Grus i kattebakker til killinger

Hvad bruger I af grus i kattebakkerne, når killingerne skal starte med bakketræning?

Jeg bruger normalt Extreme Classic, men har hørt at man ikke må bruge det, da de spiser det og det kan klumpe i maven på dem…?

Havregryn :slight_smile: Det kan både killinger og mormis æde uden de bliver dårlige :slight_smile: Det lugter hurtigt, og jeg går om få dage over til enten træpiller eller moler. Når de ikke har tendens til at æde det mere så bare det almindelige grus eks Ekstreme Classic :slight_smile:

Jeg brugte Catsan Catsan Hygiejne Plus kattegrus | zooplus.dk til B’erne (og deres søskende), men dengang havde jeg aldrig hørt om at havregryn kunne bruges :slight_smile:

jeg brugte - efter tip fra Eva - havregryn indtil hittekillingerne var de der knap 6-7 ugers penge. Så var de umulige at holde ude af mors kattebakke med alm. grus alligevel og det gik uden problemer, og så da de var maks 8 uger blev havregrynet skiftet ud med alm. grus :slight_smile:

Ja, havregryn har også været brugt her. For det er ganske rigtigt at du ikke må bruge klumpende kattegrus til dem, mens de er små.
Havregryn har dog også klumpeeffekt, og de tager absolut ikke skade af at spise lidt af det :slight_smile: Jeg synes det fungerer meget bedre med havregryn, end det der skrækkelige røde ikke-klumpende, og er langt mere lugt-frit :slight_smile: Og dyrt er det heller ikke :slight_smile:

Jeg bruger grus lavet af papir - zooplus har det

Normalt har jeg brugt moler, men dette kuld her ville spise de små sten og det han i pelsen på perserne, så skiftede til krystaller i str xxl fra zooplus, det hverken spiste de eller hang fat i pelsen :slight_smile:

Det billige røde fra Netto

Det billige røde her også - med det flotte resultat at købere får lov at se RED SHOES :smiley: Men det går hurtigt af igen :wink:

Jord fra haven virker også fint

jeg brugte før det billige røde men det støver, stinker og giver hård mave når de æder det. efter at have set havregryn live hos eva var jeg solgt- man kan fjerne i det, det er billigt og giver ikke mave døje i samme omfang. efterhånden blander jeg så lidt små træpiller i (ikke til fyring, gnaver miodellen) og når de slippes fri i hele huset er de holdt op med at spise det og kan deuden ikke holdes ude af de stores bakker

Jeg har brugt killingegrus fra Maxi Zoo (deres egen serie). Det er ikke specielt billigt - som havregryn - men det fungerer rigtig godt, har samme kornstørrelse som det voksengrus, de flytter over i senere og urinen opsuges fint, så man skal ikke skifte hele bakken hver dag :slight_smile:

Jeg har ved de seneste par kuld brugt extreme classic i killingemodel - det virker ligeså godt som deres voksenmodel men klumper ikke.

Når jeg starter killinger op med bakketræning så bruger jeg det røde grove grus fra Fakta, det som ikke klumper. For killinger spiser gerne af gruset til at begynde med, de er som babyer “alt skal smages på”. Med extreme classic kan du risikere at stå med en killing der har hen over et par uger spist så meget grus at det har klumpet sig sammen til en hård klump …så kør dem i stedet langsomt over på extreme efterhånden som du kan se de ikke spiser gruset :slight_smile:

Hvis man bruger det ikke-klumpende killingegrus fra f.eks. Extreme Classic, så kan det jo ikke klumpe, uanset hvor meget killingen evt. spiser :slight_smile:

I tidernes morgen brugte jeg det billige røde grus fra brugsen…
Oddy er vokset op med træflis…

Jeg hader også det røde billige grus :thumbdown: Det både sviner og lugter :thumbdown: Jeg bruger det dog de første uger og går så over til Extreme classic killignegrus

Umiddelbart tænker jeg at havregryn, jo svulmer op i de små maver :?

Det lyder som en super ide, har du et link til det ??

Til killinger bruger jeg det billige røde fra Netto :slight_smile:

Det billige hvide lidt grove klumpegrus fra Fakta. Og de tygger allesammen på det, og det er helt ufarligt - de får aldrig dårlig mave af det. (Hvis de får dårlig mave er det af noget andet)
VH
Susanne

worlds best cat litter - det er lavet af majs

[QUOTE=Jeanette;1057163]Jeg hader også det røde billige grus :thumbdown: Det både sviner og lugter :thumbdown: Jeg bruger det dog de første uger og går så over til Extreme classic killignegrus

Umiddelbart tænker jeg at havregryn, jo svulmer op i de små maver :?

Det lyder som en super ide, har du et link til det ??[/QUOTE]

så tror jeg dælme de skal spise meget af det :?

nu har jeg kun erfaringerne sådan rigtigt fra hittekillingerne, men de smagte vist knap nok på havregrynet…