Halsbånd

Vedr. halsbånd -tænkekitty

Crisco laver et meget elastisk halsbånd.
Det er tydeligt i farverne blå/skriggrøn/stærk rosa/

Jeg kan ikke bruge andre.
Der skal laves et lille metalskilt (de fås hos dyrehandleren)

På den ene side skal der stå tlf.nr.
på den anden adressen.
Det er ligegyldigt med kattens navn.

Blot et råd til dem, som har udekatte.
De bedste hilsner -blomst
Mona

Mona: Jeg bor også på landet :slight_smile:

Her tjekker de. Jeg kan stedbetegne nærmere: Nordjylland:-)

Men måske er det ikke nået til resten af DK endnu :slight_smile:

MVH

[quote=lenschow;88140]Mona: Jeg bor også på landet :slight_smile:

Her tjekker de. Jeg kan stedbetegne nærmere: Nordjylland:-)

Men måske er det ikke nået til resten af DK endnu :slight_smile:

MVH[/quote]

Søde Helle…:wehuu:
Sig det bare…sig det bare.
Gode hilsner fra en beboer på Djævleøen.

[quote=Mona;88119]Vedr. halsbånd -tænkekitty

Crisco laver et meget elastisk halsbånd.
Det er tydeligt i farverne blå/skriggrøn/stærk rosa/

Jeg kan ikke bruge andre.
Der skal laves et lille metalskilt (de fås hos dyrehandleren)

På den ene side skal der stå tlf.nr.
på den anden adressen.
Det er ligegyldigt med kattens navn.

Blot et råd til dem, som har udekatte.
De bedste hilsner -blomst
Mona[/quote]

Det halsbånd fra Crisco, er netop det jeg osse bruger, men kun til en… Det er ikke et halsbånd, men en selvtillid…

Det er Horse der har det på…

OG drengen er bestemt IKKE glad, når jeg piller det af ham. Det er jo rigtigt meget elastisk, og det sidder IKKE stramt på ham…
OG det sidder faktisk så løst, at hvis han tager en klø tur, så kan han få det af… Men så kommer han med det og mjaver HØJT, for jeg skal gí ham det på igen…:tihi::tihi:

[quote=lenschow;88140]Mona: Jeg bor også på landet :slight_smile:

Her tjekker de. Jeg kan stedbetegne nærmere: Nordjylland:-)

Men måske er det ikke nået til resten af DK endnu :slight_smile:

MVH[/quote]

Bor også laaaaaangt ude på landet og her tjekker de osse:thumbup:…og nå ja, jeg bor også i nordjylland:tihi:…men jeg fortæller om øremærke til alle som gider, at høre på det…:ups:vist også til dem som ikke gider:ups:…man er jo kattegal:wehuu:

[quote=Copycat;88157]Det halsbånd fra Crisco, er netop det jeg osse bruger, men kun til en… Det er ikke et halsbånd, men en selvtillid…

Det er Horse der har det på…

OG drengen er bestemt IKKE glad, når jeg piller det af ham. Det er jo rigtigt meget elastisk, og det sidder IKKE stramt på ham…
OG det sidder faktisk så løst, at hvis han tager en klø tur, så kan han få det af… Men så kommer han med det og mjaver HØJT, for jeg skal gí ham det på igen…:tihi::tihi:[/quote]

Hvilken søde historie…:wehuu:

Han er meget klog.-fløjte

Mine taber også deres halsbånd meget tit,
fordi det er så elastisk.
Og ikke altid herinde.

Så må der investeres i et nyt med skilt og det hele.
Sådan er det.
Kærlig hilsen
Mona

Det er så første gang jeg hører, at “man” ikke tjekker øremærker i Danmark.
Hvem er “man” i denne situation?

Jeg kender et sted hvor de ikke tjekker katte der er kørt ned og det er skyld i min datter aldrig fik at vide med bestemthed om det var hendes kat der blev kørt over, men da han ikke har vist sig siden er det nærliggende at tro det var ham.
Knus Elin

[quote=Vivi_Fletcher;88181]Det er så første gang jeg hører, at “man” ikke tjekker øremærker i Danmark.
Hvem er “man” i denne situation?[/quote]

Jeg tror, at det ofte er folk på landet, der ikke tjekker den slags- altså bønder, jægere osv.

Det sted jeg hentyder til er Risskov.
Knus Elin

[quote=Battlestar;87741]Enig - tvært i mod - de fleste boligselskaber nærmer sig dyreplageri…

hvad fanden ligner det at man kun må have EN kat ?? katte er sociale dyr - lad dog 2 være grænsen så de ikke bliver ensomme

en ting der kan få mig til at se rødt er boligselskaber…[/quote]

Så så . . . små slaw. . . pas på blodtrykket - her i juletiden -surrender

Kan da lige oplyse, at i mit Boligselskab, er det tilladt at holde TO [SIZE=2][COLOR=black]husdyr - hunde el. katte el. begge dele . . . . og der er IKKE krav om mærkning.[/COLOR][/SIZE]

Kan da lige tilføje, at jeg har 4 katte, og begge viceværter har været og besøgt os uden bemærkninger. Og andre i bebyggelsen ved også, at vi har 4 stk. (uden at blinke) - desuden må vi indhegne op til 1,80 m så det skal vi har’ gjort i det nye år.

