro du tænker på.
Vi har sådan én og er super glad for den.

Jeg har ingen erfaring med den, men har læst på Moser-siden, at skæret på den ikke kan slibes op.

Jeg har denne og er super tilfreds med den. Om den kan slibes op aner jeg ikke, men ellers kan der vel købes nyt hovede til den engang når det bliver nødvendig. Den kommer med to batterier så det ene kan stå og lade mens du har det andet i bruge. Den er støjsvag og dem jeg har anbefalet den til og som har købt den er også yderst tilfreds.

Hmm… jeg synes ikke, jeg er blevet meget klogere efter denne tråd :wink: