H1N1 er nu en epidemi

Det var i '59

[quote=lenschow;291305]
Det jeg mener er, at jeg personligt ikke har lyst til at sidde og kalde dette en hysteri eller på anden måde nedgøre syge mennesker - uanset hvor få eller hvor mange der er døde, så føler jeg ingen trang til det.

Og så undres jeg over, at de, der er klogere end Sundhedsstyrelsen og WHO ikke søger job der - siden I kan se ting, som disse eksperter ikke kan, så må jeres kvalifikationer da være ønsket :slight_smile:

(Og tag nu dette indlæg med en smule latter og selv-ironi - jeg laver sjov med jer okay:-) Husk at latter har en HELBREDENDE effekt)

God bedring til alle syge - må de blive raske snarest og undgå at lide unødigt længe.

KH[/quote]

Jeg kunne ikke drømme om at nedgøre syge mennesker, det ville da i den grad være at skyde mig selv i foden med en kanon, når jeg selv er “indehaver” af to kroniske sygdomme.

Det er ikke den enkelte syge jeg beskylder for at være hysterisk, men sundhedsstyrelse og statens seruminstitut, at de så samtidig ikke er 100 % ærlige i deres udmeldinger gør det bare værre, de to instanser har udvist hysteri, manglende dømmekraft og uærlighed, det gavner ingen, tværtimod og hvis det er deres typiske måde at klare tingene på, ja så er der mange, også herinde fra, der kunne gøre det bedre. :thumbup::thumbup:

Hvad vil det sige, at de er det?

[quote=lenschow;291665]Jeg er rask! Jubiii

:-)[/quote]

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Jeg er nok lidt tungnem, :ked: men hvem spørger du ? og hvad er det du spørger om ? :?:?

:slight_smile:

Prøver igen - hvad betyder det, at den ældre generation er galvaniseret?

Det betyder vel bare, at intet kan bryde igennem, at “vi” ikke kan ruste :høhø:

wow…

Hørte lige morgenradio sammen med NP på vej hjem fra dyrelægen i bilen. Der er en skole i frederikssund med 230 elever.

100 af eleverne er hjemme og sygemeldte med influenza. Det er sguda helt vildt!

Jeg fik at vide i går af min læge, at os over 50 ikke er i farezonen og hvis vi alligevel skulle få “fluen” vil det blive i mildere grad.

Så jeg springer vaccinen over - frygter nemlig bivirkningerne mere.

:uha::uha::uha::uha:

[quote=Eva;291754]Jeg fik at vide i går af min læge, at os over 50 ikke er i farezonen og hvis vi alligevel skulle få “fluen” vil det blive i mildere grad.

Så jeg springer vaccinen over - frygter nemlig bivirkningerne mere.

:uha::uha::uha::uha:[/quote]

Børn og unge er dem der rammest hårdest af H1N1…:((A-influenzaen)

For øvrigt har jeg hørt:
At vi, som ikke er i farezonen, slet ikke vil få tilbudt vaccinen.
Da der ikke er vaccine nok.

Og næste sending først er klar til februar.

Så vi behøver ikke bekymre os - om vi vil - eller ikke.

Vi kan ikke forlange noget som helst.

Okay, så er det nærmere 50+ end 55+ :wink:

[quote=lenschow;291725]:slight_smile:

Prøver igen - hvad betyder det, at den ældre generation er galvaniseret?[/quote]
Det betyder, at der i 1959 (siger Brita) var et udbrud med en lignende virus som gør, at de som dengang var ramt, nu ikke er modtagelige som vi andre :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;291775]Børn og unge er dem der rammest hårdest af H1N1…:((A-influenzaen)

For øvrigt har jeg hørt:
At vi, som ikke er i farezonen, slet ikke vil få tilbudt vaccinen.
Da der ikke er vaccine nok.

Og næste sending først er klar til februar.

Så vi behøver ikke bekymre os - om vi vil - eller ikke.

Vi kan ikke forlange noget som helst.[/quote]

:slight_smile:

De råder nu også dem med f.eks. astma, diabetes 2, hjertelidelser og andre kroniske lidelser til at få den.

-engel

[quote=Mona Jensen;291775]Børn og unge er dem der rammest hårdest af H1N1…:((A-influenzaen)

For øvrigt har jeg hørt:
At vi, som ikke er i farezonen, slet ikke vil få tilbudt vaccinen.
Da der ikke er vaccine nok.

Og næste sending først er klar til februar.

Så vi behøver ikke bekymre os - om vi vil - eller ikke.

Vi kan ikke forlange noget som helst.[/quote]

Johh i kan sagtens forlange at få vaccinen, bare ikke på statens regning :stuck_out_tongue:

Åh tusind tak:-) Så er jeg med.

Snakkede med en ven i går, der havde influenza A sidst den var her - han har været lidt småsyg men slet ikke som jeg beskrev. Han er dog ikke podet, s¨han ved ikke om det er fordi han er galvaniseret:-)

KH

[quote=Therese;292315]:slight_smile:

De råder nu også dem med f.eks. astma, diabetes 2, hjertelidelser og andre kroniske lidelser til at få den.

-engel[/quote]

Jo, men de anses jo netop også for at være i farezonen. Alle sådan nogen som mig, der ikke har nogen kroniske luftvejs- eller hjertesygdomme eller andet, der tærer på immunforsvaret, og som ikke er ansat i sundhedssektoren, er ikke i farezonen og kan derfor ikke tilbydes vaccine.

Det ville da være fuldstændigt hul i hovedet, at jeg fik tilbudt vaccine nu og Christina måtte vente til det nye år med at få - så ville ressourcerne da virkelig blive fordelt forkert.

:):slight_smile:

Celina, din lille dygtige apotekermus… du kender en del mere til indholdet i den vaccine end jeg gør - vil du selv have vaccinen ?

Jeg vil ikke…

-what

[quote=Temple Bar;292320]Jo, men de anses jo netop også for at være i farezonen. Alle sådan nogen som mig, der ikke har nogen kroniske luftvejs- eller hjertesygdomme eller andet, der tærer på immunforsvaret, og som ikke er ansat i sundhedssektoren, er ikke i farezonen og kan derfor ikke tilbydes vaccine.

Det ville da være fuldstændigt hul i hovedet, at jeg fik tilbudt vaccine nu og Christina måtte vente til det nye år med at få - så ville ressourcerne da virkelig blive fordelt forkert.[/quote]

:ok::ok::ok:

Fuldstændig enig med dig - lad dem der har brug for den få den - og lad os andre tage det ganske langsomt.

:inlove:

[quote=Therese;292315]:slight_smile:

De råder nu også dem med f.eks. astma, diabetes 2, hjertelidelser og andre kroniske lidelser til at få den.

-engel[/quote]
Nu nåede en anden godt nok at svare i mellemtiden, men ovennævnte er jo netop defineret af sundhedsstyrelsen som en del af risikogrupperne.

[quote=lenschow;292318]Åh tusind tak:-) Så er jeg med.

Snakkede med en ven i går, der havde influenza A sidst den var her - han har været lidt småsyg men slet ikke som jeg beskrev. Han er dog ikke podet, s¨han ved ikke om det er fordi han er galvaniseret:-)

KH[/quote]
Hvis han ikke er podet, så kan det have været alt mulig andet, han har haft end lige netop influenza A :wink: Den almindelige influenza eller andre virussygdomme :slight_smile: Som jeg ser det, er en stor del af denne debat netop, at vi ikke aner hvad, hvorfor, hvordan og hvor mange - ud over den gruppe, som er blevet podet - nogle testet negative og andre positive.

Jeg synes det er fustrende at lægerne ikke vil pode mere. Jeg får nu Tamiflu som koster 242,- for 5 dage, fordi de ikke tør andet.

Udover det mener lægerne stadig jeg skal vaccineres - for de ved jo ikke med 100% sikkerhed om det er H1N1 min datter har (og jeg er ved at udvikle)!

Jeg synes det er spild af ressourcer at man i sådan en situation som vores (hvor der er folk i højrisiko) ikke poder for at bekræfte eller afkræfte H1N1.

Jeg bryder mig ikke om at man skal “proppe” noget i sig som måske ikke er nødvendigt, om det så er tamiflu eller en unødvendig vaccination.

Er det er H1N1 man har, så bør influenzavaccinen “spares”. Er sygdommen ikke H1N1 så spare tamiflu’en.

Jeg er helt enig med dig Rikke. Jeg tror bare, at lægernes problem er, at influenza A tilsyneladende er temmelig godt igang lige pt, og for at en behandling med Tamiflu skal have effekt, så skal den opstartes indenfor 2 døgn, og det tager noget længere tid at få svar på en podning. Jeg har ikke en løsning på, hvordan det så skulle gribes an, men jeg synes også, at det er frustrerende.