Har også kendskab til andre steder her i vores Kommune (Helsingør) hvor reglerne er rimelige . . . . . Sååååååå . . . .lad være med at skære alle boligselskaber over een kam - please :slight_smile:

I det boligselskab jeg bor i må man ha’ et husdyr, jeg har så fået lov til to da jeg havde dem da jeg flyttede ind, falder den ene fra må jeg ikke få en ny.
Her er kravet at dyret ikke må være fritgående, det skal være neutraliseret og øre eller chipmærket, ikke noget med halsbånd.

Jamen så skal vi jo bare sprede ordet fra Nordjylland :-))

[quote=Vivi_Fletcher;88181]Det er så første gang jeg hører, at “man” ikke tjekker øremærker i Danmark.
Hvem er “man” i denne situation?[/quote]

Hej Vivi…

Hvem bruger ordet “man” i sit indlæg??

Kærlig hilsen Mona

Nej fy, ingen halsbånd - ikke nogle kvalte misser :slight_smile: Heller ingen klokke i, det må være mental tortur :thumbdown:

Helst heller ingen alene misser :pote: :pote:

Nå dét så er sagt…

Jeg er vild med, at mine dyr ikke har halsbånd på. Nu har jeg kun katte, men jeg elsker det der naturlige ved, at der ikke er synlige menneskepåførte accessories på hund og kat.

De skal bare være velplejede, sunde og naturlige. :wehuu:Derfor er jeg også glad for mine er chippet og ikke har en tattoo i øret uanset hvor praktisk det er.

Da jeg havde hund, havde den kun halsbånd på når vi skulle ud. Der skulle ikke være et halsbånd i vejen, når jeg skulle beundre hunden eller når jeg skulle kæle den fra pandeben til halespids -love

[QUOTE=Mona;88212]Hej Vivi…

Hvem bruger ordet “man” i sit indlæg??

Kærlig hilsen Mona[/QUOTE]

Jamen så folk da :slight_smile:
Hvem er folk i denne forbindelse? Landmanden der finder katten? Bilisten der kører katten ned? Politi/Falck, der fjerner katten?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;88227]Jamen så folk da :slight_smile:
Hvem er folk i denne forbindelse? Landmanden der finder katten? Bilisten der kører katten ned? Politi/Falck, der fjerner katten?[/QUOTE]

Jeg ved det var kommunens folk, der fjernede katten, der tilhørte min datter. Det blev nemlig set af andre der så fortalte det til min datter, som omgående tog kontakt til kommunen.
Knus Elin

[QUOTE=Leopolds mor;88230]Jeg ved det var kommunens folk, der fjernede katten, der tilhørte min datter. Det blev nemlig set af andre der så fortalte det til min datter, som omgående tog kontakt til kommunen.
Knus Elin[/QUOTE]

Jeg er ret sikker på, at kommunerne har en aftale med KV vedr øremærkningerne, så det vil da undre mig meget, hvis man ikke har tjekket øremærke på katten så :?

[quote=Vivi_Fletcher;88227]Jamen så folk da :slight_smile:
Hvem er folk i denne forbindelse? Landmanden der finder katten? Bilisten der kører katten ned? Politi/Falck, der fjerner katten?[/quote]

Hej Vivi.
Hvis du ikke ved det,
kan jeg fortælle, at det er de fleste folk.
Bilisten, landmanden, jægeren o.s.v.
Jeg synes egentlig ikke, at jeg behøver udpensle det.
Herude ligger der tit en død kat i vejkanten på landevejen.
:S
Jeg har endnu ikke set èt menneske stoppe -
for at tilse katten.
Jeg er på vejene hver dag til og fra arbejde.

Herude er der mange gårde;
og når jeg stopper ved en død kat, har katten hverken det ene eller det andet
“på” - heller ikke i ørerne.
Men jeg må altså stoppe; selvom det hver gang er nedtur.

Det er også et stort sommerhus-område ca. 3000 bor fast i deres
sommerhus.
Jeg har heller ikke set én eneste af deres katte øretatoveret.
Dog har mange halsbånd på; men ikke gårdkattene.
:S
Og chippen kan du jo kun finde, hvis du kører til dyrlægen
med katten.
Det er der ingen, som gider.
Så er det sagt…
Kærlig hilsen
Mona

Jeg bor altså også på landet - BØH landet - her er mange gårde. Nogen af bønderne kommer jeg og køber daglige fornødenheder hos. De fleste her er kloge bønder - de har nem’li fundet ud at de får bedre musefangere ud af neutraliserede dyr. Mange af dem er øremærket også - jeg roser dem hver gang jeg får mulighed for det.