Gunnar og genetikken

Tobiano varnish roan, evt med sølvton og evt med et sabinolignende gen :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes:

Hvis grundfarven er rød er sølvton ikke synlig men er farven leverrød, sort eller mørkebrun kan du se det ved, Sølvton er et dominant fortyndingsgen, som kun påvirker de sorte pigmenter i hestens pels. Derfor kan sølvton kun ses på heste med sorte hår/pels.

Man og hale vil altid være det der afbleges mest, og kan variere fra en mørkere grå til en hel hvid.

Er kroppen sort, vil man også kunne se lyse hår i pelsen. Er hesten sort eller har en mørk krop kan blommer forkomme. Kun rene sorte heste fortyndes grå, hvorimod mørkbrune, smokey black ovs fortyndes til en brunlig farve.

Ved ikke-mørke fortynderfarver på sort*, kan pelsen kun lysnes en smule, men der vil aldrig være blommer.

Og varnish er på baggrund af de mørke plamager som jeg nævnte sidst. De er ikke almindelige i hverken skimmel eller sølvton :grin:

2 Synes om

Det tror jeg dyrlægen har ret i :slight_smile:

1 Synes om

Begynder at forstå, hvorfor de bare skrev skewbald… :sunglasses:
Tak for udredningen! :+1:

4 Synes om

Hehe ja :see_no_evil:

Hvis den er mørk oppe i nakken, og man/pandelok stadig er helt hvid, så er den sølvton :grin:

Super spændene kombi hyp du har der af farver :heart_eyes:

Det vigtigeste er jo forsat blot at hans sind er som ønsket :smiling_face_with_three_hearts: hvilket det jo lyder til.

Det er han, du kan muligvis se det, hvis du zoomer ind på bla. sidste billede?
Sindet er - i lighed med farven :wink: - spændende men dejligt… :hjerte:

1 Synes om

Nu du siger det :crazy_face: kiggede mere lige på de andre billeder hehe

Jammen så er han sølvton :smirk: med sikkerhed.

1 Synes om

Han er en meget smuk hest :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Jeg har mødt bette Gunnar i dag :grin:

7 Synes om

Ej denne ligner Gunnar :scream: (FB)

2 Synes om

:joy: haha ok det er det for hesten hedder Gunnar det var lige i en gruppe ang Hove jeg er med i han dukkede op i

Smuk er han altså @DorteH

4 Synes om

Hvordan er hans Hove hos dig?
Lidt nys’ da jeg nørder Hove sammen med min barfods trimmer og i rejsen på at gøre Asti’s Hove fine 1,5år og vi er næsten i mål efter 3års fejl beskæring :partying_face:

1 Synes om

Jeps, det er skam selv samme herre - et par af billederne kan jeg endda kende fra salgsannoncen… :grin:

Jamen, det bliver jeg da også nu - har ikke hørt fra sælger, at han skulle ha’ hov-udfordringer…? :wink:

Han har umiddelbart gode hove - går med forsko, da han iflg. sælger sled dem skævt - men det er jo fint at vide hvad man skal være opmærksom på. :thinking:

Nu må du bestemme dig - sagde du ikke, at han var STOR…? :thinking: :sunglasses: :p:

Han er stor … sådan ‘‘jeg ville ikke frivilligt sætte mig på ryggen af ham’’ stor :flushed:

Der er nu ellers ikke markant forskel på, at ramme jorden fra 160 og 140 cm. højde - den slår nogenlunde lige hårdt… :sunglasses:

2 Synes om

Forskellen er, at hvis jeg ikke sætter mig op på ham, falder jeg heller ikke ned :cool:

3 Synes om

Det lød til han havde lang tå på forhoven fra de smede som havde svaret og noget for kort bagtå.

Har du haft smed til ham? For sp ville jeg nok lige være obs på om sko nu også er nødvendig med rette beskæring.

:sweat_smile: skulle du få lyst og tid smid endelig nogle hov billeder op.

Jeps, min egen smed har taget ham 2 gange, 2. gang efter 6 uger, hvor han havde nået at slide skoene så meget ned, at den ene var løs.
Så ville umiddelbart tro, han måske slider for meget til at droppe dem - omvendt har han pæn tilvækst, og de var slidt jævnt/ens så måske… :thinking:

Jeg har ikke bemærket at der skulle være forskel i vinklen, men prøver at få taget nogle billeder - hvad skal du bruge, fra siden og forfra?

2 Synes om

I og med du har haft smed så er det jo ikke sikkert der er problemer med baghov er for kort mere opslaget var alligevel af lidt ældre dato og ikke lige fra de sidste 4-6mdr :grin:

Yep plan forfra og siden

billede

1 Synes om

Stod lige før og beundrede min (når jeg selv skal sige det… :heart::sunglasses:) smukke dreng - og kom i tanke om den her tråd.
Det ser IKKE ud til, at han afbleger… :pray::+1::blush:

16 Synes om